weni
weni
22. 3. 2025 • 13:23

Nerozumím tomu, proč se u hřídelí kol nepoužívají malé zahnuté lopatky (podobné jako v turbu aut) které by kola při vysunutém podvozku prouděním vzduchu roztočily alespoň na poloviční rychlost , kterou dostanou při styku s dráhou.

Petr Žampach
20. 3. 2025 • 14:00

Kdyby našli efektivní a ekonomický způsob, jak kola podvozku před stykem s dráhou dostatečně roztočit, tak by se ty pneumatiky tak nepálili.

bandolier.wz
bandolier.wz
20. 3. 2025 • 13:58

Se divim že ještě EU nezakazuje létat, takové množství co2... 🙂

vzach
20. 3. 2025 • 13:30

Tohle asi nehrozí např. u hydroplánů, pokud tedy přistávají na vodu, a ne na betonovou ranvej ... 😉

Martin Hložek
Martin Hložek
20. 3. 2025 • 13:06

Nechci dělat chytrého, ale jestli počítám správně, tak 280 000 kPa je 2800 bar, v domovním řadu je kolem 4 bar, takže ten rozdíl je 700x a ne 70 000x jak máte v článku.

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 3. 2025 13:09

Aleš Jirásek
20. 3. 2025 • 12:33

Problém je, že ta pryž nezůstane všechna na letištní ploše, část se uvolní do ovzduší a pak směřuje až do plic lidí, kteří s lítáním nemají nic společného. Společně s exhalacemi z leteckých motorů, hlukem a leteckými katastrofami je do další příklad toho, jak letadla zabíjejí lidi a všem je to úplně u prdele!!!

Určitě si přečtěte

Články odjinud