Po New Yorku jezdil autonomní mikrobus Coast P-1. Sází na nízkou rychlost

Po New Yorku jezdil autonomní mikrobus Coast P-1. Sází na nízkou rychlost

Úterní ráno bylo na New Yorské křižovatce Times Square skoro jako každé jiné. Až na jednu „maličkost“ - mikrobus Coast P-1, ve kterém nikdo neseděl na místě řidiče. Jde totiž o autonomní vozidlo, které nemá volant, informoval Digital Trends.

Coast Autonomous je další značka, která se snaží vstoupit na postupně se plnící trh autonomních vozidel. Přeplněná křižovatka Times Square se stala místem, kde mladá firma demonstrovala důvěru ve svou technologii. Technický ředitel Pierre Lefèvre při této příležitosti uvedl, že ačkoli je značka Coast stará teprve rok, na použité technologii pracuje již patnáct let.

Technologii Coastu používá například francouzský výrobce autonomních vozidel Navya, jehož Arma z roku 2015 je považována za první sériově vyráběné vozidlo pro pravidelnou dopravu. Jeho autonomní dodávky Keolis vozí klienty v Los Angeles.

Coast P-1 je mikrobus, který může jezdit oběma směry – může mít tedy dveře na levé, nebo na pravé straně podle potřeby. Zvenku nepůsobí nijak zvláštně, interiér však vypadá trochu jako „vana na kolech“ se sedačkami pro cestující, využívajícími celý obvod vozidla. Nelze si nevšimnout, že výrobce vůbec nepočítá s místem pro řidiče.

Na jedné stěně je zabudovaná obrazovka zobrazující informace cestujícím. Během prezentace ukazovala diagnostiku z palubních počítačů, stav síťových komponent a palubních prvků. V ostrém nasazení budou moci zákazníci na tomto displeji sledovat údaje o jízdě a reklamy.

Dle Lefèvra se přes kratší rozvor náprav ve srovnání s minibusem Navya povedlo získat větší prostor pro cestující. Vozidlo pohodlně uveze deset až dvanáct pasažérů. V případě vyjmutí sedaček vzroste přepravní kapacita až na 20 lidí.

Elektromotory v nábojích kol pohybují vozidlem po předem nadefinovaných trasách, minibus jede tiše a plynule. Během úterní ukázky jezdil Coast P-1 tam a zpět po Broadwayi prakticky neslyšně. Cestující oceňovali plynulé zastavování, což bylo obzvláště důležité, neboť testovaný kus nebyl vybaven držadly ani bezpečnostními pásy.

Autonomní vozidlo je navrženo jako hromadný dopravní prostředek pro nízké rychlosti. Je optimalizováno pro rychlosti 16 až 24 km/h, „papírově“ může jet nejrychleji 32 km/h. V prostoru se orientuje pomocí mapy, GPS navigace a spoléhá na pár snímačů LIDAR vpředu a vzadu.

„Jsme přesvědčeni o tom, že vývoj vozidel bez řidiče pro prostředí s nízkou rychlostí, jako je náš P-1 a autonomní golfový vozík, je mnohem blíže komercializaci než samořídící vozy určené k jízdě na rychlostní silnici,“ řekl generální ředitel Adrian Sussmann. „Je to hlavně proto, že provoz při nízké rychlosti je mnohem bezpečnější, vyžaduje méně snímačů a je proto mnohem méně nákladný. Již nyní vidíme značný zájem a očekáváme, že první flotilu nasadíme v roce 2019.“

Diskuze (11) Další článek: Jak posílat velké soubory?

Témata článku: Technika, Doprava, Automobily, Autonomní vůz, USA, Mladá firma, Navya, Vozidlo, Mikrobus, Jez, Los Angeles, Výrobce aut, Zastavování, Snímač, Autonomní vozidlo, Přepravní kapacita, Rozvor, Times Square, New, Francouzský výrobce, Vozík, Palubní počítač, Coast, Rychlost, Minibus



Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Švédové vyzývají Evropskou unii, aby zakázala těžbu kryptoměn. Bojí se o životní prostředí

Švédové vyzývají Evropskou unii, aby zakázala těžbu kryptoměn. Bojí se o životní prostředí

** Ředitelé dvou švédských orgánů chtějí zakázat těžbu kryptoměn ** Důvodem jsou negativní dopady na životní prostředí ** Kryptoměny jsou prý z pohledu klimatických změn hrozbou

Karel Kilián
ŠvédskoEvropská unieKryptoměny
Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

** Klinická studie zkoumala vliv antidepresiva fluvoxamin na covid-19 ** Počet úmrtí souvisejících s covidem-19 klesl zhruba o 90 % ** Potřeba intenzivní lékařské péče se snížila zhruba o 65 %

Karel Kilián
COVID-19LékyDepreseMedicína
Mobilní protivzdušný systém Skynex z Německa během testu vyřídil osm malých dronů

Mobilní protivzdušný systém Skynex z Německa během testu vyřídil osm malých dronů

** Německá společnost Rheinmetall nedávno představila nový pozoruhodný systém protivzdušné obrany Skynex ** Ten může být vybaven senzory, zbraněmi, taktickým radarem i dalšími prvky ** Během testu si hravě poradil s hejnem osmi malých dronů

Stanislav Mihulka
ZbraněVojenstvíDrony
Jeden z nejpodivnějších objektů ve Sluneční soustavě odpálil další explozi

Jeden z nejpodivnějších objektů ve Sluneční soustavě odpálil další explozi

** Kometa 29P/Schwassmann–Wachmann je pozoruhodná tím, že víceméně pravidelně vybuchuje ** A letos se vyloženě předvádí ** V srpnu odpálila pořádnou erupci, v září doslova supererupci a 24. října následovala další velice silná exploze

Stanislav Mihulka
AstronomieKomety