Po New Yorku jezdil autonomní mikrobus Coast P-1. Sází na nízkou rychlost

Po New Yorku jezdil autonomní mikrobus Coast P-1. Sází na nízkou rychlost

Úterní ráno bylo na New Yorské křižovatce Times Square skoro jako každé jiné. Až na jednu „maličkost“ - mikrobus Coast P-1, ve kterém nikdo neseděl na místě řidiče. Jde totiž o autonomní vozidlo, které nemá volant, informoval Digital Trends.

Coast Autonomous je další značka, která se snaží vstoupit na postupně se plnící trh autonomních vozidel. Přeplněná křižovatka Times Square se stala místem, kde mladá firma demonstrovala důvěru ve svou technologii. Technický ředitel Pierre Lefèvre při této příležitosti uvedl, že ačkoli je značka Coast stará teprve rok, na použité technologii pracuje již patnáct let.

Technologii Coastu používá například francouzský výrobce autonomních vozidel Navya, jehož Arma z roku 2015 je považována za první sériově vyráběné vozidlo pro pravidelnou dopravu. Jeho autonomní dodávky Keolis vozí klienty v Los Angeles.

Coast P-1 je mikrobus, který může jezdit oběma směry – může mít tedy dveře na levé, nebo na pravé straně podle potřeby. Zvenku nepůsobí nijak zvláštně, interiér však vypadá trochu jako „vana na kolech“ se sedačkami pro cestující, využívajícími celý obvod vozidla. Nelze si nevšimnout, že výrobce vůbec nepočítá s místem pro řidiče.

Na jedné stěně je zabudovaná obrazovka zobrazující informace cestujícím. Během prezentace ukazovala diagnostiku z palubních počítačů, stav síťových komponent a palubních prvků. V ostrém nasazení budou moci zákazníci na tomto displeji sledovat údaje o jízdě a reklamy.

Dle Lefèvra se přes kratší rozvor náprav ve srovnání s minibusem Navya povedlo získat větší prostor pro cestující. Vozidlo pohodlně uveze deset až dvanáct pasažérů. V případě vyjmutí sedaček vzroste přepravní kapacita až na 20 lidí.

Elektromotory v nábojích kol pohybují vozidlem po předem nadefinovaných trasách, minibus jede tiše a plynule. Během úterní ukázky jezdil Coast P-1 tam a zpět po Broadwayi prakticky neslyšně. Cestující oceňovali plynulé zastavování, což bylo obzvláště důležité, neboť testovaný kus nebyl vybaven držadly ani bezpečnostními pásy.

Autonomní vozidlo je navrženo jako hromadný dopravní prostředek pro nízké rychlosti. Je optimalizováno pro rychlosti 16 až 24 km/h, „papírově“ může jet nejrychleji 32 km/h. V prostoru se orientuje pomocí mapy, GPS navigace a spoléhá na pár snímačů LIDAR vpředu a vzadu.

„Jsme přesvědčeni o tom, že vývoj vozidel bez řidiče pro prostředí s nízkou rychlostí, jako je náš P-1 a autonomní golfový vozík, je mnohem blíže komercializaci než samořídící vozy určené k jízdě na rychlostní silnici,“ řekl generální ředitel Adrian Sussmann. „Je to hlavně proto, že provoz při nízké rychlosti je mnohem bezpečnější, vyžaduje méně snímačů a je proto mnohem méně nákladný. Již nyní vidíme značný zájem a očekáváme, že první flotilu nasadíme v roce 2019.“

Diskuze (11) Další článek: Jak posílat velké soubory?

Témata článku: Technika, USA, Automobily, Doprava, Autonomní vůz, Pravá strana, Rychlost, Navya, Snímač, New York, Rychlostní silnice, Autonomní dodávka, Mikrobus, Minibus, Palubní počítač, Times Square, Testovaný kus, Digital Trends, Coast, Generální ředitel, Technický ředitel, Mladá firma, Nízká rychlost, Ostré nasazení, Značný zájem

Jízdní řády Bileto
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny