Počátek kolonizace? Čína hodlá na povrch Měsíce dopravit hmyz a rostliny

V rámci mise Chang'e 4, která by se měla uskutečnit v průběhu tohoto roku, budou Číňané mj. testovat účinky měsíční gravitace na pozemské rostliny a hmyz.

Za tímto účelem bude rover vybaven speciálním kontejnerem z hliníkové slitiny, naplněným semeny a vybranými zástupci zmíněné taxonomické třídy.

„Kontejner na povrch Měsíce doručí brambory, semena oseníčka a vajíčka bource morušového. Z vajíček se vylíhnou bourci morušoví, kteří mohou produkovat oxid uhličitý, zatímco brambory a semena prostřednictvím fotosyntézy emitují kyslík. Společně tak na Měsíci mohou vytvořit jednoduchý ekosystém“ vysvětlil šéfdesignér dotyčného zařízení, Zhang Yuanxun, v rozhovoru pro Chongqing Morning Post.

Bude se jednat rovněž o historicky první misi, která zamíří do dosud neprobádané oblasti na vzdálené straně Měsíce. Konkrétně jde o největší impaktní pánev na Měsíci – tzv. South Pole-Aitken Basin.

Tato pánev je hluboká cca 13 kilometrů a její průměr činí zhruba 2500 kilometrů. Vědci se o ní ovšem zajímají nejen kvůli jejím rozměrům, ale také kvůli skutečnosti, že obsahuje obrovské množství vodního ledu. Z tohoto důvodu jde o ideální místo pro případnou lunární základnu.

Pokud Chang'e 4 dopadne dobře, budou následovat další robotické mise. A za přibližně 15 let by Čína na naši přirozenou družici mohla vyslat lidskou posádku...

Zdroj: China Daily, Foto: NASA

Diskuze (7) Další článek: Hradla, volty, jednočipy: Nová česká kniha pro bastlíře. E-book je zdarma

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Čína, Měsíc, Zvířata, Kolonizace, Rostliny, Hmyz, Přirozená družice, Hod, China Daily, Povrch, Semeno, Počátek, Bourec morušový, Povrch Měsíce, Mise, Speciální kontejner, Ideální místo, Pánev, Oxid uhličitý, Hliníková slitina, China, První mise

Cetin opět zrychlí download a upload v síti VDSL. Známe podrobnosti
VDSLCETINPřipojení k internetu
Novela DPH je hotová. Od října se i v Česku bude platit daň za zásilky do 22 eur. Možná…

** V EU se od léta daní všechny mimoevropské zásilky ** Skončilo osvobození pro ty nejlevnější do 22 eur ** Česko nestihlo schválit vlastní novelu a fungovalo zde jakési bezčasí

Kde stáhnout a jak vyplnit příjezdový formulář

** K čemu slouží příjezdový formulář ** Kde ho najít a jako ho vyplnit ** Očkovaným stačí, ostatní musí podstoupit test, případně i karanténu

Koronavirus
Jak zkrotit běžící procesy ve Windows? Našli jsme 7 nejlepších bezplatných nástrojů

** V operačním systému Windows běží desítky procesů ** Pomocí k tomu určených nástrojů je můžete dostat pod kontrolu ** Našli jsme 7 nejlepších bezplatných aplikací

TipyNejlepší programyWindows

Revolut Bank míří do Česka. Co to znamená pro stávající uživatele?
FintechRevolutPlacení mobilem