Čína | Měsíc | Kolonizace

Počátek kolonizace? Čína hodlá na povrch Měsíce dopravit hmyz a rostliny

V rámci mise Chang'e 4, která by se měla uskutečnit v průběhu tohoto roku, budou Číňané mj. testovat účinky měsíční gravitace na pozemské rostliny a hmyz.

Za tímto účelem bude rover vybaven speciálním kontejnerem z hliníkové slitiny, naplněným semeny a vybranými zástupci zmíněné taxonomické třídy.

„Kontejner na povrch Měsíce doručí brambory, semena oseníčka a vajíčka bource morušového. Z vajíček se vylíhnou bourci morušoví, kteří mohou produkovat oxid uhličitý, zatímco brambory a semena prostřednictvím fotosyntézy emitují kyslík. Společně tak na Měsíci mohou vytvořit jednoduchý ekosystém“ vysvětlil šéfdesignér dotyčného zařízení, Zhang Yuanxun, v rozhovoru pro Chongqing Morning Post.

Bude se jednat rovněž o historicky první misi, která zamíří do dosud neprobádané oblasti na vzdálené straně Měsíce. Konkrétně jde o největší impaktní pánev na Měsíci – tzv. South Pole-Aitken Basin.

Tato pánev je hluboká cca 13 kilometrů a její průměr činí zhruba 2500 kilometrů. Vědci se o ní ovšem zajímají nejen kvůli jejím rozměrům, ale také kvůli skutečnosti, že obsahuje obrovské množství vodního ledu. Z tohoto důvodu jde o ideální místo pro případnou lunární základnu.

Pokud Chang'e 4 dopadne dobře, budou následovat další robotické mise. A za přibližně 15 let by Čína na naši přirozenou družici mohla vyslat lidskou posádku...

Zdroj: China Daily, Foto: NASA

Diskuze (7) Další článek: Hradla, volty, jednočipy: Nová česká kniha pro bastlíře. E-book je zdarma

Témata článku: Vesmír, Čína, Výzkum, Astronomie, Měsíc, Rostliny, Hmyz, Zvířata, Kolonizace, Hliníková slitina, Semeno, Povrch, První mise, Lidská posádka, Obrovské množství, China Daily, Povrch Měsíce, Přirozená družice, Speciální kontejner, China, Mise, Hod, Vodní led, Pánev, Zhang

10 věcí, které jste odkládali „na jindy“, ale teď je konečně můžete udělat

** Karanténní opatření nás drží doma a mnozí mají více času navíc ** Připomeneme proto často odkládané činnosti uživatelů počítačů ** Právě teď je ten správný okamžik, kdy se do nich pustit

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?

Proč byste měli rozmazávat SPZ aut na fotkách, které vystavujete na web

** Na fotkách aut nahraných na web je dobré rozmazat SPZ ** Značku dokáže z obrázku přečíst Google i Facebook ** SPZ může naplnit podstatu osobního údaje

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Výsledky této studie vás zřejmě vůbec nepřekvapí. Aspoň tak ale můžeme obecně známý názor podložit čísly.

Daniel Fuglevič | 28