Vesmír | Mimozemský život

Počet zachycených rádiových záblesků, které mohou pocházet od mimozemšťanů, se zvyšuje

Minulý týden se astronomům podařilo vysledovat záhadný, prchavý rádiový signál zpět do vzdálené galaxie. A od té doby bylo takových případů po celém světě zaznamenáno ještě několik.

Odborníci zatím nedokážou s jistotou říct, co tyto rychlé rádiové záblesky (Fast Radio Bursts, FRBS) způsobuje. Pravdou je, že existuje i několik věrohodných vysvětlení, která s mimozemským životem nijak nesouvisejí.

Každopádně se ale zdá, že intergalaktické rozhlasové vysílání by mohlo být mnohem běžnější, než jsme si až dosud mysleli.

Poselství z dávné minulosti?

Jeden z posledních zachycených rádiových záblesků podle výzkumu publikovaného v Nature pocházel z galaxie vzdálené 8 miliard světelných let od té naší.

To znamená, že ať už ho vyslala nějaká cizí civilizace, nebo vznikl třeba v důsledku aktivity neutronové hvězdy, došlo k tomu miliardy let před zformováním Země. Ale protože se tyto signály objevují častěji než kdy jindy, vědci doufají, že se jim jejich tajemství konečně podaří rozluštit.

„Astronomové na FRBs pořádají hony už několik desítek let,“ konstatoval Vikram Ravi z CalTechu v rozhovoru pro CNET. „Teď máme šanci přijít na to, co by tyto exotické objekty mohly být zač.“

Diskuze (27) Další článek: Facebook vytvořil nástroj, kterým sledoval dezinformace o sobě samém

Témata článku: Vesmír, Země, Astronomie, Výzkum, Mimozemský život, Rádio, The Universe, Galaxie, Mimozemšťané, Caltech, Záblesk, Nature, CALT, Signál, Fast rádio Bursts, Astronom, Fast rádio burst

Nový Edge je opravdu Chrome! Prohnali jsme prohlížeče benchmarky i vlastním unikátním testem

** Nový Edge je postavený na Chromiu ** Prohnali jsme ho benchmarky a srovnali s ostatními ** Potvrdily nám, že je prakticky stejný jako Chrome a Opera

Nejlevnější router s Wi-Fi 6 v testu: vážně ještě chcete kupovat routery jen pro 802.11ac?

** Otestovali jsme TP-Link Archer AX10, nejdostupnější router s Wi-Fi 6 ** Šetřilo se, ale zatím ty ústupky tolik nebolí ** Pro domácí síťování pohodlná volba, do firmy ale chcete něco lepšího