Tento týden probíhá v Ženevě věhlasný autosalon. Podívejme se proto na nejzajímavější předvedené koncepty a technické libůstky v oblasti automobilů! Koukneme i na několik důležitých aut běžné produkce. A jako české médium nemůžeme začít jinde než u naší Škodovky, která představila koncept Vision iV.

Tento týden probíhá v Ženevě věhlasný autosalon. Podívejme se proto na nejzajímavější předvedené koncepty a technické libůstky v oblasti automobilů! Koukneme i na několik důležitých aut běžné produkce. A jako české médium nemůžeme začít jinde než u naší Škodovky, která představila koncept Vision iV.

Nový koncept Vision iV je prvním autem Škody na bázi platformy MEB, kterou koncern VW plánuje pro celou řadu nových elektromobilů. A právě do tohoto plánu zapadá i elektrický crossover, na jehož produkční verzi Vision iV láká.

Nový koncept Vision iV je prvním autem Škody na bázi platformy MEB, kterou koncern VW plánuje pro celou řadu nových elektromobilů. A právě do tohoto plánu zapadá i elektrický crossover, na jehož produkční verzi Vision iV láká.

Veřejnosti se v Ženevě představila také nová Škoda Kamiq – nejmenší SUV mladoboleslavské automobilky. Stejně jako Kodiaq a Karoq má i Kamiq horizontálně dělené světlomety, což je charakteristický znak Škodováckých SUV

Veřejnosti se v Ženevě představila také nová Škoda Kamiq – nejmenší SUV mladoboleslavské automobilky. Stejně jako Kodiaq a Karoq má i Kamiq horizontálně dělené světlomety, což je charakteristický znak Škodováckých SUV

Ceny se dozvíme někdy během května, s tím, že cenově se model bude pohybovat někde mezi Scalou a Karoqem. K prvním zákazníkům by pak Kamiq měl dorazit na podzim.

Ceny se dozvíme někdy během května, s tím, že cenově se model bude pohybovat někde mezi Scalou a Karoqem. K prvním zákazníkům by pak Kamiq měl dorazit na podzim.

Představu Seatu zobrazující ideální dopravní prostředek k cestování po městě naplňuje dvoumístné elektrické vozítko s miniaturními rozměry a zajisté perfektní agilitou v těsných ulicích a na přeplněných parkovištích.

Představu Seatu zobrazující ideální dopravní prostředek k cestování po městě naplňuje dvoumístné elektrické vozítko s miniaturními rozměry a zajisté perfektní agilitou v těsných ulicích a na přeplněných parkovištích.

Autíčko s názvem Minimó měří na délku jen 2500 mm a je 1240 mm široké. Do karoserie s jedním středovým světlometem na přídi se poté vejde dvojice cestujících usazená za sebou. Dveře se otevírají nahoru pro ještě lepší přístupnost v těsných prostorech.

Autíčko s názvem Minimó měří na délku jen 2500 mm a je 1240 mm široké. Do karoserie s jedním středovým světlometem na přídi se poté vejde dvojice cestujících usazená za sebou. Dveře se otevírají nahoru pro ještě lepší přístupnost v těsných prostorech.

Variabilitu své platformy MEB se Volkswagen rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z Brouku.

Variabilitu své platformy MEB se Volkswagen rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z Brouku.

Vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety. Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou.

Vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety. Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou.

Polestar chce dostát pověsti ostré manufaktury a přináší elektromobil, který má potěšit řidiče a zároveň splňovat příslib automobilky o budoucnosti bez emisí. Konkurent Tesly Model 3 se představil v plné parádě.

Polestar chce dostát pověsti ostré manufaktury a přináší elektromobil, který má potěšit řidiče a zároveň splňovat příslib automobilky o budoucnosti bez emisí. Konkurent Tesly Model 3 se představil v plné parádě.

Prémiový švédský koráb skrývá pod kapotou, respektive pod podlahou, 78 kWh baterie. Ty mu umožňují dojezd až 500 km na jedno nabití. Jsou navíc uloženy co nejníže, pro co nejnižší těžiště.

Prémiový švédský koráb skrývá pod kapotou, respektive pod podlahou, 78 kWh baterie. Ty mu umožňují dojezd až 500 km na jedno nabití. Jsou navíc uloženy co nejníže, pro co nejnižší těžiště.

Jak se v Itálii správně vzdává hold? Tak třeba s nejsilnějším osmiválcovým motorem Ferrari všech dob, který protne stovku za 2,9 sekundy. Nový supersport F8 Tributo s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB.

Jak se v Itálii správně vzdává hold? Tak třeba s nejsilnějším osmiválcovým motorem Ferrari všech dob, který protne stovku za 2,9 sekundy. Nový supersport F8 Tributo s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB.

Změna samozřejmě neproběhla jen pod kapotou, novinka je o 40 kilogramů lehčí a celková hmotnost tak nyní činí 1330 kg. Jak můžete vidět, omlazením si prošla i karoserie, která vypadá o fous lépe a přispěla lepší aerodynamice.

Změna samozřejmě neproběhla jen pod kapotou, novinka je o 40 kilogramů lehčí a celková hmotnost tak nyní činí 1330 kg. Jak můžete vidět, omlazením si prošla i karoserie, která vypadá o fous lépe a přispěla lepší aerodynamice.

Být nechutně bohatý musí být příjemné. Třeba i proto, že si můžete dovolit ty nejlepší, nejrychlejší a nejdražší auta. Na koncentrát od Bugatti by to ale nestačilo. Jediný unikát se závratnou cenovkou už má svého majitele.

Být nechutně bohatý musí být příjemné. Třeba i proto, že si můžete dovolit ty nejlepší, nejrychlejší a nejdražší auta. Na koncentrát od Bugatti by to ale nestačilo. Jediný unikát se závratnou cenovkou už má svého majitele.

Nové Bugatii nazvané La Voiture Noire (v překladu „černé auto“) je nejdražším automobilem všech dob. Jeho původní cena byla 11 milionů eur bez daně, nicméně vůz byl prodán za konečnou částku 16,5 milionu eur, což je po přepočtu a zdanění bezmála čtvrt miliardy korun. 

Nové Bugatii nazvané La Voiture Noire (v překladu „černé auto“) je nejdražším automobilem všech dob. Jeho původní cena byla 11 milionů eur bez daně, nicméně vůz byl prodán za konečnou částku 16,5 milionu eur, což je po přepočtu a zdanění bezmála čtvrt miliardy korun. 

Nové Lamborghini Aventador SVJ Roadster má 770 koní a jede až 350 km/h. Po technické stránce téměř stoprocentně odpovídá výchozímu kupé, které se do historických análů zapsalo rekordním časem na Nürburgringu.

Nové Lamborghini Aventador SVJ Roadster má 770 koní a jede až 350 km/h. Po technické stránce téměř stoprocentně odpovídá výchozímu kupé, které se do historických análů zapsalo rekordním časem na Nürburgringu.

Pokud jde o pohonnou jednotku, nadále zde máme vypiplaný atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který je schopen vyprodukovat maximální výkon 770 koní při 8500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 720 N.m.

Pokud jde o pohonnou jednotku, nadále zde máme vypiplaný atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který je schopen vyprodukovat maximální výkon 770 koní při 8500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 720 N.m.

Hispano-Suiza se znovu pokouší o vzkříšení. V Ženevě představila elektrický sporťák s výkonem přes 1000 koní, který nese jméno loni zesnulé vnučky zakladatele automobilky Carmen Mateu.

Hispano-Suiza se znovu pokouší o vzkříšení. V Ženevě představila elektrický sporťák s výkonem přes 1000 koní, který nese jméno loni zesnulé vnučky zakladatele automobilky Carmen Mateu.

Novinka dostala dva elektromotory, každý s výkonem 510 koní, přičemž jejich úkolem je individuálně roztáčet zadní dvacetipalcová kola zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech.

Novinka dostala dva elektromotory, každý s výkonem 510 koní, přičemž jejich úkolem je individuálně roztáčet zadní dvacetipalcová kola zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech.

Koncept Italdesign DaVinci zaujme na přídi rozměrnou maskou s integrovaným aerodynamickým průduchem. Z profilu jsou poté tvary GT poměrně elegantní, což neplatí o zádi, na které naleznete velký difuzor a vestavěný spoiler.

Koncept Italdesign DaVinci zaujme na přídi rozměrnou maskou s integrovaným aerodynamickým průduchem. Z profilu jsou poté tvary GT poměrně elegantní, což neplatí o zádi, na které naleznete velký difuzor a vestavěný spoiler.

Podle britského Autocaru však nemá sám Italdesign v plánu model uvést do produkce. Měl by totiž fungovat jako základ pro využití jinými automobilkami, a to s minimálními změnami na konstrukci.

Podle britského Autocaru však nemá sám Italdesign v plánu model uvést do produkce. Měl by totiž fungovat jako základ pro využití jinými automobilkami, a to s minimálními změnami na konstrukci.

Ani značkám jako je Morgan se nevyhýbá downsizing, v britské manufaktuře však čas plyne poněkud jinak. Firma představuje zbrusu nové auto teprve po 19 letech, i když navenek vypadá skoro jako výběhový Plus 8.

Ani značkám jako je Morgan se nevyhýbá downsizing, v britské manufaktuře však čas plyne poněkud jinak. Firma představuje zbrusu nové auto teprve po 19 letech, i když navenek vypadá skoro jako výběhový Plus 8.

Díky suché hmotnosti 1075 kg Morgan zvládne akceleraci z místa na 100 km/h za 4,2 sekundy a jede až 267 kilometrů v hodině. Průměrná udávaná spotřeba přitom vychází pouze 7,4 litru na 100 km.

Díky suché hmotnosti 1075 kg Morgan zvládne akceleraci z místa na 100 km/h za 4,2 sekundy a jede až 267 kilometrů v hodině. Průměrná udávaná spotřeba přitom vychází pouze 7,4 litru na 100 km.

Imagine By Kia je koncept elektrického crossoveru. Více než předvedením techniky je ovšem novinka spíš designovým cvičením. Podle automobilky nemá zapadat do žádného z etablovaných automobilových segmentů.

Imagine By Kia je koncept elektrického crossoveru. Více než předvedením techniky je ovšem novinka spíš designovým cvičením. Podle automobilky nemá zapadat do žádného z etablovaných automobilových segmentů.

Koncept zaujme výrazně podsvícenou maskou, která obepíná jednotky světlometů, zatímco čelní sklo tvoří jednotný, nepřerušovaný skleněný panel se střechou. Místo konvenčních zrcátek se zde nachází malé kamerky.

Koncept zaujme výrazně podsvícenou maskou, která obepíná jednotky světlometů, zatímco čelní sklo tvoří jednotný, nepřerušovaný skleněný panel se střechou. Místo konvenčních zrcátek se zde nachází malé kamerky.

Nová generace legendárního sportovního vozu Toyota Supra, který se světu představil na detroitském autosalonu, hlásila v Evropě vyprodáno, a to ještě před evropskou premiérou v Ženevě.

Nová generace legendárního sportovního vozu Toyota Supra, který se světu představil na detroitském autosalonu, hlásila v Evropě vyprodáno, a to ještě před evropskou premiérou v Ženevě.

Po premiéře se spustily první objednávky a zájemců se sešlo doslova tisíce. Pořadníky na rok 2019 jsou již zcela plné a ostatní netrpělivě čekají na spuštění čekací listiny pro rok 2020, u které se dá očekávat podobný, ne-li stejný výsledek.

Po premiéře se spustily první objednávky a zájemců se sešlo doslova tisíce. Pořadníky na rok 2019 jsou již zcela plné a ostatní netrpělivě čekají na spuštění čekací listiny pro rok 2020, u které se dá očekávat podobný, ne-li stejný výsledek.

Ostrý Mercedes-AMG GT R ve verzi kupé se nám představil už před pár lety, nyní ovšem německá značka uvádí i limitovanou edici otevřeného Roadsteru. U otevřené verze chystá automobilka limitovanou produkci pouhých 750 kusů.

Ostrý Mercedes-AMG GT R ve verzi kupé se nám představil už před pár lety, nyní ovšem německá značka uvádí i limitovanou edici otevřeného Roadsteru. U otevřené verze chystá automobilka limitovanou produkci pouhých 750 kusů.

GT R Roadster je přitom stejně rychlý v akceleraci z nuly na 100 km/h jako kupé, stačí mu jen 3,6 vteřiny. V případě maximální rychlosti je otevřená verze jen o 1 km/h pomalejší než kupé, stále tak zvládne respektu hodných 317 km/h.

GT R Roadster je přitom stejně rychlý v akceleraci z nuly na 100 km/h jako kupé, stačí mu jen 3,6 vteřiny. V případě maximální rychlosti je otevřená verze jen o 1 km/h pomalejší než kupé, stále tak zvládne respektu hodných 317 km/h.

Bentley letos slaví 100 let od svého založení a v rámci oslav nadělil sobě ale především svým zákazníkům a příznivcům hezký dárek. Speciální edici Continentalu GT, která vzdává hold původnímu Bentley 4 ½ Litre Blower.

Bentley letos slaví 100 let od svého založení a v rámci oslav nadělil sobě ale především svým zákazníkům a příznivcům hezký dárek. Speciální edici Continentalu GT, která vzdává hold původnímu Bentley 4 ½ Litre Blower.

Dnešní dvoudveřové Bentley má pod kapotou silnější pohonnou jednotku. Continental GT je poháněný dvakrát přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 635 koní a maximálním točivém momentu 900 newtonmetrů.

Dnešní dvoudveřové Bentley má pod kapotou silnější pohonnou jednotku. Continental GT je poháněný dvakrát přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 635 koní a maximálním točivém momentu 900 newtonmetrů.

Dvanáctiválcům pod kapotou ozdobenou třícípou hvězdou nadobro zvoní umíráček. Daimler na rozloučenou představil v Ženevě svou vrcholnou limuzínu z definitivní edice čítající pouze 130 aut.

Dvanáctiválcům pod kapotou ozdobenou třícípou hvězdou nadobro zvoní umíráček. Daimler na rozloučenou představil v Ženevě svou vrcholnou limuzínu z definitivní edice čítající pouze 130 aut.

Černý vůz s kontrastně lakovanými měděnými prvky je rozlučkou s výjimečnými šestilitrovými dvanáctiválcovými motory Mercedesu, které pohřbil nástup nové normy WLTP a stále přísnější pokutování emisí.

Černý vůz s kontrastně lakovanými měděnými prvky je rozlučkou s výjimečnými šestilitrovými dvanáctiválcovými motory Mercedesu, které pohřbil nástup nové normy WLTP a stále přísnější pokutování emisí.

Snad žádná značka neměla tak silný mediální zásah, jako ruský Aurus. Ruský prezident Vladimir Putin se se svou novou limuzínou pochlubil při loňské inauguraci, přičemž už v té době bylo jasné, že nepůjde o jednorázovou akci.

Snad žádná značka neměla tak silný mediální zásah, jako ruský Aurus. Ruský prezident Vladimir Putin se se svou novou limuzínou pochlubil při loňské inauguraci, přičemž už v té době bylo jasné, že nepůjde o jednorázovou akci.

Limuzína na délku měří 5,6 metru, je dva metry široká, rozvor náprav měří 3,3 metru a světlá výška je 200 milimetrů. To je více, než kolik má řada dnešních SUV! A kdybyste se ptali na hmotnost, ta činí 3135 kg.

Limuzína na délku měří 5,6 metru, je dva metry široká, rozvor náprav měří 3,3 metru a světlá výška je 200 milimetrů. To je více, než kolik má řada dnešních SUV! A kdybyste se ptali na hmotnost, ta činí 3135 kg.

V rámci modelové péče se nyní oči milánské automobilky nasměrovaly k Giuliettě. Konkrétně jde o tři inovované linie výbavy a motory, splňující nejnovější evropské normu Euro 6d-TEMP.

V rámci modelové péče se nyní oči milánské automobilky nasměrovaly k Giuliettě. Konkrétně jde o tři inovované linie výbavy a motory, splňující nejnovější evropské normu Euro 6d-TEMP.

Modernizované Alfy poznáte na první pohled podle nového laku Visconti Green. Všechny Giulietty budou mít od nynějška tempomat, dvouzónovou klimatizaci, přední mlhová světla a zadní parkovací senzory ve standardu.

Modernizované Alfy poznáte na první pohled podle nového laku Visconti Green. Všechny Giulietty budou mít od nynějška tempomat, dvouzónovou klimatizaci, přední mlhová světla a zadní parkovací senzory ve standardu.

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo.  Další sériové auto je pro Alfu životně důležité, aby diferencovala své portfolio a vedle Stelvia nabídla i další, tentokrát menší crossover.

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo.  Další sériové auto je pro Alfu životně důležité, aby diferencovala své portfolio a vedle Stelvia nabídla i další, tentokrát menší crossover.

Tonale na čtyřech kolech k Alfě Romeo Stelvio prozatím tak blízko nemá. V tuto chvíli jde totiž pouze o koncept připravený pro ženevský autosalon, a co je horší, nemáme pro vás k dispozici v podstatě žádné informace.

Tonale na čtyřech kolech k Alfě Romeo Stelvio prozatím tak blízko nemá. V tuto chvíli jde totiž pouze o koncept připravený pro ženevský autosalon, a co je horší, nemáme pro vás k dispozici v podstatě žádné informace.

Předzvěst nového elektromobilu tak nyní uvádí konceptem el-Born rovněž španělský Seat. Elektromotor má nabídnout výkon 150 kW (204 koní), přičemž bateriový modul o kapacitě 62 kWh prý zajistí dojezd na jedno nabití až 420 km.

Předzvěst nového elektromobilu tak nyní uvádí konceptem el-Born rovněž španělský Seat. Elektromotor má nabídnout výkon 150 kW (204 koní), přičemž bateriový modul o kapacitě 62 kWh prý zajistí dojezd na jedno nabití až 420 km.

Zrychlení el-Bornu z nuly na 100 km/h je 7,5 sekundy. Dobití baterie na 80 % kapacity má pomocí supernabíječky o výkonu 100 kW trvat jen 47 minut. Podle některých zdrojů je prý nový elektromobil Seatu z 95 % připraven k sériové výrobě.

Zrychlení el-Bornu z nuly na 100 km/h je 7,5 sekundy. Dobití baterie na 80 % kapacity má pomocí supernabíječky o výkonu 100 kW trvat jen 47 minut. Podle některých zdrojů je prý nový elektromobil Seatu z 95 % připraven k sériové výrobě.

Koncept Mitsubishi Engelberg Tourer ukazuje hybridní SUV, se kterým vyrazíte na lyže. Přední maska dále vychází ze staršího konceptu e-Evolution z roku 2017. Nahoře pod kapotou se nachází úzké LED světlomety.

Koncept Mitsubishi Engelberg Tourer ukazuje hybridní SUV, se kterým vyrazíte na lyže. Přední maska dále vychází ze staršího konceptu e-Evolution z roku 2017. Nahoře pod kapotou se nachází úzké LED světlomety.

Engelberg Tourer se dále pyšní třemi řadami sedadel a bílé polstrování zajišťuje vskutku honosný dojem, čemuž pomáhá i kontrastní ambientní osvětlení na mnoha místech interiéru.

Engelberg Tourer se dále pyšní třemi řadami sedadel a bílé polstrování zajišťuje vskutku honosný dojem, čemuž pomáhá i kontrastní ambientní osvětlení na mnoha místech interiéru.

Hlavní hvězdou stánku Subaru na autosalonu v Ženevě je nový koncept crossoveru VIZIV Adrenaline. Sytě modrým odstínem zářící model podle automobilky uvádí nový odvážný designový směr „Bolder“.

Hlavní hvězdou stánku Subaru na autosalonu v Ženevě je nový koncept crossoveru VIZIV Adrenaline. Sytě modrým odstínem zářící model podle automobilky uvádí nový odvážný designový směr „Bolder“.

VIZIV Adrenaline ovšem přichází s trochu dynamičtěji pojatými křivkami, připomínajícími spíše steroidy nadopovaný terénní hatchback. Střecha vozu má působit jako páteř/výztuha karoserie a nelze přehlédnout velké plastové blatníky.

VIZIV Adrenaline ovšem přichází s trochu dynamičtěji pojatými křivkami, připomínajícími spíše steroidy nadopovaný terénní hatchback. Střecha vozu má působit jako páteř/výztuha karoserie a nelze přehlédnout velké plastové blatníky.

Jeep už se také vydává na hybridní cestu. Ženevský autosalon je tak místem premiéry elektrifikovaných modelů Renegade a Compass. Kromě speciální výbavy Trail Rated 4x4 tak dochází u obou modelů hlavně na změnu techniky pod kapotou.

Jeep už se také vydává na hybridní cestu. Ženevský autosalon je tak místem premiéry elektrifikovaných modelů Renegade a Compass. Kromě speciální výbavy Trail Rated 4x4 tak dochází u obou modelů hlavně na změnu techniky pod kapotou.

V malém Renegadu zmiňuje Jeep naladění na 140 kW (190 koní) nebo 176 kW (240 koní), díky čemuž je možná akcelerace na 100 km/h za přibližně 7 vteřin. Compass má být v této specifikaci vůbec nejrychlejší verzí v nabídce.

V malém Renegadu zmiňuje Jeep naladění na 140 kW (190 koní) nebo 176 kW (240 koní), díky čemuž je možná akcelerace na 100 km/h za přibližně 7 vteřin. Compass má být v této specifikaci vůbec nejrychlejší verzí v nabídce.

Další novinku přívezli Francouzi v podobě nového Renaultu Clio. Na první pohled se toho moc nezměnilo. Na ten druhý je tu ale řada změn, díky kterým působí nové Clio elegantněji a lépe zapadne do současného modelového portfolia značky.

Další novinku přívezli Francouzi v podobě nového Renaultu Clio. Na první pohled se toho moc nezměnilo. Na ten druhý je tu ale řada změn, díky kterým působí nové Clio elegantněji a lépe zapadne do současného modelového portfolia značky.

I když je nové Clio s délkou 4048 mm o 14 mm kratší než předchozí generace, nabídne uvnitř více prostoru díky šikovnějšímu rozvržení. Je ale také o 66 mm širší. Mezigeneračně se Clio s výškou 1440 mm také o trochu více přikrčilo k zemi.

I když je nové Clio s délkou 4048 mm o 14 mm kratší než předchozí generace, nabídne uvnitř více prostoru díky šikovnějšímu rozvržení. Je ale také o 66 mm širší. Mezigeneračně se Clio s výškou 1440 mm také o trochu více přikrčilo k zemi.

Renault Twingo opustil český trh na podzim loňského roku. Nyní přichází jeho facelift, který na tom však nemá nic změnit. Bude nám po modernizaci chybět? To můžete posoudit na základě obrázků nejnovější verze.

Renault Twingo opustil český trh na podzim loňského roku. Nyní přichází jeho facelift, který na tom však nemá nic změnit. Bude nám po modernizaci chybět? To můžete posoudit na základě obrázků nejnovější verze.

Už před faceliftem vypadalo malé Twingo sportovně a o verzi GT to platilo dvojnásob. Novinka začala psát novou kapitolu téměř třicetiletého příběhu nejmenšího Renaultu. Přichází s novými možnostmi individualizace exteriéru i interiéru.

Už před faceliftem vypadalo malé Twingo sportovně a o verzi GT to platilo dvojnásob. Novinka začala psát novou kapitolu téměř třicetiletého příběhu nejmenšího Renaultu. Přichází s novými možnostmi individualizace exteriéru i interiéru.

Modularita na zcela nevídané úrovní, elektrický pohon s variabilním počtem akumulátorů a zajímavé nápady ve všech možných ohledech. I to je ve zkratce nová studie Fiatu, která naznačuje, jak by mohla vypadat chystaná Panda.

Modularita na zcela nevídané úrovní, elektrický pohon s variabilním počtem akumulátorů a zajímavé nápady ve všech možných ohledech. I to je ve zkratce nová studie Fiatu, která naznačuje, jak by mohla vypadat chystaná Panda.

Jak naznačuje jméno studie (v překladu sto dvacet), autíčko kromě jiného připomíná stodvacetileté výročí založení Fiatu, a pokud jde o design, tvůrci se zjevně nechali inspirovat první generací Pandy od Giorgetta Giugiara.

Jak naznačuje jméno studie (v překladu sto dvacet), autíčko kromě jiného připomíná stodvacetileté výročí založení Fiatu, a pokud jde o design, tvůrci se zjevně nechali inspirovat první generací Pandy od Giorgetta Giugiara.

Mazda v Ženevě představuje nový globální crossover s označením CX-30. Novinka bude fungovat jako výplň mezi současnými SUV japonské značky. Novinka stojí na základě nejnovější verze platformy Skyactiv-Vehicle Architecture.

Mazda v Ženevě představuje nový globální crossover s označením CX-30. Novinka bude fungovat jako výplň mezi současnými SUV japonské značky. Novinka stojí na základě nejnovější verze platformy Skyactiv-Vehicle Architecture.

Pod kapotou CX-30 se objeví současná nabídka benzinových a naftových motorů, které již známe z hatchbacku 3. Všechny benzinové motory Skyactiv poté využívají mild-hybridního systému s malým elektromotorem a baterií na přední nápravě.

Pod kapotou CX-30 se objeví současná nabídka benzinových a naftových motorů, které již známe z hatchbacku 3. Všechny benzinové motory Skyactiv poté využívají mild-hybridního systému s malým elektromotorem a baterií na přední nápravě.

Volkswagen přivezl do Ženevy také speciální edici nedávno modernizovaného Passatu R-Line Edition. Novinka bude určena pro velmi omezený počet zájemců. Nabídne unikátní barevné kombinace, rozšířenou základní výbavu a výkonné motory.

Volkswagen přivezl do Ženevy také speciální edici nedávno modernizovaného Passatu R-Line Edition. Novinka bude určena pro velmi omezený počet zájemců. Nabídne unikátní barevné kombinace, rozšířenou základní výbavu a výkonné motory.

R-Line Edition se vyznačuje šedým lakem „Moonstone Grey“, doplněným o kontrastní černé prvky včetně rámečků a mřížek předního nárazníku a masky chladiče, krytů zrcátek, lemování prahů, zadního nárazníku a koncovek výfuku.

R-Line Edition se vyznačuje šedým lakem „Moonstone Grey“, doplněným o kontrastní černé prvky včetně rámečků a mřížek předního nárazníku a masky chladiče, krytů zrcátek, lemování prahů, zadního nárazníku a koncovek výfuku.

Také Audi vidí budoucnost v elektromobilitě. Do Ženevy přivezlo své nejnovější elektrické SUV e-tron, které chce velice rychle doplnit menším elektrických crossoverem. Menší e-tron by mohl později konkurovat Tesle Model Y.

Také Audi vidí budoucnost v elektromobilitě. Do Ženevy přivezlo své nejnovější elektrické SUV e-tron, které chce velice rychle doplnit menším elektrických crossoverem. Menší e-tron by mohl později konkurovat Tesle Model Y.

S představením konceptu na letošním ženevském autosalonu se očekává uvedení menšího e-tronu do prodeje někdy v roce 2020. Tady však Audi nezastaví, do roku 2025 chce totiž uvést celkem 12 plně elektrických modelů.

S představením konceptu na letošním ženevském autosalonu se očekává uvedení menšího e-tronu do prodeje někdy v roce 2020. Tady však Audi nezastaví, do roku 2025 chce totiž uvést celkem 12 plně elektrických modelů.

Komu se zamlouvaly stylistické prvky nového Peugeotu 508, toho vzhled nové 208 zřejmě potěší. Z většího modelu si totiž vypůjčuje celou řadu prvků. Na mrňousovi jsou hlavně výrazné „kly“ denního svícení.

Komu se zamlouvaly stylistické prvky nového Peugeotu 508, toho vzhled nové 208 zřejmě potěší. Z většího modelu si totiž vypůjčuje celou řadu prvků. Na mrňousovi jsou hlavně výrazné „kly“ denního svícení.

Peugeot tvrdí, že použitím nejnovější modulární platformy (CMP) koncernu PSA zhubla nová generace 208 vůči předchůdci o 30 kg, zatímco došlo k redukci hluku a vibrací v kabině a zvýšení komfortu podvozku.

Peugeot tvrdí, že použitím nejnovější modulární platformy (CMP) koncernu PSA zhubla nová generace 208 vůči předchůdci o 30 kg, zatímco došlo k redukci hluku a vibrací v kabině a zvýšení komfortu podvozku.

Nadšence do trochu sportovnějšího vzezření nové Corolly určitě potěší chystaná varianta GR Sport, kterou Toyota chystá v Evropě nabízet jak u hatchbacku, tak praktičtějšího kombi Touring Sports.

Nadšence do trochu sportovnějšího vzezření nové Corolly určitě potěší chystaná varianta GR Sport, kterou Toyota chystá v Evropě nabízet jak u hatchbacku, tak praktičtějšího kombi Touring Sports.

GR Sport bude v hierarchii výbavových linií Toyoty spíše sportovním paketem, který přiostří styling Corolly. Na dvojici prozatím zveřejněných fotek tak lze vidět novou mřížku chladiče, nižší prahy a náznak difuzoru na zádi.

GR Sport bude v hierarchii výbavových linií Toyoty spíše sportovním paketem, který přiostří styling Corolly. Na dvojici prozatím zveřejněných fotek tak lze vidět novou mřížku chladiče, nižší prahy a náznak difuzoru na zádi.

Nový Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ je dalším výkonným SUV v portfoliu německé automobilky. Přestože nemluvíme o vrcholném AMG s číslovkou 63, ani této „slušnější“ verzi v žádném případě nechybí dostatek síly.

Nový Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ je dalším výkonným SUV v portfoliu německé automobilky. Přestože nemluvíme o vrcholném AMG s číslovkou 63, ani této „slušnější“ verzi v žádném případě nechybí dostatek síly.

GLE 53 totiž přijíždí jako mild-hybrid kombinující turbem a elektrickým kompresorem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, jemuž dále pomáhá malý elektromotor zajišťující i funkci startéru a alternátoru.

GLE 53 totiž přijíždí jako mild-hybrid kombinující turbem a elektrickým kompresorem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, jemuž dále pomáhá malý elektromotor zajišťující i funkci startéru a alternátoru.

Nový Mercedes CLA Shooting Brake dostává uvnitř stejnou techniku jako klasické CLA nebo poslední třída A, přičemž architektura interiéru se rovněž nemění. Nechybí tedy ani spojené displeje přístrojové desky a infotainment MBUX.

Nový Mercedes CLA Shooting Brake dostává uvnitř stejnou techniku jako klasické CLA nebo poslední třída A, přičemž architektura interiéru se rovněž nemění. Nechybí tedy ani spojené displeje přístrojové desky a infotainment MBUX.

Pro začátek bude CLA Shooting Brake nabízeno ve verzi CLA 250 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 165 kW (225 koní) a točivém momentu 350 N.m. Motor je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou.

Pro začátek bude CLA Shooting Brake nabízeno ve verzi CLA 250 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 165 kW (225 koní) a točivém momentu 350 N.m. Motor je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou.

Hybridní crossover od Kie prochází lehkou modernizací, která se zaměřuje na menší kosmetické změny a novou techniku v interiéru. Na přídi Niro přichází s pozměněnou mřížkou chladiče a novou grafikou světlometů.

Hybridní crossover od Kie prochází lehkou modernizací, která se zaměřuje na menší kosmetické změny a novou techniku v interiéru. Na přídi Niro přichází s pozměněnou mřížkou chladiče a novou grafikou světlometů.

Uvnitř se můžeme těšit hlavně nový volitelný infotainment s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou a digitální přístrojový štít o velikosti 7 palců. Dojít má také na větší podíl měkčených plastů.

Uvnitř se můžeme těšit hlavně nový volitelný infotainment s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou a digitální přístrojový štít o velikosti 7 palců. Dojít má také na větší podíl měkčených plastů.

Nový koncept Vision iV je prvním autem Škody na bázi platformy MEB, kterou koncern VW plánuje pro celou řadu nových elektromobilů. A právě do tohoto plánu zapadá i elektrický crossover, na jehož produkční verzi Vision iV láká.
Veřejnosti se v Ženevě představila také nová Škoda Kamiq – nejmenší SUV mladoboleslavské automobilky. Stejně jako Kodiaq a Karoq má i Kamiq horizontálně dělené světlomety, což je charakteristický znak Škodováckých SUV
Ceny se dozvíme někdy během května, s tím, že cenově se model bude pohybovat někde mezi Scalou a Karoqem. K prvním zákazníkům by pak Kamiq měl dorazit na podzim.
Představu Seatu zobrazující ideální dopravní prostředek k cestování po městě naplňuje dvoumístné elektrické vozítko s miniaturními rozměry a zajisté perfektní agilitou v těsných ulicích a na přeplněných parkovištích.
68
Fotogalerie

Podívejte se, co se chystá na silnice: Nejzajímavější auta z autosalonu v Ženevě

  • Tento týden probíhá Geneva International Motor Show 2019
  • Vybrali jsme ty nejzajímavější novinky a koncepty
  • Není nouze o elektromobily a drahé supersporty

Tento týden probíhá v Ženevě věhlasný autosalon Geneva International Motor Show 2019. Podívejme se proto na nejzajímavější předvedené koncepty a technické libůstky v oblasti automobilů! Koukneme i na několik důležitých aut běžné produkce.

Automobily si můžete prohlédnout v galerii výše. U každého obrázku vám pak popisek prozradí o daném automobilu více informací.

Výběr zdaleka nezahrnuje vše, ženevský autosalon je totiž obrovský a zajímavých automobilových novinek zde bylo představen mnoho. Snažili jsme se vybrat ty nejzajímavější na základě podrobného zpravodajství kolegů na automobilových webech Autorevue.cz a Auto.cz. Pokud chcete více informací o ženevských automobilových novinkách, koukněte na jejich články z uplynulého týdne.

Určitě si přečtěte

Články odjinud