Podívejte se, co se děje s astronauty, když Mezinárodní vesmírná stanice zažehne své trysky a začne se pohybovat | Foto: NASA

Povedené záběry z útrob Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) ukazují, co se děje s astronauty na palubě, když dotyčné zařízení zažehne své trysky a začne se pohybovat.

Nové video na YouTube zveřejnila European Space Agency (ESA) a podle dostupných informací bylo osmkrát zrychleno.

„Během manévru astronauti uvnitř stanice létají stejnou rychlostí a stejným směrem,“ uvádí ESA. „I když se zdá, že se astronauti pohybují uvnitř stanice, je to ve skutečnosti ISS, kdo dostává impuls a pohybuje se kolem nich.“

Jde tedy nejen o demonstraci toho, jak se lidé žijící a pracující ve vesmíru ve volných chvílích baví, ale rovněž newtonovské fyziky.

Ve zhruba minutovém klipu lze vidět členy Expedition 66 seřazující se s pokrčenými koleny za Matthiase Maurea  – který je na ISS poprvé – a užívající si „jízdu“. Ta je ovšem super pomalá.

Jako bonus si v případě zájmu můžete pustit následující video s působivými pohledy na ISS:

Diskuze (5) Další článek: Google to s chytrými brýlemi nevzdal, koupil si pro ně další důležitou firmu

Témata článku: YouTube, Vesmír, Kosmonautika, Mezinárodní vesmírná stanice, ESA, Astronaut, European Space Agency, Matthias, Tryska, ISS, Demonstrace, Dostupná informace

Jak výrobci čipů obchází limity. Pouzdření a vrstvení je nové pojetí práce s křemíkem

Svět polovodičů neobnáší jen sledování nanometrů a různých výrobních procesů, děje se toho mnohem více a aktuálně diskutovaným tématem je propojení více křemíkových čipů do celku.

ČipyTechnologie

Garmin se naučil volat. Recenze sportovních hodinek Garmin Venu 2 Plus

Garmin Venu 2 prošly testem v Computeru 8/21, nyní přichází nástupce s označením Plus. Hlavní novinkou je integrace mikrofonu a reproduktoru pro možnost telefonování.

Hlasový asistentGarminHodinky