Podívejte se, jak by vypadala jízda autem po různých vesmírných tělesech

Foto: Needpix
Podívejte se, jak by vypadala jízda autem po různých vesmírných tělesech | Foto: Needpix

Lidé stojící za vědeckým YouTube kanálem The Action Lab dostali zajímavý nápad. Pomocí simulátoru BeamNG.drive se rozhodli ukázat, jak by vypadalo cestování autem po různých tělesech Sluneční soustavy.

Nejprve svůj virtuální vůz nechali chvíli jezdit po povrchu Země, aby diváci získali nějaký výchozí bod pro srovnávání:

Následuje Měsíc s gravitačním zrychlením 1,62 m/s², tedy zhruba šestkrát menším než na naší planetě.  Kilogramové závaží zde má hmotnost pouhých 0,17 kg.

Oproti tomu na plynném obru Jupiteru (od 3:46) je gravitační zrychlení naopak značně vyšší – v oblasti rovníku 23,12 m/s² – a hmotnost kilogramového závaží tu činí 2,36 kg.

Nu a na takovém Slunci (od 5:12)… tam byste ani nemuseli ztrácet čas hledáním klíčků a startováním.

Ve videu je samozřejmě k vidění i řada dalších věcí – např. různé kaskadérské kousky v odlišných gravitačních podmínkách.

Diskuze (3) Další článek: Levná, bez větráku a zvládne až čtyři 4K monitory: Nová grafika GeForce GT 710 od Asusu cílí na vícemonitorové kanceláře

Témata článku: Video, Vesmír, YouTube, Země, Automobily, Fyzika, Simulace, Slunce, Sluneční soustava, Jupiter, Jak, Vesmírné těleso, Těleso, Author, Závaží, Popis

Recenze hry The Dark Pictures: House of Ashes. Horor ze sumerského chrámu

Po roce tady máme další epizodu z antologie The Dark Pictures studia Supermassive Games. Jak dopadla vojenská operace v Iráku, která jednotku mariňáků zavede do pradávného sumerského chrámu?

The Dark Pictures: House of AshesPS5Recenze