Podívejte se, jak čínská vesmírná stanice Tchien-kung 2 shořela v atmosféře

Tchien-kung 2 byl v pátek vyřazena z provozu. Kurz čínské vesmírné stanice byl upraven tak, aby shořela v zemské atmosféře a její trosky dopadly do jisté odlehlé oblasti v Tichém oceánu, známé jako „hřbitov kosmických lodí“.

Pokud vás zajímá, jak poslední okamžiky „Nebeského paláce 2“ vypadaly, můžete si pustit níže uvedené video, které na YouTube zveřejnila China Global Television Network.

Tchien-kung 2 byl nosnou raketou Dlouhý pochod 2F na orbitu Země vynesen v roce 2016, aby nahradila svého předchůdce, Tchien-kung 1. Jednalo se převážně o experimentální prototypovou stanici.

Projekty Nebeských paláců mj. představují důležitou část příprav na zahájení provozu plnohodnotné modulární stanice, k němuž by mělo dojít přibližně za tři roky.

Toto chystané zařízení ponese název Tchien-che („Mléčná dráha“). Podle odborníků připomíná ruskou Zarju. Pokud vše půjde dobře, bude fungovat dalších cca 10 let.

Připomeňme, že Nebeský palác 1 shořel v naší atmosféře loni v dubnu – ovšem jeho sestup byl nekontrolovaný. Kvůli poruše rozvodů sloužících pro nabíjení baterií mu totiž došla energie a nebylo tak možné s ním manévrovat.

Titulní foto: Leebrandoncremer, CC BY-SA 4.0