Podívejte se, jak možná vznikl Měsíc. Superpočítač animoval střet Země s Theiou

Podle hypotézy tzv. velkého impaktu vznikl náš Měsíc po srážce někdejší protoplanety se Zemí. Vědci ji dnes říkají Tehia a odhadují, že mohla mít rozměry Marsu. Pokud k takové kolizi opravdu došlo a naše Země je díky tomu plná železa, stalo se tak v raných dobách Sluneční soustavy před 4,533 miliardami let.

Vědci z Durhamské univerzity v čerstvém vydání časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society vydali obsáhlý článek, ve kterém se zaměřili na počítačovou simulaci podobné prehistorické srážky, přičemž se věnovali tomu, jak se tělesa chovala podle své rotace.

Během některých simulací se po impaktu skutečně do prostoru vymrštila roztavená hmota a shlukla se do kompaktního tělesa, které připomínalo prehistorický Měsíc. Vědci část simulace zveřejnili jako kompletní video, a tak se na hypotetickou formaci Měsíce můžete podívat níže.

Autoři však zároveň připomínají, že k definitivnímu potvrzení hypotézy velkého impaktu to zatím nestačí.

Váš názor Další článek: Současná A.I. je pěkný žrout. Cvičení těch největších neuronových sítí má uhlíkovou stopu jako dopravní letadlo

Témata článku: Vesmír, Země, Mars, Sluneční soustava, Měsíc, Počítačová simulace, Těleso, Hypotéza, SUP, Superpočítače, Střet, Vědec

Nedají si pokoj. Laciné kopie Samsungů Galaxy S22 znovu předběhly originál. Jejich nákupem se zaručeně spálíte

** Ještě před premiérou můžete v ruce držet S22 Ultra... **...jenže to není Galaxy a Samsung ani náhodou ** Jak nenaletět na bombastické specifikace telefonů „za hubičku“?

AliExpressČínaKopie