Podívejte se na záznam modernizace komunikační antény na Mezinárodní vesmírné stanici

2. února Alexandr Misurkin a Anton Škaplerov z Russian Federal Space Agency (Roscosmos) vyrazili na „výlet“ do vesmíru, aby na záď Zvezda Service Module nainstalovali nový elektronický box pro komunikační anténu. Ne všechno ale šlo podle plánu.

Jmenovaným kosmonautům se totiž nedařilo upgradovanou anténu zprovoznit. Díky tomu mimo prostory ISS strávili celých 8 hodin a 13 minut, čímž nechtíc vytvořili nový ruský rekord (ten dosavadní činil 8 hodin a 7 minut). Nakonec ale slavili úspěch. Roscosmos nicméně oznámil, že celou záležitost hodlá vyšetřovat.

Původní box mimochodem nebyl převezen zpět na stanici, ale „shozen z paluby“, takže shoří v zemské atmosféře. Z dostupných informací plyne, že váží cca 27 kg a obsahuje součástky vyrobené v devadesátých letech, kdy byla ISS zprovozněna – kvůli čemuž byl nekompatibilní s novou satelitní technologií.

Podle komentátora NASA TV Roba Naviase představovalo odstranění staré elektroniky poměrně náročný úkol, protože tvůrci dotyčného zařízení nepočítali s možností oprav či výměny přímo na oběžné dráze.

Pro úplnost dodejme, že další vesmírná procházka je naplánovaná na čtvrtek 15. února.

Zdroj: NASA,

Diskuze (1) Další článek: Nissan se pochlubil samoparkujícími papučemi

Témata článku: Technika, Vesmír, Mezinárodní vesmírná stanice, Komunikace, Rusko, Zvezda, Stanice, ANT +, Celá hodina, Náročný úkol, Vesmírná stanice, Devadesátý rok, Oběžná dráha, NASA TV, ISS, Zemská atmosféra, Dostupná informace, Anténa, Záznam, Stará elektronika, Komentátor, Modern, Anton Škaplerov, Roscosmos, Modernizace, Kamery levně na Mall.cz

NASA věří, že Boeing Starliner jednou poletí. S lidmi to ale bude nejspíše až v roce 2023

** Kosmická loď Starliner letos do vesmíru nepoletí ** Boeing stále řeší problémy s ventily ** První pilotovaný let proběhne nejspíše až v roce 2023.

StarlinerBoeing
Robotický tank TRX veze 50 sebevražedných dronů Switchblade. Tohle je zbraň nové doby

** . Společnost General Dynamics Land Systems předvedla maketu svého nového robotického vozidla TRX ** To představuje unikátní mobilní systém pro 50 sebevražedných dronů Switchblade ** Vozidlo TRX je v této verzi rovněž vybaveno kvadrikoptérou

VojenstvíDronyRoboti

Sci-fi epos Starfield přibližuje v novém videu nebezpečnou zónu Settled Systems

Galaxie vám bude otevřená, ale rozhodně nebude bezpečná.

StarfieldVideo