Po divokých kartách Petra Urbana přišla Čížkova medová plástev 😀
bohuzel je to skoro beznadej, dycky je v necem hacek, jina skla, opakovace co maj neduhy nebo jsou drahe, pripadna in - wagoon / train wifi ktera toho moc obslouzit nezvladne... treba se pletu ale aktivita operatoru v tomto bude nekde na bodu mrazu, oni radi mavaj mapama pokryti... zjevne je to beh na jeste setsakra dlouhou dalku nez se neco vymysli, ujme a bude se uz jen to a nic jine pouzivat. :-/
Já jsem si nejdřív pod pojmem "medová okna" představil že budou nějak jantarově zatmavena a nedávalo mi to smysl.Až v článku se dozvím, že se jedná o tvar včelí plástve.Holinky nebo hodinky, obojí se natahuje ...
Jj, "medová okna" vypadají v titulku záhadněji, takže klikne víc lidí.
Možná se přes medová okna na vagónech signál k vlaku lépe "přilepí"? 😀
Medová plástev je co za novotvar? Česky honeycomb vždy byla jen plástev, maximálně včelí plástev.
Ovšem vyhledávač na dotaz Medová plástev najde docela dost odkazů. Možná se hovorová čeština postupně vyvíjí, když se tato forma z vosku z hlediska gramatiky změní na formu toho, co do ní včely ukládají? 😉
Přesně tak, retardace v přímém přenosu.
Ještě by měli doplnit informaci o kolik se zhoršila tepelně izolační vlastnost okna.
jaký je poměr pokovené a nepokovené plochy? Jestli by prostě jen nestačilo mít pokovenou jenom polovinu nebo dvě třetiny okna? 🙂
Nestačilo - fígl je právě v tom, že nepokovený je jenom malý zlomek plochy, ale díky tvaru nepokovených čar se radikálně zvýší propustnost pro signál
Jestli si tohle – 100x lepší signál ve vagónech vlaků – chcete vyzkoušet na vlastní kůži na českých kolejích, stačí jet na trase Praha – Břeclav – Vídeň – Graz ne mondým Railjetem Českých drah, ale červeným RailJetem OBB.Zatímco v modrém Railjetu jedete ve faradayově kleci, a krom pár výjimek na trase máte chytáte EDGE nebo žádný signál a máte problém odeslat z vlaku tweet, tak v rakouském červeném Railjetu chytáte, až na pár výjimek (tunelů a údolích před Brnem), celou cestu plný signál 4G/5G.Když se mi to stalo poprvé, měl jsem pocit, že jedu paralelním vesmírem.Tím u mne definitivně padly všechny ty pomluvy o chybě mobilních operátorů, že mají špatně pokrytou českou krajinu.
Už i v modrých railjetech ČD jsou opakovače jako v červených. (Ani ty nemají upravená okna.) Viz foto z článku. Rakušáci s tím mohli začít dříve, protože měli dříve schválenou legislativu ohledně jejich instalce.
Proto taky schválně nepíšu, jestli jsou za tím v červených Railjetech okna, nebo opakovače. Jen že tam je narozdíl od modrých Railjetů signál.Každopádně na Railjet ČD s funkčním wifi a funkčním opakovačem signálu jsem ještě nenarazil. Respektive, “funkční” wifi tam je. Ale asi díky přetížení se skrz něj prakticky nelze probouchat do Internetu. V tom rakouském v pohodě, protože lidi nepotřebují zkoušet wifi. Maximálně na objednání jídla k sedadlu.
Ano, už před časem jsem si všiml toho zvláštního vzoru v oknech, tak toto je tedy zajímavé vysvětlení.
A není to rušivé? Síťky vyhřívání čelního skla ve starších autech mi třeba docela vadí.
Dokud si toho clovem nevsimne, tak ne. Asi pred patnacti lety jsem jezdil tyden s nejakym forem, a prvnich par dni jsem o tom nevedel, a jak jsem si toho vyhrivani vsiml, nemohl jsem se toho zbavit 🙂U tech oken je to podobne, clovek to nesmi resit. Mne to treba prijde, v pripade tech vlaku, zajimave, nerusi to.
není, je to vidět pod určitým úhlem a musíte se na to soustředit že tam něco je. Nejvíc je to znát za silného bočního svitu, ale i tak je to mlhavé, pokud se nepídíte že tam něco je tak si nevšimnete.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.