Měsíc | Astronomie

Podivné záblesky světla na Měsíci matou vědce

Na Měsíci se několikrát týdně objevují podivné záblesky světla – a vědci zatím netuší proč. Tým německých astronomů však nyní přišel s novou zajímavou hypotézou.

„Na Měsíci byly pozorovány i seismické aktivity,“ uvedl Hakan Kayal z Julius-Maximilians-Universität (JMU).

„Když se povrch pohybuje, z vnitřku Měsíce by mohly unikat plyny odrážející sluneční světlo. To by vysvětlovalo ty světelné jevy, z nichž některé trvají celé hodiny.“

Dotyčné záblesky byly poprvé popsány už v padesátých letech minulého století ale odborníci jim nevěnovali příliš velkou pozornost. A právě to chce tým z JMU změnit. Pomoct mu s tím má nový teleskop, který byl v dubnu zprovozněn v jižním Španělsku.

V současné době záblesky monitorují dvě kamery – pokud některý z nich zaznamenají obě, okamžitě pořídí sérii fotografií a videí. Software teleskopu však ještě má určité mouchy. Badatelé proto pracují na neuronové síti, která by dokázala odfiltrovávat falešné poplachy.

Kayal upozornil na to, že lepší porozumění tomuto fenoménu by mohlo být velmi užitečné pro budoucí kolonisty Měsíce. „Každý, kdo má v úmyslu někdy vybudovat lunární základnu, samozřejmě musí znát místní podmínky,“ konstatoval.

Diskuze (14) Další článek: První testy procesoru Ryzen 5 3600 jsou slibné, zvýšil se výkon na jedno jádro

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Měsíc, Neuronová síť, Astronomie, Světlo, Kolonizace, Španělsko, Nový teleskop, Teleskop, Vědec, Záblesk, Záblesk světla

Co pořídit k počítači: tipy na osvědčené klávesnice, sluchátka a další příslušenství

** Toto jsou tipy Živě.cz na příslušenství k počítači, se kterým neuděláte chybu ** Klávesnice, myši, tiskárny, sluchátka... ** Vybíráme jak příslušenství na běžnou práci, tak na hraní her

Při tragické nehodě Tesly Model 3 byl zapnutý autopilot. Neudělal nic, ukázalo vyšetřování

** V březnu došlo k tragické nehodě Tesly Model 3 ** NTSB vydala předběžnou vyšetřovací zprávu ** V okamžiku havárie jel vůz v režimu Autopilota

Prohnali jsme prohlížeče benchmarky. Nový Edge je opravdu Chrome a je rychlý!

** Prohnali jsme nový Edge webovými benchmarky ** Potvrzují, že je to Chrome ** V animacích a vektorech je možná nejlepší