Podivné záblesky světla na Měsíci matou vědce

Na Měsíci se několikrát týdně objevují podivné záblesky světla – a vědci zatím netuší proč. Tým německých astronomů však nyní přišel s novou zajímavou hypotézou.

„Na Měsíci byly pozorovány i seismické aktivity,“ uvedl Hakan Kayal z Julius-Maximilians-Universität (JMU).

„Když se povrch pohybuje, z vnitřku Měsíce by mohly unikat plyny odrážející sluneční světlo. To by vysvětlovalo ty světelné jevy, z nichž některé trvají celé hodiny.“

Dotyčné záblesky byly poprvé popsány už v padesátých letech minulého století ale odborníci jim nevěnovali příliš velkou pozornost. A právě to chce tým z JMU změnit. Pomoct mu s tím má nový teleskop, který byl v dubnu zprovozněn v jižním Španělsku.

V současné době záblesky monitorují dvě kamery – pokud některý z nich zaznamenají obě, okamžitě pořídí sérii fotografií a videí. Software teleskopu však ještě má určité mouchy. Badatelé proto pracují na neuronové síti, která by dokázala odfiltrovávat falešné poplachy.

Kayal upozornil na to, že lepší porozumění tomuto fenoménu by mohlo být velmi užitečné pro budoucí kolonisty Měsíce. „Každý, kdo má v úmyslu někdy vybudovat lunární základnu, samozřejmě musí znát místní podmínky,“ konstatoval.

Diskuze (14) Další článek: První testy procesoru Ryzen 5 3600 jsou slibné, zvýšil se výkon na jedno jádro

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Měsíc, Neuronová síť, Světlo, Kolonizace, Teleskop, Španělsko, Reconnaissance Orbiter, Záblesk, SVE, Záblesk světla, Vědec, Nový teleskop

Intel vrací úder. Procesory Intel Alder Lake překonávají AMD, ale konkurent to nevzdává

Nová generace procesorů Intel Alder Lake dorazila na trh. Dvanáctá generace Intel Core je v mnohém revoluční a konečně přináší výkon, se kterým dokáže AMD Ryzeny překonat.

Seagate začne prodávat 20TB pevné disky i běžným smrtelníkům
ÚložištěPevné diskySeagate

Recenze hry Disco Elysium - Final Cut. Detektivka, která by vydala na knižní sérii

Tato detektivka je už sice starší záležitostí, ale na konzole dorazila v krabicové verzi teprve nedávno. Při té příležitosti jsme si řekli, že by nebylo od věci se k ní vrátit a podívat se na to, jaké změny přinesla její Final Cut verze.

Disco ElysiumPS5RecenzeAdventury
Základem obrany je rozpoznat problém. Tohle jsou největší bezpečnostní hrozby s ukázkami z praxe

Existují desítky různých hrozeb a útoků. Často se třeba útočí na konkrétní hardware, specifickou verzi softwaru nebo máte to „štěstí“ a jste prostě slavní. Najdou se ale i zcela obecné hrozby, které se mohou a často i týkají každého z nás.

Zapomeňte na velké přílohy e-mailů. Přehled řešení od bezplatných služeb po vlastní NAS

Služby pro rychlé odeslání souborů jsou efektivnější, a především bezpečnější než jejich připojování k e-mailům. Adresáti vám navíc budou vděční – objemnými přílohami jim nezaplníte schránku.

SlužbyE-mailNAS