Ekonomický nesmysl to právě není, jen je to těžko pochopitelné. Moje osobní konspirační teorie spočívá v automotive průmyslu v Evropě.Automotive pohání ekonomiku Evropy, která je na tom čím dál tím hůř, a nemůže si dovolit zpomalit, protože by to mohlo způsobit krizi srovnatelnou se zombie apokalypsou. Ok, to jsem možná zapřeháněl, ale ve světě, kde existují záporné úroky na půjčky, těžko předopovídat, co přijde.
Automotive se tedy podporuje ze všech stran. Nezabral argument starých aut, nezabraly nové emisní normy, nezabraly pokuty pro chudé lidi, co mají staré auto na ježdění kolem komína, dokonce nezabírají ani limity na spotřebu, které emise zase podstatně zhoršily (tam je vidět zcela jasně, že o emise tedy nešlo). Jde o nákupy nových aut.
Takže co se udělá? Zavede se nové nové auto, tedy elektromobil, který je zcela revoluční a přejít na něj prostě budou muset všichni. Což znamená zajištěný odbyt. Ten klidně můžeme zajistit z dotací, které získáme z daní, protože tohle perpetuum mobile budou poplatníci pohánět rádi, je to přeci v zájmu přírody.
Díky tomu oddálíme o kus okamžik, kdy se celý ten motor zastaví a konečně všichni poznají, že král je nahý.Problém je v tom, že bohatství vzniká z užitečné práce, ne z práce jen tak. Pokud já budu kopat díru a vy tu samou zasypávat, sice budeme tvořit HDP, ale celkový zisk nebude žádný. Čísla budou krásná a věřím, že bychom na tento projekt získali i dotaci, abychom měli z čeho žít, a na světových kongresech se bude řešit záhada, kdo je ten zlý, že nám to celé kazí, a my stále nejsme v zisku.
Elektromobily na baterky často nedávají ekonomicky smysl. Když si jej někdo koupí za své, prosím, jeho věc. Ať si každý nakládá se svými penězi, jak uzná za vhodné. Taky si občas pořídím něco jen tak pro radost nebo dokonce nesmysl, je to moje právo a nikomu do toho nic není. Ale jakmile to začnu dotovat, tedy jak nákup elektromobilu, tak mu dám různá nadpráva (vyhrazené pruhy, parkování v modrých zónách, nižší silniční daň...) a zároveň nebudu vybírat spotřební daň (která je více než polovinou ceny benzínu a nafty), tak už to není nákup za svoje, ale za uloupené peníze. A tam prosím stop.
Že jsou elektromobily nová technologie a je třeba je dotovat? Ale prosím vás, novou technologii si mohou dovolit dotovat podnikatelé, je to jejich riziko a následně zasloužený zisk. A elektromobil, který je starší než spalovací motor, není nová technologie.Ať si jezdí elektromobilem, kdo chce. Mně se ten princip líbí také. Nelíbí se mi baterky, nelíbí se mi děti kutající kobalt, nelíbí se mi hořící lipolky, nelíbí se mi spalovací elektrárny ani útok na jaderky. Ale budiž, když to tak chcete.Ale jestli má jít fakt do tuhého a matka příroda nám hrozí armageddonem, jak se tvrdí, budu na to raději dobře připraven, než abych se snažil odvrátit neodvratitelné. Příklad jsem dával v jiné diskuzi s teorií her. Je prostě logicky absurdní, aby se všichni na této planetě svorně pustili do odvrácení té domnělé klimatické katastrofy, zvláště v případě, že existuje možnost se jí přizpůsobit.