Mezinárodní vesmírná stanice | Hurikán

Pohled do oka hurikánu: Takhle děsivě vypadá Dorian z vesmíru

Hurikán Dorian, který pomalu ale jistě míří k Evropě, mj. pečlivě sledují i astronauti na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Jeden z nich - Nick Hague – na Twitteru v pondělí zveřejnil následující fotografii:

O dvě hodiny později přidala další snímky Christina Koch. „#HurricaneDorian, jak byl vidět ze @Space_Station dříve dnešního dne. Doufáme, že všichni v jeho cestě zůstanou v bezpečí,“ připsala k nim.

Dorian dva dny devastoval Bahamské ostrovy. Podle momentálně dostupných informací si jeho dosavadní řádění vyžádalo 7 lidských životů, ale toto číslo pravděpodobně není konečné. Škody na majetku jsou obrovské.

Nyní se hurikán přesouvá k severoamerickým státům Georgie a Jižní Karolína, které se nacházejí na východním pobřeží. Následně by se měl opět stočit nad Atlantský oceán.

Rakouský zpravodajský portál Heute.at uvedl, že přibližně v polovině tohoto měsíce Dorian ovlivní počasí ve východní a střední Evropě. V té době už však bude přeměněn v běžnou tlakovou níži.

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Diskuze (5) Další článek: Asus se na IFA chlubí nejlehčí čtrnáctkou a nejvýkonnějším notebookem na světě

Témata článku: Vesmír, Evropa, Z vesmíru, Počasí, Twitter, Mezinárodní vesmírná stanice, Škoda, Hurikán, Katastrofy, Christina Koch, Georgia, Atlantský oceán, Řádění, Jižní Karolína, Nick Hague, Hurrican, Oko

Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm