Pokojová rostlina s králičí DNA perfektně vyčistí vzduch ve vašem interiéru

Vzduch v našich domovech obsahuje mj. i různé toxiny, které mohou mít negativní vliv na lidské zdraví. Je všeobecně známo, že pokojové rostliny dokážou řadu z nich eliminovat, ale rozhodně v tom nejsou nějak přehnaně efektivní.

Odborníci odhadují, že k vyčištění každých cca 10 metrů čtverečních interiéru s největší pravděpodobností budete potřebovat dvě velké rostliny, což je docela dost.

Nyní však vědci z University of Washington zjistili, že detoxikační schopnost rostlin lze výrazně zlepšit – a to přidáním králičí DNA.

Ve studii, kterou ve čtvrtek publikoval žurnál Environmental Science & Technology, tým popisuje, jak do šplhavnice zlaté (Epipremnum aureum) zavedl savčí gen CYP2E1. Ten kóduje enzym schopný rozkládat mnoho toxinů včetně benzenu a chloroformu.

Při následných testech byly vylepšené rostliny umístěny do uzavíratelných kontejnerů, do nichž byl vstříknut buď výše zmíněný benzen, nebo chloroform. Po třech dnech koncentrace těchto nebezpečných plynů dramaticky poklesla a po osmi dnech už jejich přítomnost téměř nebylo možné detekovat. Koncentrace v kontrolních kontejnerech s nemodifikovanými rostlinami zůstaly nezměněny.

Na základě těchto výsledků se badatelé domnívají, že biofiltr s geneticky upraveným břečťanem by mohl čistit vzduch v interiérech stejně účinně jako klasický komerční filtr pevných částic. Zatím sice není jasné, jaké by to mělo výhody… ale rozhodně by to bylo originální.

Diskuze (11) Další článek: Walt Mossberg, legenda technologické žurnalistiky, zrušil účet na Facebooku, Messengeru a Instagramu

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Genetika, Filtr, DNA, Bydlení, Rostliny, Toxin, Science & amp, Vyčištění, Washington, Environmental Science, Lidské zdraví, Největší pravděpodobnost, Detox, Vzduch, Benzen, Interiér, University of Washington, Pevná částice, Následný test, Negativní vliv, Kontejner

Sci-fi epos Starfield přibližuje v novém videu nebezpečnou zónu Settled Systems

Galaxie vám bude otevřená, ale rozhodně nebude bezpečná.

StarfieldVideo

Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů