Pokud chce EU splnit klimatické cíle, musí do 10 let postavit téměř 3 miliony nabíječek pro elektromobily

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 226

Názory k článku

21. 01. 2020 10:48

Kolik CO2 či jiných škodlivin by se asi tak mohlo uvolnit do ovzduší při výstavbě cca 3.000.000 nabíječek pro elektromobily v EU do 10 let? A jak by se to asi mohlo projevit na klimatických změnách?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 01. 2020 08:43

Všichni moc dobře víme, že o ty nabíječky nejde. Na ty se peníze vždycky najdou. Problém je zdroj a síť. Podle mne nereálné ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2020 08:40

Heh pokrytectvo najvyssieho kalibru. Drviva vacsina veci co denne v zivote pouzivame boli vyrobene a "efektne" transportovane na lodi s naftovym dvojtaktnym motorom na cierny mazut alebo letecky co je este horsie. Vo fabrikach mimo zonu kde normy alebo emisie nikoho nikdy nezaujimali. Vacsinovy zvysok sveta okolo nas bude prdiet a zasierat planetu na ukor toho aby sme my v EU mohli zit modernejsie a ekologickejsie asi maju scifi plan nejakej kopule alebo bubliny siloveho pola ktora bude cez celu Europu lebo jedine v tom pripade tu bude cistejsie.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 20:38

“44 milionů elektrických vozidel, ... budou potřebovat zhruba 3 miliony veřejných nabíječek napříč celým kontinentem” takze 14 aut na 1 nabijacku ! to kto rátal ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 15:04

Fakt to s tím koncem fosilních paliv (tj. uhlíkovou neutralitou) mysleji vážně? Když jsem to slyšel někdy v roce 10 bral jsem to jako vtip. Včetně těch propočtů, že to bude někdy mezi roky 30 a 50, protože se stanovilo maximální množství uhlíku jaké se smí vypustit - první pro to, kdyby se nedělalo nic (tedy stejné nebo mírně rostoucí množství) druhý pro postupný útlum, který by znamenal, že v tom roce 50 by nikdo po nějakých fosilních zdrojích netruchlil.
Opravdu budeme umět všechno nahradit. Benzín a nafta nebo něco jim podobného (líh, olej, tuk) se dá vyrobit i jiným způsobem než z ropy, ale pochybuju, že tak, aby to uspokojilo hlad po energii. Dost pochybuju, že elektrárny na biomasu a bioplyn nahradí uhelné a plynové bloky, to je podle mě naprosto nemožné.
Pokud vim, tak rozvoji elektromobility brání přemrštěné ceny, elektroauto je podle mě mnohem jednodušší než benzinové či naftové a přece je dražší. A právě ta cena dělá hodně. To že má malý dojezd atd je jenom zástupný problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2020 14:54

ja im samozrejme drzim palce. ale pokial potom stupne cena elektriky pre domacnosti tak zacnem tie elektroauta asi podpalovat na ulici! V pohode vybudujte 3.000.000 nabijacich stanic v europe ale ktomu dobudujte aj jadrovky aby bolo z coho nabijat. kks ved 3.000.000 ani cerpaciek na fosilne palivo nie je v celej europe + cele rusko!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2020 12:17

Proc tady vsichni operuji s tim ze bude malo mist na nabijeni. Uvedomte si kolikrat asi tak bude nabijet behem mesice. 2x, 3x? Tady nekdo vsugeruvava predstavu ze prijdu domu a musim hned napojit auto na nabijecku. Proc? Kdyz za tyden prejdu 400 km a to bydlim ve vesnici za mestem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 11:12


snad to cele umre drive, nez to vubec zacne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 11:04

Ono to nadšení bude přecházet, jak přijde realita:https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ionity... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 10:54

pro vsechny zdejsi "odborniky" cepajici "informace" na sputniku: vy o tom nastesti nerozhodujete, rozhoduje o tom predevsim trh. A vzhledem tomu, ze baterie, OZE a ostatni ciste a obnovitelene a udrzitelne technologie zlevnuji kazdy rok o cca 10% (baterie i rychleji), kdezto ropacke technologie spise zdrazuji a budou zdrazovat, tak je jasne, kam to smeruje. Za par let bude TCO elekromobilu levnejsi nez spalovaku, za dalsich par let i jejich porizovaci cena. Tou dobou uz budou plovouci vetrniky na morich a oceanech o vykonu >10MW a levna stacionarni akumulace elektriny a tim bude cista a udrzitelna doprava a vyroba elektriny vpodstate vyresena, daleko drive a hlavne vyrazne levneji nez pomoci jadra nebo dokonce fuze. Jizni staty budou napajene ze slunce.Mimochodem, v gigafactory prave staruje recyklace tech udajne nerecylovatelnych akumulatoru:https://electrek.co/2019/04/16/tesla-battery-... ...
https://www.greencarreports.com/news/1122631_tesla-launch... ...
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (28)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2020 10:50

Odporný eko-fašismus se snaží plíživě protlačit do všech sfér života. Levičácká pakáž hlásá propagandu o nutnosti omezování osobní svobody, svobody pohybu, svobody rozhodování o tom, co budeme jíst a pít. Ultimátním cílem je zničení evropského průmyslu i společenského zřízení v Evropě a nastolení totalitního socialismu, je vládnoucí skupina ví nejlépe, co je pro občany dobré a co špatné. Zelená+červená je hnědá, to ví i dítě ve školce.
Naštěstí odpor lidí vůči tímto snahám je každý den silnější. Je potřeba nezůstat pasivní a aktivně se postavit na odpor těmto novodobým soudruhům, kteří své snahy maskují za boj s CO2 či "záchranu" planety.
Je nutné se rovněž nahlas ptát, kdo je financuje a kdo má zájem na likvidaci svobodného trhu a demokracie v Evropě. Vítr fouká z východu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 10:25

V roce 2030 bude po EU jezdit 44 milionů elektromobilů, většinou ve státních službách. Zbytek Evropanů bude chodit pěšky, nebo používat volské potahy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 09:36

eu je malicka, ako chce zachranit cely svet. ked tvorime iba 1/16 zo svetovej populacie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 09:16

EV jsou nutnost.Ropy bude nedostatek, takže je nutné vsadit na EV.
Tento nedostatek ropy očekávám v době, kdy Indie předhoní Čínu v prodeji aut.
Takže je třeba mít připraveno řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 09:16

Klimaticke cile Eurosajuzu jsou smesne. A ze jich nebude dosazeno, o tom je snad zbytecne psat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 09:08

A pak přijdete k autu bez šťávy, bo auto někdo odpojil. Ohýbání stěračů už je staromódní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2020 08:31

Klidně ať postaví o milion víc.To jestli je jedna nebo deset nabíječek nemění nic na tom, že bez dotací rodinné auto v segmentu EV tedy hatchback , kombi , 5 míst kategorie B, nebo C stojí prakticky od 35000€ výše.Jediné co s jistotou EV přinesou je pokles zaměstnanost a sníženi vybraných daní. Takže místo daní z výroby prodeje a provozu vozů se spalovacím motorem to bude muset zaplatit někdo \ něco jiného. Tedy to zaplatí i ti co mají EV nebo nemají auto žádné.Ono se to týká i ekonomicky silného Německa. Oni nemají takové nerostné bohatství jako severské země a nemohou tak EV dotovat jako sever. Je naopak živí výroba a prodej(služby) automobilový průmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2020 08:26

A taky musí postavit 30 uhelnejch elektráren, dalších 10 stabilizačních a všude vyměnit rozvody, aby to elektrická síť dokázala přenést.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2020 08:26

Všude čtu takové dvě polopravdy.
1. Budování nabíječek nebude problém
2. Elektro auta jsou pro lidi v rodinných domechNadpoloviční většina obyvatel ČR žije v bytových jednotkách, takže bez jejich zapojení je doba elektrická jaksi nedosažitelný cíl. Ať už z pohledu toho že mnohdy zaznívá argument: Lidé v bytech nemají peníze na nákup elektro auto. Tento argument je vcelku nepravdivý byty ve velkých městech v ČR se pohybují kolem 3 milionů korun což mnohdy přesahuje cenu rodinného domu.
Většina sídlišť byla budována před více jak 30 lety a rozvodová soustava v nich nebyla projektována na vybudování desítek nabíjecích stanic. A jaksi si nevybavují že by někde zazněl plán kdy a za co se zde ty nabíjecí stanice vodou budovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (33)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2020 07:28

A čím ty nabíjecí stanice pomůžou klimatu? To je naučíme žrát CO2, nebo jak?
Lidi ve střední a východní Evropě nemají na nová, ekologičtější, auta ani dnes na vrcholu ekonomiky a tak má vozový park v ČR průměrně skoro 15let. Směrem na východ je to ještě horší. A až se západní Evropa začne zbavovat svých starých a "zlých" aut se spalovacím motorem, tak se tato auta logicky přesunou směrem na východ, stejně jako doposud. Na masivní rozšíření elektroaut nemá střední a východní Evropa 1. dostatek peněz, 2. dostatek surovin pro výrobu baterek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (49)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor