Pokud se zapojíte do analýzy české DNA, dozvíte se, odkud pocházíte. Zdarma

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

MiK
23. 10. 2020 14:34

Zajímavé dát věci do souvislosti. Dělá se u nás analýza "domorodé" DNA. A přijíždí 10 armádních lékařů z USA údajně kvůli covidu. Do států kolem Ruska také přijely výzkumné skupiny lékařů z USA a dělali analýzu DNA.
WTF?

23. 10. 2020 13:24

"Pokud se zapojíte do analýzy české DNA, dozvíte se, odkud pocházíte."
Prověří to také moravskou DNA?

23. 10. 2020 12:13

A není to jedno?...
Podle Bible pocházíme všichni od Adama a Evy. Podle teorie evoluce a vesmíru byl život na Zemi přinesen z vesmíru a přes bakterie, ryby a opice to došlo až k nám. Je mi celkem jedno z které opice nebo ryby pocházím (stejně to tak do hloubky nedohledají).

23. 10. 2020 11:40

... by bylo fer zminit i druhou stranu mince (koukam, ze diskutujici jiz vedi ;)).

23. 10. 2020 09:05

Tady někteří jednodušší jedinci píšou, jako kdyby nikdy nebyli na odběru krve. Pokud by někdo vaši DNA chtěl, tak už ji dávno má.

23. 10. 2020 08:56

Tohle mě zaujalo:
"Rodiče účastníka pocházejí ze stejného kraje (otec se narodil ve stejném kraji jako matka)"
Není to trochu divné kriterium? V čem je problém, když např. otec je ze Severočeského kraje, zatímco matka např. z Jižní Moravy? Potomek je přece stále typický Čech, ne?
A nebo, v čem je problém, že např. otec se narodil v Německu, když to bylo proto, že tam jeho rodiče v té době pracovně pobývali? A nebo když i přímo potomek narodil třeba ve Švýcarsku rodičům žijícím ve Švýcarsku kam v roce 1968 vyemigrovali z Československa? I tento člověk přece geneticky zůstává Čechem, ne? :D

23. 10. 2020 07:02

Přiznám se, že nejsem tak paranoidní, jako někteří komentující a nevěřím, že by mi díky mé DNA dokázali přišít některý z mých zločinů (místo činu vždy podpálím ). Jako zajímavý a hodně omezující vidím bod č.3 - tedy to, že matka a otec musí pocházet ze stejného místa. Bohužel mám to štěstí, že rodiče nejsou sourozenci a pocházejí každý z jiného konce republiky, takže jsem mimo hru (a mám pocit, že nebudu sám). Celkem by mě zajímalo proč - respektive jak by výsledky této opičárny ovlivnil fakt, že nemám rodiče z jednoho regionu?!?

23. 10. 2020 00:08

No vidíte a já si dle některých (ne)ziskovek a EU myslel, že na etnickém původu (nesprávně rase) nezáleží a není vhodné nic takového zjišťovat a zveřejňovat (minimálně v některých – příhodných – případech).
> Navíc jsem nedávno četl, že mnoho % lidí z ČR má v sobě krev germánů, jiné průzkumy zase favorizují slovany (zřejmě dle toho, jak mají občané Česka pohlížet na Mnichov, byla to zrada nebo ne?, na „zelený motor Evropy”, možná na Rusko) s menším zastoupením keltů a neandrtálců. Když se podívám zpětně na to, co jsem napsal, napadá mě jediné = má vůbec u té směsky význam to řešit? Chce snad někdo hledat „privilegia” a „věčnou vinu” dokonce podle DNA?! U DNA přece nezáleží na tom, kdo ji jak má poskládanou (nakonec se promísí celý svět), ale umět ji kromě čtení i pochopit a naučit se ji měnit bez vedlejších následků. Což si myslím je ještě daleká cesta, která bude završena v době, kdy naše hmotná těla už ani nebudeme potřebovat, přednost dostane zachování velmi pokročilého vědomí.

22. 10. 2020 21:33

Jako kdyby v těch nemocnicích neměli co dělat.
Přijde mi to jako dost špatné načasování.

22. 10. 2020 21:30

Zajímavé, že se tu bojíte, že váš děda byl vrah, místo toho abyste se báli, protože je váš děda vrah

22. 10. 2020 18:10

Nemám důvěru v tyhle "výzkumy" a anonymizování mé DNA a neprodání informací v ní třetím stranám...
V lepším případě se tak budou hledat příbuzní lidí, jejichž DNA se našla na místě činu, v horším se podezření na vyšší riziko chorob dostane k potenciálním zaměstnavatelům nebo pojišťovnám... je to dost ošemetné.
V úplně nejhorším to dostane Google a personalizovaná reklama bude otravovat s přípravky proti plešatění a na silnou erekci víc než kdy dřív

22. 10. 2020 16:50

Škoda že nemohu. Podobných studií už bylo víc. Jsme pěkná směska. Můj předek přišel z Chorvatska. Je nas tu moc.
Co mě překvapilo nejvíc bylo že Přemyslovci vůbec nebyli Slované. Ale pocházeli asi z jižní Francie. To by naší národovci nepřežili. Jistě se obrací v hrobě....