Pokus o reparát: Kosmická loď Starliner se znovu vydá do vesmíru v červenci

Kosmická loď Starliner od Boeingu je připravena absolvovat svůj druhý nepilotovaný let – a to 30. července. Informovala o tom Agence France-Presse (AFP).

Připomeňme, že první demonstrační let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) – který se uskutečnil v prosinci 2019 – skončil fiaskem.  To, co původně mělo být osmidenní misí, nakonec trvalo pouhé dva dny a Starliner svého cíle vůbec nedosáhl.

Dotyčná kosmická loď se totiž kvůli problému s časovačem dostala na nižší oběžnou dráhu a spotřebovala více paliva, než měla. V důsledku toho nemohla pokračovat k ISS a musela se vrátit zpět na Zemi.

Astronauty, kteří jednoho dne mají usednout do jejích křesel, však tento neúspěch neodradil.  „Nemůžu se dočkat, až si to vyzkouším,“ konstatoval Mike Fincke z NASA poté, co sledoval předčasné přistání Starlineru v Novém Mexiku.

NASA následně provedla hodnocení a dospěla k závěru, že Boeing by měl přijmout 80 nápravných opatření. V červenci tedy zjistíme, zda se jmenovaná společnost ze svých chyb poučila.

Titulní foto: NASA HQ PHOTO, CC BY-NC-ND 2.0

Diskuze (7) Další článek: Nejlepší fotbal pod dohledem počítačů. Oracle bude detailně analyzovat Premiere League

Témata článku: Technika, Vesmír, Země, Boeing, loď, Starliner, Červenec, Nové Mexiko, AFP, ISS, Loď Starliner, Červeň, Kosmická loď, Mike Fincke, Reparát, Kosmická loď Starliner, Agence France-Presse, Pokus

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček
Fotoškola
Létající auto dorazí na trh už v příštím roce. První bude slovenský AeroMobil

Létající automobily nám v minulosti slibovala již celá řada společností, slovenský Aeromobil by však celou myšlenku mohl konečně dotáhnout do cíle.

Auto.czOndřej Mára