Článek je trochu zmatený, ale i v kontextu videa to chápu tak, že mluví o dvou technologiích. První je MagRail Booster, což znamená, že je v koleji mezi kolejnicemi vložený stator lineárního motoru a na podvozcíxh vozů jsou magnety. Druhá technologie je Cargo MagRail, což je levitační vůz schopný pohybu nad konvenčními kolejemi - za předpokladu, že je mezi kolejnicemi nějaký levitační prvek. Ta první technologie docela dává smysl, byť si myslím, že se širokého nasazení nedočká, protože náklady na infrastrukturu i na úpravu vozů by byly enormní a podle mého odhadu se to i přes výhody nevyplatí. Může to ale dávat smysl pro specifické aplikace, například průmyslové tratě kde se jezdí s vysokým zatížením přes velké převýšení.
Zaujala mě myšlenka samostatné manipulační jízdy vozů, ale připadá mi, že autoři nezohledňují otázku bezpečnosti, konkrétně jak budou vozy brzdit. Samozřejmě že vím, že brzdit to může i tím lineárním motorem, ale to nemůže nahradit klasickou adhezní (vzduchovou) brzdu.Co se týká druhého konceptu, tak tam vůbec nechápu kam tím autoři míří. Mluví o aplikacích kde nelze natáhnout troleje. Jenže v takových aplikacích jsou rychlosti tak nízké, že úspora magnetickou levitací bude zanedbatelná. A navíc absenci troleje umíme řešit bateriemi nebo pomocným agregátem.
Při vyšších rychlostech na hlavních tratích ten koncept přitom smysl nedává.