Polsko by především potřebovalo lepší zabezpečovačku, aby jim tam vlaky nezastavoval kdejaký nýmand s vysílačkou za 30 USD z Alíka ....
Jsem myslel, že je u rychlostí na klasických tratích problém hlavně s poloměrem zatáček. 😃
Oblouků, koleje mají oblouky. Zatáčky jsou na silnici 😃
Článek je trochu zmatený, ale i v kontextu videa to chápu tak, že mluví o dvou technologiích. První je MagRail Booster, což znamená, že je v koleji mezi kolejnicemi vložený stator lineárního motoru a na podvozcíxh vozů jsou magnety. Druhá technologie je Cargo MagRail, což je levitační vůz schopný pohybu nad konvenčními kolejemi - za předpokladu, že je mezi kolejnicemi nějaký levitační prvek. Ta první technologie docela dává smysl, byť si myslím, že se širokého nasazení nedočká, protože náklady na infrastrukturu i na úpravu vozů by byly enormní a podle mého odhadu se to i přes výhody nevyplatí. Může to ale dávat smysl pro specifické aplikace, například průmyslové tratě kde se jezdí s vysokým zatížením přes velké převýšení.Zaujala mě myšlenka samostatné manipulační jízdy vozů, ale připadá mi, že autoři nezohledňují otázku bezpečnosti, konkrétně jak budou vozy brzdit. Samozřejmě že vím, že brzdit to může i tím lineárním motorem, ale to nemůže nahradit klasickou adhezní (vzduchovou) brzdu.Co se týká druhého konceptu, tak tam vůbec nechápu kam tím autoři míří. Mluví o aplikacích kde nelze natáhnout troleje. Jenže v takových aplikacích jsou rychlosti tak nízké, že úspora magnetickou levitací bude zanedbatelná. A navíc absenci troleje umíme řešit bateriemi nebo pomocným agregátem. Při vyšších rychlostech na hlavních tratích ten koncept přitom smysl nedává.
Maglev, budiž.Pokud ale v jakémkoliv projektu zazní pseudoslovo "hyperloop", můžeme si být jistí, že jde o bublinu.
Silná slova1) Hyperloop - vzduchoprázdno v trubkách je vhodné až nad 550.V Japonsku se staví vlak na více než 600 km/h a žádné trubky se vzduchoprázdnem k tomu nepotřebují.2) Těch 550 to projede pouze tam, kde projedou 550 i kolové vlaky.
Asi není problém kolik to pojede, ale za kolik to kolik pojede... Zhruba od 85Km/h se už většina energie začíná spotřebovávat na překonání aerodynamického odporu. Potřeba této energie stoupá s druhou mocninou rychlosti. Takže asi proto "hyperloop".
Tak proč Japonci neplánují pro vlak kolem 600km/h hyperloop, ale jenom atmosféru?Ty trubky se zatím neprosadily nikde a nikde se ani neplánují.
Třeba proto, že mohou brzdit pomocí aerobrzd odporem vzduchu. A nebo proto, že tato krajina je často zasažena zemětřesením a vakuové trubky asi nebudou ta nejlepší alternativa. Myslím, že Japonci ví sakra dobře, proč to dělají tak a ne jinak.
Preto logicky stačí dosiahnuť pokrok vo výrobe elektrickej energie a zabezpečiť jej dostupnosť. Potom nebude treba riešiť spotrebu a tým pádom ani trubky či vákuum. B-]
Ten tubus, respektive vakuum má více významů. Například se ušetří docela dost hmotnosti za aerodynamické a s aerodynamikou související prvky a zmenší se průřez tunelů. Třeba zrovna ty tunely se schválně razí zbytečně velké, aby kolem vlaku mohl proudit vzduch a ten nepůsobil jako píst. A třeba v Japonsku kde úmyslně razí tunely menší zase musí vlakům dělat až absurdně dlouhé aerodynamické nosy, aby to v tunelech nedělalo neplechu. Jestli úspory z toho plynoucí převáží nad zvýšenými náklady na tubus a vakuum je druhá věc.
No ono by stačilo vyrobiť supravodič pri "izbovej" teplote a tým pádom nepotrebujeme riešiť spotrebu. 😉
Jako že "supravodič při pokojové teplotě" zruší aerodynamický odpor??
Ano, "supravodič při pokojové teplotě" je takove male perpetuum mobile, zrusi dokonce odber pri rozjezdu a stoupani.MP
Až na to, že předpokládaná stabilní a pro cestující stesitelná rychlost skutečného hyperloopu s magnetickou levitací a vzduchoprázdnem se předpokládá kolem 8000 km/h, tedy rychlost, kdy už bude několikanásobně rychlejší použít hyperloop, než letadlo.
Mohl byste prosím doložit zdroj této informace ?I Musk který o tom neví prakticky nic snil maximálně o 1200 km/h.Lidé kteří o tom trošku něco vědí mluví o maximu kolem 800km/h.Bez vakuových trubek cca 600km/h - přičemž hlavní problém proč v běžné atmosféře nejde o moc víc než 500km/h je aerodynamický hluk, nikoliv odpor (ten se dá vždycky přetlačit větším výkonem, ale snižovat hluk je velmi, velmi těžké - Shinkansen pro to udělal už skoro všechno co se dá a stejně se asi - právě kvůli hluku - nikdy nedostane moc nad 400 km/h)
Houk se da resit, ale naklady na rychlost stoupaji exponencialne. K cemu ti je 600km/h kdyz te budou stat 100000x vice nez 400km/h?
No hluk se právěže řešit nedá.Podívej se na Shinkansen Alfa-X a řekni mi, jak bys snížil jeho hlučnost aby mohl jet ještě rychleji než těch 400km/h (ale plnil japonské hlukové limity). A věř, že japonští inženýři už udělali skoro všechno co mohli (materiály, tvarování, zakrytování)Ano, můžeš ho nacpat na celou cestu do tunelu, což je superdrahé - a už z toho rovnou máš skoro ten Hyperloop.
https://tvpworld.com/69420167/china-announces-... ... "An ultra-high speed pipeline maglev system – commonly referred to as a hyperloop – was popularized in contemporary engineering circles by Elon Musk in 2012. However, the idea was originally conceived in 1799 by Englishman George Medhurst who came up with the concept of a vactrain which could travel 6,400–8,000 km/h (4,000–5,000 mph), five to six times the speed of sound. The vactrain was actually invented by American engineer Robert Goddard in 1904."To že ještě nemáme technolologie toho v současnosti dosáhnout, neznamená, že to v budoucnu nebude možné.
A nebude v tom úžasném budoucnu kdy bude všechno možné lepší teleport nebo warpový pohon?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.