Pomocí nástrojů roveru Perseverance byly objeveny stopy starodávného života. V Austrálii

Rover Perseverance by se již brzy měl vydat na Mars. NASA se proto rozhodla otestovat vybrané nástroje, které ponese  – a to ve Flindersově pohoří v Austrálii.

Cílem bylo zjistit, zda je rover dostatečně dobře připraven na pátrání po mimozemském životě. A vypadá to, že ano. Během testů totiž byly objeveny fosílie i stopy po mikrobech staré stovky milionů let.

Vědci následně získaná data analyzovali a pokusili se odhadnout, v jakých podmínkách tyto organismy žily. Výsledky své práce zveřejnili v žurnálu Astrobiology.

„Zajímavé je, že jsme našli stopy starodávného mikrobiálního života z období kambria, kdy se na Zemi poprvé vyvinula zvířata,“ uvedla astrobioložka Bonnie Teece z University of New South Wales v tiskové zprávě. „Našli jsme biomarkery, našli jsme organické sloučeniny a našli jsme fyzické fosílie a minerály, které jsou spojeny s biologií na Zemi.“

Stejně jako povrch Marsu, i terén Flindersova pohoří je vyprahlý a prašný. Navíc zdejší fosílie prý mohou být znehodnoceny totožnými druhy tlaku a tepla, jaké působí na rudé planetě.

„Chtěli jsme použít ty samé technologie, kterými disponuje rover, abychom vytyčili ty nejlepší oblasti pro hledání života a ukázali, že tyto technologie spolu dobře spolupracují,“ konstatovala Teece.

Diskuze (16) Další článek: Ministerstvo vnitra varuje před spamem v datových schránkách. Stačilo nabídnout Poštovní zprávy zdarma