Pomocí nástrojů roveru Perseverance byly objeveny stopy starodávného života. V Austrálii

Rover Perseverance by se již brzy měl vydat na Mars. NASA se proto rozhodla otestovat vybrané nástroje, které ponese  – a to ve Flindersově pohoří v Austrálii.

Cílem bylo zjistit, zda je rover dostatečně dobře připraven na pátrání po mimozemském životě. A vypadá to, že ano. Během testů totiž byly objeveny fosílie i stopy po mikrobech staré stovky milionů let.

Vědci následně získaná data analyzovali a pokusili se odhadnout, v jakých podmínkách tyto organismy žily. Výsledky své práce zveřejnili v žurnálu Astrobiology.

„Zajímavé je, že jsme našli stopy starodávného mikrobiálního života z období kambria, kdy se na Zemi poprvé vyvinula zvířata,“ uvedla astrobioložka Bonnie Teece z University of New South Wales v tiskové zprávě. „Našli jsme biomarkery, našli jsme organické sloučeniny a našli jsme fyzické fosílie a minerály, které jsou spojeny s biologií na Zemi.“

Stejně jako povrch Marsu, i terén Flindersova pohoří je vyprahlý a prašný. Navíc zdejší fosílie prý mohou být znehodnoceny totožnými druhy tlaku a tepla, jaké působí na rudé planetě.

„Chtěli jsme použít ty samé technologie, kterými disponuje rover, abychom vytyčili ty nejlepší oblasti pro hledání života a ukázali, že tyto technologie spolu dobře spolupracují,“ konstatovala Teece.

Diskuze (16) Další článek: Ministerstvo vnitra varuje před spamem v datových schránkách. Stačilo nabídnout Poštovní zprávy zdarma

Témata článku: Technologie, Testy, Výzkum, NASA, Země, Mimozemský život, Mars, Austrálie, Biologie, Geologie, Perseverance, Fosílie, Mineral, Stopa, Flinders, Pohoří, Nástroj, OBJ, Rover

Vyzkoušeli jsme Tapo P300. Proč kupovat chytrou zásuvku, když můžete mít rovnou prodlužku

** Prodlužovací kabel Tapo P300 od TP-Linku má tři zásuvky ** Vedle 230V nabízí i USB QC 3.0 a 18W PD na USB-C ** Zapojíme také P110/P115 s wattmetrem a ovládneme je v Pythonu

TP-LinkChytrá domácnost
Jak zvýšit herní výkon ve Windows 11? Vypněte tyhle funkce, radí Microsoft

**Windows 11 na některých počítačích aktivují bezpečnostní funkci Integrita paměti. **Virtualizační funkce ale negativně ovlivňují herní výkon. **Pokud některé funkce vypnete, můžete tím herní výkon posílit.

Windows 11Microsoft