Ona je ironie, že usmrcení podříznutím krční tepny je pro zvíře nejhumánnější porážka... Tedy pokud se to udělá pro to zvíře bez stresu, což dhabíha není ani náhodou. Tam je šílené, že Islám dokázal převzít mnoho původně dobrých a užitečných věcí, načež je úplně překroutil.Jinak k té porážce - tam jde o to, že pokud se rychle přetne krční tepna ostrým nožem, je to naprosto minimálně bolestivé (koneckonců asi každý někdy zažil říznutí něčím hodně ostrým - samotný řez prakticky nebolí a tím spíš, pokud jde do hloubky). Při přerušení krční tepny prudce klesne tlak krve v hlavě a velmi rychle dojde k bezvědomí. Tento způsob usmrcení uměli dřív i klasičtí řezníci provádějící porážky. Problém toho je, že se to fakt musí dobře umět, musí být kvalitní nůž atd. Je tam dost věcí, které se dají zkazit a zvíře pak naopak trpí neúměrně víc. Případně to rovnou svázat tak stupidními rituálními předpisy, že je to zvíře prostě trpět musí - viz ta dhabíha. Vynikne to zejména ve srovnání s židovskou šchitou (stejný typ porážky), kde sice židé mají pravidel násobně víc, ale všechny jsou vedeny k tomu, aby usmrcení bylo fakt rychlé a porážku dělal někdo, kdo je opravdu schopný a umí to (složité předpisy, jak vést tah nožem, jak zkoušet nůž, jak každá vada nože zneplatňuje šchitu atd. - je to složité, ale výsledkem je, že dobytče je usmrceno opravdu rychle).S Čínou bych to nesrovnával. Asijská mentalita je v tomhle úplně jinde. Číňané považují maso prosycené adrenalinem za chutnější, takže proto volí vyloženě cíleně kruté způsoby usmrcení. Pro ně život zvířete nemá žádnou hodnotu, tohle se z našeho evropského pohledu postaveném na křesťanské tradici těžko chápe. Taky mi to přijde úplně ujetý, z mého pohledu by ta smrt měla být rychlá. Nechápu, proč bych měl zvíře trápit. Když už ho sním, tak ho zabiju rychle a čistě. A navíc mi maso s adrenalinem nechutná, zvíře poražené bez stresu je chutnější, ten rozdíl v chuti je obrovský.