Svanáct válců poskládaných do W, 6 litrů objemu, 659 koní a 900 Nm. To je nový motor Bentley pro připravovaný model Bacalar.

Svanáct válců poskládaných do W, 6 litrů objemu, 659 koní a 900 Nm. To je nový motor Bentley pro připravovaný model Bacalar.

Bacalar se pomalu blíží produkci. První kus motoru W12 pro zákaznický vůz byl úspěšně vyroben a otestován.

Bacalar se pomalu blíží produkci. První kus motoru W12 pro zákaznický vůz byl úspěšně vyroben a otestován.

Exkluzivní model je prvotinou z portfolia zakázkových vozů divize Mulliner, exkluzivní nicméně není na Bacalaru pouze jeho karoserie. Změn se totiž dočkal i původní motor W12 twin-turbo o objemu šesti litrů z Continentalu...

Exkluzivní model je prvotinou z portfolia zakázkových vozů divize Mulliner, exkluzivní nicméně není na Bacalaru pouze jeho karoserie. Změn se totiž dočkal i původní motor W12 twin-turbo o objemu šesti litrů z Continentalu...

...který je dále vyladěn na celkem 659 koní (485 kW). Standardní verze nabízí 635 koní (467 kW), zatímco točivý moment zůstává i v Bacalaru na hodnotě 900 N.m.

...který je dále vyladěn na celkem 659 koní (485 kW). Standardní verze nabízí 635 koní (467 kW), zatímco točivý moment zůstává i v Bacalaru na hodnotě 900 N.m.

Bentley nazývá svou jednotku nejvyspělejším motorem W12 na světě. Původ dvanáctiválce můžeme datovat zpátky do roku 2002, takže motor prošel už takřka dvacetiletou evolucí a postupným vylepšováním.

Bentley nazývá svou jednotku nejvyspělejším motorem W12 na světě. Původ dvanáctiválce můžeme datovat zpátky do roku 2002, takže motor prošel už takřka dvacetiletou evolucí a postupným vylepšováním.

Každý motor je skládán ručně a konečnému třístupňovému procesu testování předchází více jak 6,5 hodin práce napříč týmem 45 lidí.

Každý motor je skládán ručně a konečnému třístupňovému procesu testování předchází více jak 6,5 hodin práce napříč týmem 45 lidí.

Kromě vyladěného motoru a nové karoserie z hliníku a karbonu, která sdílí s původním Continentalem jen kliky dveří, má Bacalar více než 750 nových komponentů.

Kromě vyladěného motoru a nové karoserie z hliníku a karbonu, která sdílí s původním Continentalem jen kliky dveří, má Bacalar více než 750 nových komponentů.

Modelu bude vyrobeno pouze 12 kusů pro opravdu významnou klientelu britské značky. Cenovka auta je v přepočtu 44 milionů korun.

Modelu bude vyrobeno pouze 12 kusů pro opravdu významnou klientelu britské značky. Cenovka auta je v přepočtu 44 milionů korun.

A to je on, Bentley Bacalar. Otevřená luxusní limuzína s pořádným motorem.

A to je on, Bentley Bacalar. Otevřená luxusní limuzína s pořádným motorem.

Bentley Bacalar

Bentley Bacalar

Pod kapotou Bacalaru se nachází původní motor W12 twin-turbo o objemu šesti litrů, nové však vyladěný na 659 koní (485 kW) – standardní Continental GTC nabízí 635 koní (467 kW).

Pod kapotou Bacalaru se nachází původní motor W12 twin-turbo o objemu šesti litrů, nové však vyladěný na 659 koní (485 kW) – standardní Continental GTC nabízí 635 koní (467 kW).

Točivý moment zůstal na hodnotě 900 N.m. Součástí ústrojí je klasicky osmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol.

Točivý moment zůstal na hodnotě 900 N.m. Součástí ústrojí je klasicky osmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol.

 „Bacalar je důkladnou iterací tradičních zakázkových Bentley minulosti – extrémně vzácný, ručně vyrobený a specifikovaný na míru každému zákazníkovi s ohledem na úžasné detaily,“  komentuje novinku Paul Williams, ředitel divize Mulliner automobilky Bentley.

„Bacalar je důkladnou iterací tradičních zakázkových Bentley minulosti – extrémně vzácný, ručně vyrobený a specifikovaný na míru každému zákazníkovi s ohledem na úžasné detaily,“ komentuje novinku Paul Williams, ředitel divize Mulliner automobilky Bentley.

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Bentley Mulliner Bacalar

Zdroj: Bentley

Zdroj: Bentley

Zdroj: Bentley

Zdroj: Bentley

Bacalar se pomalu blíží produkci. První kus motoru W12 pro zákaznický vůz byl úspěšně vyroben a otestován.
Exkluzivní model je prvotinou z portfolia zakázkových vozů divize Mulliner, exkluzivní nicméně není na Bacalaru pouze jeho karoserie. Změn se totiž dočkal i původní motor W12 twin-turbo o objemu šesti litrů z Continentalu...
...který je dále vyladěn na celkem 659 koní (485 kW). Standardní verze nabízí 635 koní (467 kW), zatímco točivý moment zůstává i v Bacalaru na hodnotě 900 N.m.
Bentley nazývá svou jednotku nejvyspělejším motorem W12 na světě. Původ dvanáctiválce můžeme datovat zpátky do roku 2002, takže motor prošel už takřka dvacetiletou evolucí a postupným vylepšováním.
26
Fotogalerie

Pořádné motory ještě nevymřely. Bentley se pochlubilo vyladěným dvanáctiválcem pro model Bacalar

I v době přiškrcených emisních limitů a nástupu éry elektromobilů je prostor pro nasazení pořádného velkoobjemového motoru s dvanácti válci. Svou novou chloubu představila britská značka Bentley, která novým motorem W12 vybaví připravovaný model Bacalar. 

Naposledy se Bentley ozvalo s projektem Bacalar na konci minulého roku, když automobilka oznámila probíhající testování prototypu malosériové barchetty na základě Continentalu GTC. Nyní se Bacalar pomalu blíží produkci, jelikož pozornost padá na jeho upravený motor W12 – první kus pro zákaznický vůz byl úspěšně vyroben a otestován.

Exkluzivní model je prvotinou z portfolia zakázkových vozů divize Mulliner, výjimečná nicméně není na Bacalaru pouze jeho karoserie. Změn se totiž dočkal i původní motor W12 twin-turbo o objemu šesti litrů z Continentalu, který je dále vyladěn na celkem 659 koní (485 kW). Standardní verze nabízí 635 koní (467 kW), zatímco točivý moment zůstává i v Bacalaru na hodnotě 900 Nm.

Bentley nazývá svou jednotku nejvyspělejším motorem W12 na světě. Původ dvanáctiválce můžeme datovat zpátky do roku 2002, takže motor prošel už takřka dvacetiletou evolucí a postupným vylepšováním. Každý motor je skládán ručně a konečnému třístupňovému procesu testování předchází více jak 6,5 hodin práce napříč týmem 45 lidí.

Kromě vyladěného motoru a nové karoserie z hliníku a karbonu, která sdílí s původním Continentalem jen kliky dveří, má Bacalar více než 750 nových komponentů. Modelu bude vyrobeno pouze 12 kusů pro opravdu významnou klientelu britské značky. Cenovka je v přepočtu 44 milionů korun.

Určitě si přečtěte

Články odjinud