Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Základ budou tvořit dva elektromotory s výkonem až 600 koní, díky kterým dokáže auto zrychlit z 0 na 200 km/h za méně než 12 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.

Základ budou tvořit dva elektromotory s výkonem až 600 koní, díky kterým dokáže auto zrychlit z 0 na 200 km/h za méně než 12 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.

Poměrně impozantně působí deklarovaný dojezd na jedno nabití, který by měl dosahovat až 500 kilometrů. V tomto směru snese připravovaná novinka srovnání s Teslou 100D Model S.

Poměrně impozantně působí deklarovaný dojezd na jedno nabití, který by měl dosahovat až 500 kilometrů. V tomto směru snese připravovaná novinka srovnání s Teslou 100D Model S.

Taycan by měl nabídnout podporu rychlého nabíjení 800 volty, díky které „natankuje“ 80 % kapacity baterií během pouhých 15 minut. Majitel tak během „tankování“ stihne vypít kávu.

Taycan by měl nabídnout podporu rychlého nabíjení 800 volty, díky které „natankuje“ 80 % kapacity baterií během pouhých 15 minut. Majitel tak během „tankování“ stihne vypít kávu.

Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je model Taycan.

Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je model Taycan.

Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků.

Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků.

Situaci by měl změnit připravovaný sportovní vůz Porsche, vyvíjený pod kódovým označením „Taycan“ (původní koncept byl označován jako „Mission E“).

Situaci by měl změnit připravovaný sportovní vůz Porsche, vyvíjený pod kódovým označením „Taycan“ (původní koncept byl označován jako „Mission E“).

Základ budou tvořit dva elektromotory s výkonem až 600 koní, díky kterým dokáže auto zrychlit z 0 na 200 km/h za méně než 12 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Poměrně impozantně působí deklarovaný dojezd na jedno nabití, který by měl dosahovat až 500 kilometrů. V tomto směru snese připravovaná novinka srovnání s Teslou 100D Model S.
Taycan by měl nabídnout podporu rychlého nabíjení 800 volty, díky které „natankuje“ 80 % kapacity baterií během pouhých 15 minut. Majitel tak během „tankování“ stihne vypít kávu.
Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je model Taycan.
7
Fotogalerie

Porsche začne v příštím roce vyrábět svůj první elektromobil Taycan

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za 3,5 sekundy, informuje TechSpot.

Konkurence v segmentu automobilů poháněných elektromotory utěšeně roste. Vedle Tesly se postupně prosazují firmy jako General Motors, Nissan a Toyota. Přímého konkurenta luxusní Tesly Model S či Model X byste však hledali poměrně obtížně.

Situaci má změnit připravovaný sportovní vůz Porsche, vyvíjený pod kódovým označením „Taycan“ (původní koncept byl označován jako „Mission E“). Jeho základ budou tvořit dva elektromotory s výkonem až 600 koní (441 kW), díky kterým dokáže auto zrychlit z 0 na 100 km/h během 3,5 sekundy a z 0 na 200 km/h za méně než 12 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.

Poměrně impozantně působí deklarovaný dojezd na jedno nabití, který by měl dosahovat až 500 kilometrů. V tomto směru snese připravovaná novinka srovnání s Teslou 100D Model S, která s plně nabitými akumulátory ujede až 540 kilometrů.

Taycan by měl nabídnout podporu rychlého nabíjení 800 volty, díky které „natankuje“ 80 % kapacity baterií během pouhých 15 minut. Budoucí majitelé tak budou moci pokračovat v dlouhé cestě po krátké zastávce na nabíjecí stanici, během které si stihnout dát tak maximálně kávu.

Laickou i odbornou veřejnost láká stuttgartská automobilka následujícím videem, ve kterém odkazuje na svou sedmdesátiletou historii v oboru sportovních vozů. Samotný Taycan se v něm však objevuje pouze v nepříliš vypovídajících siluetách.

Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je právě model Taycan, který se začne vyrábět v roce 2019. V tuto chvíli sice nejsou žádné informace o předpokládané ceně, Porsche však již začalo přijímat předběžné objednávky.

Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků. Cílem společnosti je vyrábět a prodávat přibližně 20 000 Taycanů ročně.

Určitě si přečtěte

Články odjinud