Toyota odhaluje zvuk závodního motoru na vodík. obr.: Toyota

Toyota odhaluje zvuk závodního motoru na vodík. | obr.: Toyota

Dárcem klíčových vnitřností je opěvovaná Toyora GR Yaris. foto: Auto.cz

Dárcem klíčových vnitřností je opěvovaná Toyora GR Yaris. | foto: Auto.cz

Corolla je určená k vytrvalostním závodům japonské série Super Taikyu . obr.: Toyota

Corolla je určená k vytrvalostním závodům japonské série Super Taikyu . | obr.: Toyota

Dárcem klíčových vnitřností je opěvovaná Toyora GR Yaris. foto: Auto.cz

Dárcem klíčových vnitřností je opěvovaná Toyora GR Yaris. | foto: Auto.cz

Toyota představila závodní tříválec spalující vodík. obr.: Toyota

Toyota představila závodní tříválec spalující vodík. | obr.: Toyota

Dárcem klíčových vnitřností je opěvovaná Toyora GR Yaris. foto: Auto.cz
Corolla je určená k vytrvalostním závodům japonské série Super Taikyu . obr.: Toyota
Dárcem klíčových vnitřností je opěvovaná Toyora GR Yaris. foto: Auto.cz
Toyota představila závodní tříválec spalující vodík. obr.: Toyota
5
Fotogalerie

Poslechněte si závodní Toyotu s motorem na vodík. Nezní vůbec zle

Petrolheadi zelené alternativy benzínu obvykle odmítají, ale zkuste si poslechnout závodní Toyotu s motorem na vodík. Tahle Corolla je určená k vytrvalostním závodům japonské série Super Taikyu, má přeplňovaný tříválec 1,6 l, evidentně převzatý z Toyoty GR Yaris, jen namísto benzínu spaluje čistý vodík.

Nový motor se chlubí téměř nulovými emisemi CO2 při provozu, výjimkou je spalování minimálního množství motorového oleje. Drobnou nevýhodou zůstává vznik NOx, což je obvyklý problém benzínových spalovacích motorů. Inženýři z Gazoo Racing neustále ladí a už teď je ale jasné, že zvukem tenhle motor neurazí. Závodní jezdec Hiroaki Ishiura po jízdě řekl, že bez předchozích informací by pravděpodobně nepoznal, že nejde o normální benzínový motor.

Upravená Toyota Corolla Sport s vodíkovým motorem pokračuje v přípravách na závodní premiéru během 24hodinového závodu japonské série Super Taikyu. Do startu zbývá zhruba měsíc.

Stroj je zajímavý i pohonným systémem. Podle Motor1 má být osazen pohonem všech kol (opět z GR Yaris), což zní jako skvělá zpráva. Už delší dobou se šíří spekulace, že produkční Toyota GR Corolla dostane jak tříválec z GR Yarisu, tak jeho systémem pohonu všech kol se schopností preferovat zadní nápravu. Přičtěme k tomu zvěsti o vyšším výkonu i nižší ceně a z GR Corolly se rázem stává jedna z nejočekávanějších Toyot blízké budoucnosti.

Článek vyšel na Auto.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud