Pošlete novoroční pozdrav 6 miliard km od Země

• NASA pošle vaše jméno a pozdrav k sondě New Horizons
  • Sonda proletí 1. ledna okolo objektu Ultima Thule
  • Půjde o nejvzdálenější objekt, který kdy jakákoliv sonda navštívila

Na Nový rok brzy ráno našeho času proletí kosmická sonda New Horizons okolo objektu Kuiperova pásu s označením 2014 MU69 (Ultima Thule). Můžete být u toho!

Stačí se registrovat na stránkách sondy. Ve formuláři vyplníte své jméno (nebo jméno blízké osoby), e-mail a vyberete z nabídky některý z pozdravů.

Během pár minut vám přijde e-mailem žádost o potvrzení. Stačí kliknout na přiložený odkaz. Stáhnout si pak můžete i pěkný certifikát. Vše je samozřejmě zdarma, ale musíte to stihnout do 21. prosince.

Vědci následně vyšlou vaše jméno a pozdrav směrem k sondě New Horizons pomoci radioteleskopu v Johns Hopkins Applied Physics Lab v Marylandu.

V době novoročního průletu se bude sonda New Horizons nacházet asi 6,6 miliard kilometrů od Země. Vzkazy ze Země k ní poletí rychlostí světla 6 hodin.

Ultima Thule se stane nejvzdálenějším objektem, který kdy kosmická sonda navštívila.

Na cestě je už 13 let

Sonda New Horizons odstartovala do vesmíru v lednu 2006. V polovině července 2015 jako první v historii prolétla okolo trpasličí planety Pluto.

Na začátku prosince provedla sonda drobnou úpravu své dráhy. Motory sondy pracovaly 105 sekund a upravily její rychlost o 1 m/s. Okolo planetky proletí 1. ledna 2019 v 06:33 našeho času ve vzdálenosti asi 3 500 km.

Diskuze (3) Další článek: Když máte pořád málo místa: Toshiba má nové 12TB a 14TB pevné disky plněné héliem

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Země, Astronomie, Pluto, Objekt, New Horizons, Thule, Drobná úprava, Maryland, Trpasličí planeta, Blízká osoba, Ultimo Thule, Novoroční průlet, Pozdrav, Kuiper, Kosmická sonda, Vaše jméno

Chystá se remake kultovního Alone in the Dark. Hra unikla ještě před oficiálním odhalením
Alone in the DarkRemakeSpekulace
Jak dobře vybrat multimediální přehrávač. Chytrá může být každá televize nebo projektor

Jakýkoli televizor anebo projektor doplníte chytrými funkcemi pomocí multimediálního přehrávače. Při výběru dejte pozor, šlápnout vedle je snazší než vybrat správně.

Průvodce nákupem