Vesmír | NASA

Pošlete novoroční pozdrav 6 miliard km od Země

• NASA pošle vaše jméno a pozdrav k sondě New Horizons
  • Sonda proletí 1. ledna okolo objektu Ultima Thule
  • Půjde o nejvzdálenější objekt, který kdy jakákoliv sonda navštívila

Na Nový rok brzy ráno našeho času proletí kosmická sonda New Horizons okolo objektu Kuiperova pásu s označením 2014 MU69 (Ultima Thule). Můžete být u toho!

Stačí se registrovat na stránkách sondy. Ve formuláři vyplníte své jméno (nebo jméno blízké osoby), e-mail a vyberete z nabídky některý z pozdravů.

Během pár minut vám přijde e-mailem žádost o potvrzení. Stačí kliknout na přiložený odkaz. Stáhnout si pak můžete i pěkný certifikát. Vše je samozřejmě zdarma, ale musíte to stihnout do 21. prosince.

Vědci následně vyšlou vaše jméno a pozdrav směrem k sondě New Horizons pomoci radioteleskopu v Johns Hopkins Applied Physics Lab v Marylandu.

V době novoročního průletu se bude sonda New Horizons nacházet asi 6,6 miliard kilometrů od Země. Vzkazy ze Země k ní poletí rychlostí světla 6 hodin.

Ultima Thule se stane nejvzdálenějším objektem, který kdy kosmická sonda navštívila.

Na cestě je už 13 let

Sonda New Horizons odstartovala do vesmíru v lednu 2006. V polovině července 2015 jako první v historii prolétla okolo trpasličí planety Pluto.

Na začátku prosince provedla sonda drobnou úpravu své dráhy. Motory sondy pracovaly 105 sekund a upravily její rychlost o 1 m/s. Okolo planetky proletí 1. ledna 2019 v 06:33 našeho času ve vzdálenosti asi 3 500 km.

Diskuze (3) Další článek: Když máte pořád málo místa: Toshiba má nové 12TB a 14TB pevné disky plněné héliem

Témata článku: Vesmír, Země, Výzkum, Astronomie, NASA, Pluto, Pozdrav, Ultimo Thule, Blízká osoba, Objekt, Kosmická sonda, Maryland, Thule, Vaše jméno, New Horizons, Drobná úprava, Novoroční průlet, Kuiper, Trpasličí planeta

SpaceX má problém: kosmická loď Crew Dragon explodovala během testu motorů záchranného systému

** SpaceX provedla na Mysu Canaveral testy motorů SuperDraco. ** Ke konci testů došlo k mohutné explozi. ** Nehoda zpozdí první pilotovaný let lodě Crew Dragon.

Tipy pro Google: Umí mnohem víc než jen vyhledávat, zkuste některé fígle

** Google není jen vyhledávací pole se dvěma tlačítky ** Můžete ho ovládnout pomocí parametrů a příkazů ** Kromě výsledků vyhledávání nabízí také další funkce

Chcete zhubnout? Vynechte snídani!

** Vydatná snídaně patří přinejmenším půlstoletí k pilířům zdravé výživy ** Jenže lidé po celá tisíciletí nezačínali den tím, že si nacpali břicha a vyrazili za obživou ** Současné výzkumy nedokazují, že by vydatná snídaně pomáhala hubnout