Astronomie | Asteroidy

Potenciálně nebezpečný asteroid 3200 Phaethon je ještě větší, než jsme si mysleli

Výsledky analýzy snímků pořízených observatoří Arecibo naznačují, že potenciálně nebezpečný asteroid 3200 Phaethon je větší, než jsme si mysleli – jeho průměr činí přibližně 5,8 kilometrů. Až dosud se přitom hovořilo o cca 4,8 kilometrech.

„Z těchto nových pozorování plyne, že Phaethon může mít podobný tvar jako asteroid Bennu – cíl sondy NASA OSIRIS-REx – ale do Phaethonu by se vešlo víc než 1000 Bennuů,“ vysvětlil Patrick Taylor z Universities Space Research Association (USRA).

Na dotyčných záběrech je v blízkosti jednoho pólu asteroidu vidět tmavý kruhový prvek, což by mohl být například kráter nebo jiná proláklina ve skále. Další podobná proláklina byla zaznamenána u rovníku.

Podle odborníků každopádně není žádný důvod k panice, protože 3200 Phaethon se ještě nejméně 400 let nepřiblíží k Zemi natolik, aby se s ní teoreticky mohl střetnout.

„Potenciálně nebezpečný“ znamená prostě to, že dotyčný objekt má určitou minimální velikost a jeho oběžná dráha ho někdy v budoucnu přivede dostatečně blízko k naší planetě – byť pravděpodobnost kolize je velmi nízká.

V prosinci tento asteroid míjel Zemi ve vzdálenosti „jen“ 10,3 milionů kilometrů, což astronomům umožnilo ho lépe prozkoumat. Další taková příležitost se jim naskytne až v roce 2093.

Diskuze (2) Další článek: Jak už se změnily Windows 10: Od vydání až po současnost

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Bezpečnost, NASA, Astronomie, Asteroidy, Minimální velikost, PHA, Pot, Kilometr, Nebezpečný asteroid, Osiris, Asteroid, USRA, Arecibo, Oběžná dráha, Shutterstock, Podobný tvar, Nebe, Nové pozorování

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

** USA platí Rusku stamiliony dolarů za dopravu astronautů na ISS ** Dopravu amerických astronautů mají nyní převzít soukromé lodě ** Rusko je vytlačováno ze hry, mohou ho spasit vesmírní turisté

Bizarní šmejdy z asijských e-shopů: Když to stojí pár dolarů, pochybujte o tom

** Typické žluté obálky z Číny už před lety zavalily nejen Českou poštu ** Pokud ale něco stojí dolar, často tomu odpovídá i kvalita ** Jak vypadají příklady těch nejbizarnější šmejdů?

Čistič moře nejenže nefunguje, ale navíc se láme