Potřebuje Sluneční soustava ochranu před těžaři? Podle některých vědců ano

Skupina vědců požaduje, aby velká část (více než 85 %) Sluneční soustavy byla oficiálně prohlášena za „vesmírnou divočinu“, v níž by platil zákaz těžby. Informoval o tom The Guardian.

„Pokud o tom nezačneme přemýšlet už teď, prostě budeme postupovat vpřed, jako to děláme vždy, a za pár set let budeme čelit extrémní krizi – mnohem horší, než nyní máme na Zemi,“ konstatoval astrofyzik Martin Elvis z Smithsonian Astrophysical Observatory. „Jakmile vykořistíte Sluneční soustavu, nebude kam jít.“

Výzkum, který bude publikován v nadcházejícím vydání žurnálu Acta Astronautica, naznačuje, že během pouhých 400 let bychom mohli zužitkovat až osminu nejpřístupnějších zdrojů Sluneční soustavy. V tomto bodě už bychom měli už jen 60 let na to, abychom „zatáhli za brdu“ a vyhnuli se tak jejich úplnému vyčerpání.

Není žádným tajemstvím, že o kosmickou těžbu se živě zajímá řada společností. Například americká Planetary Resources podle svých webových stránek plánuje hledat „kritické vodní zdroje nezbytné pro lidskou expanzi do vesmíru“.

Nezodpovězenou otázkou ovšem zůstává, zda jsou lidé na něco takového již dostatečně vyzrálí – jinak řečeno, zda jsme se dostatečně poučili z chyb napáchaných zde na Zemi.

„Pokud vše půjde dobře, mohli bychom do vesmíru vyslat první těžební mise v horizontu 10 let. Jakmile to začne a někdo udělá obrovský zisk, půjde o ekvivalent zlaté horečky. Musíme to brát vážně,“ varoval Elvis.

Diskuze (48) Další článek: Dark web: rejdiště nekalých živlů, nebo ostrůvek svobody?

Témata článku: Vesmír, Věda, Budoucnost, Země, Těžba, Sluneční soustava, Planetary Resources, Řada společností, Guardian, Astrofyzik, Alt + Enter, Vědec, Acta Astronautica, Těžař

Strategie The Settlers: New Allies odhalila datum vydání. Vyjde i na konzole a český překlad nemá chybět

Pokračování série The Settlers už jsme tady měli mít dlouhou dobu. Ubisoft ale nakonec celý projekt značně předělal a výsledek nám předvedl s novým videem.

The Settlers: New AlliesDatum vydání
To si už předem říkalo o malér. Krátce po půlnoci koupil 300 iPhonů, hned za rohem ho přepadli a přišel o miliony

** Půlnoční nákup iPhonů není dobrý nápad ** Kupujícího v New Yorku po cestě z Apple Storu přepadli ** Odcizili mu pytel s iPhony v hodnotě 95 tisíc dolarů!

USAiPhone
Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS