Potřebuje Sluneční soustava ochranu před těžaři? Podle některých vědců ano

Názory k článku

Dartin  |  15. 05. 2019 20:50  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Tak za prve, uvedomuji si ti vedci, jak je Slunecni soustava rozsahla? Kamenne planety, mesice, plutoidy, miliardy asteroidu a komet... Tezko bychom pri odhadovanem vyvoji civilizace zvladli za 400 let vytezit osminu vseho...

A za druhe, i kdyby ano, bylo by to spatne? Co kdyz prave naopak?
Neboli cim vice ma civilizace zdroju, tim uspesnejsi a rozvinutejsi je. Diky zdrojum ma civilizace nove moznosti a nove technologie na ziskani jeste vice dalsich, vzdalenejsi a hur dostupnych zdroju. A tak porad dokola.

Tedy tezit ve vesmiru je logickym krokem k budoucnosti. Napriklad zacneme na Mesici. Diky jeho zdrojum a novym technologiim se posuneme na Mars. Diky zdrojum na Marsu se budeme moci posunout treba na mesice Jupiteru, Saturnu... Diky nim zase budeme moci poskocit az do Kuiperova pasu a dal a dal.
Az se nakonec treba diky tomu, ze dokazeme vyuzit vsech zdroju nasi Slunecni soustavy, staneme skutecnou galaktickou civilizaci, ktera opusti svoji domovskou hvezdu a vyda se dal (pro dalsi zdroje, jak jinak..).Uf, hodne jsem se zasnil

Walkeer_CZ  |  15. 05. 2019 20:57  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.157

Belters, unite under OPA! (the expanse)

Shal  |  15. 05. 2019 20:58  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.157

Právě že se musí aktivně podporovat těžba ve vesmíru, protože komerční využití je vždy největší technologický tahoun.

L - Core  |  15. 05. 2019 22:21  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

IMHO zbytečná starost. Civilizace na Zemi déle jak 100 let nevydrží.. Zeměkoule si konečně oddychne, pokud ji mezitím nestačíme totálně zničit.

15. 05. 2019 23:37 | Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.131

Podle mě se jedná o totální blábol. Článek odkazuje na placené zdroje, takže ta tvrzení není prakticky možnost ověřit a zjistit věrohodnost(já to platit nebudu). Podobně mohlo zive.cz odkazovat na studii o živé vodě a vodnících.
Na to, jak nejlépe zužitkovat zdroje z hlediska maximalizace užitku(to, aby se co nejvíce lidí mělo co nejlépe) má ekonomie poměrně jednoznačný návod, a to sice pomocí vlastnických práv a homesteadingu.
Z ekonomického hlediska je, podle mě, nepředstavitelné, že by dával smysl zákaz těžby ve většině sluneční soustavy. Ekonomie je na zdrojích závislá a nedává zhola žádný smysl je pomocí států(takhle to zřejmě pánové mysleli) zakazovat těžit.
Možnost "vykořistění" zdrojů je, pokud je mi známo, termínem nejčastěji používaným věřícími z řad marxistů, křesťanů i obecně etatistů.
Pokud při argumentaci pánové používají magii, není divu, že jim z toho lezou magické výsledky. Snad je nikdo neposlechne a nebude "zatahovat za brdu".

JP77  |  16. 05. 2019 00:34  |  Android Chrome 67.0

Omezeni maji smysl, protoze neomezeny vyvoj je nestabilni a nebezpecny pro civilizaci i prirodu nebo zdroje.

16. 05. 2019 00:48 | Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Omezování nemá smysl, jen nás to zbrzdí v cestě k bodu ke kterému se stejně dostaneme a tam se budeme muset zase rozhodnout kam dál.

16. 05. 2019 06:51 | Linux Chrome 65.0.3325.181

Když nás varoval Elvis, tak bych to bral vážně. A pak že je po něm.

jirik66  |  16. 05. 2019 07:18  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

Logická úvaha je správná, načasování je trochu mimo realitu. Tento problém začne být relevantní někdy tak za 200 let, za podmínky že naše civilizace bude stále fungovat na stejných principech jako dnes, což není jisté. Takže je zbytečné si s tím teď lámat hlavu ...

16. 05. 2019 08:36 | Microsoft Windows 10 Edge 18.17763

Taky nějak nechápu, co je na tom špatného. Určitě lepší těžit (např.) na Marsu, než na zemi, ne? Navíc to přinese finance na rozvoj vesmírného cestování a umožní nám to v budoucnosti osídlit jiné planety (jinak, jak tvrdí někteří vědci, je lidská civilizace odsouzena k zániku).

16. 05. 2019 09:29 | Android Chrome 74.0

Nechtěl bych produkty založené na takto vytěžených surovinách kupovat!😉

jozka2000  |  16. 05. 2019 09:51  |  Android Chrome 73.0

A jak byli definovani ti nekteri (asi dva) vedci? Podle slova "vedet"?

frantaN47  |  16. 05. 2019 10:29  |  Linux Chrome 70.0.3538.110

Negativum co by to mohlo přinést je, že by mohlo dojít ke ztrátě hodnoty některých drahých kovů či drahokamů (pokud se ve vesmíru najdou obří ložiska zlata či diamanty, tak jejich cena na Zemi výrazně klesne a znehodnotí se úspory lidí).
Jinak v těžbě vidím pozitiva. Bude spousta materiálu na rozvoj techniky a průzkum vzdálenějšího vesmíru.
Nejspíš se ale bude muset změnit i lidstvo. Pokud každý bude jednat jen za sebe a aby toho urval co nejvíc, tak to nejspíš skončí světově-vesmírnou válkou.

Nargon  |  16. 05. 2019 10:41  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.157

Takže až sem zavítá nějaký vesmírný slizák a bude chtít vytěžit vodík z našeho slunce. Tak jak přesně ho zastavíme a zabráníme mu v těžbě abychom ochránili sluneční soustavu?

AndyF2  |  16. 05. 2019 12:37  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Pre tych co pochybuju o skodlivosti vesmirnej tazby surovin.
Uvedomujete si ako velmi rozhodime gravitacne pomery (obezne drahy) planet ked naozaj zacneme presuvat vyznamnejsie mnozstva materialu ? A ako velmi to ovplyvni pocasie a zivotne podmienky ? Bez ohladu ci to budeme vozit sem na Zem alebo niekam inam. Vyznamnym mnozstvom myslim velkosti cca vacsich asteroidov alebo mensich mesiacov planet. Z ekonomockeho hladiska nema vyznam skusat tazit nieco mensie lebo naklady by neboli pokryte vynosmi.

acrux  |  16. 05. 2019 13:04  |  Android Chrome 74.0

Před pár dny jsem to tu psal. Enviromentalisté budou bránit expanzi do vesmíru všemi prostředky, protože tím jejich ideologie, jakožto i opěrný bod moderní levice končí. Sluneční soustava, a mračno materiálu za její hranicí je tak velké, že můžeme klidně postavit dysonovu sféru na oběžné dráze Pluta, a nijak moc se to neprojeví. To že teď vyrážíme ty snadno dostupné bude akorát znamenat, že najdeme způsob jak získat ty dostupné hůř.

Kevlarius  |  16. 05. 2019 14:02  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Tak Elvis varuje?
Já to vždycky věděl, že žije!
Mimochodem, nebylo to varování původně připraveno na 1.4?

Net.Xtreme  |  16. 05. 2019 17:01  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Další zlatou horečku potřebuje lidstvo jako sůl. Naše soustava zas tak unikátní není, galaxie je plná podobných a vesmír je plný galaxií. Potřebujeme bránit hromadění vesmírnému šrotu kolem Země (a ostatních planet), a bylo by fajn, kdyby těžené asteroidy nikomu nespadli na hlavu. Ale chránit volně poletující kusy šutrů je blbost, tím spíš pokud na nich není život. Čím dříve lidé budou moci bezpečně opustit Zemi a žít si podle svého jinde, tím snáze můžeme chránit pozemské ekosystémy, aniž bychom přitom ohrožovali životy lidí. Zajímalo by mě, jestli budoucí ochránci přírody se budou vázat ke stromům na terraformovaném Marsu.

pjuricka  |  18. 05. 2019 10:40  |  Android Chrome 74.0

Krok od využívání planetárních (Země) zdrojů k využívání zdrojů Sluneční soustavy je nevyhnutelný a nezbytný.
Bylo o tom rozhodnuto v okamžiku, kdy předchůdce dnešního člověka vyrobil první nástroj.
Ochrana Sluneční soustavy a meziplanetárního klimatu bude vděčným a lukrativním oborem činnosti aktivistů. Už teď se objevují alarmující zprávy, že teplota rádiového pozadí vesmíru vytrvale klesá 🙂