Zajímalo by mě víc, jak bude ekologicky, ekonomicky ve velkém řešena recyklace/likvidace baterií, manuální by jako dosud znamenala masivní čerpání zdrojů, zatížení přírody a nevelkou ekonomickou návratnost bez dotace, ať už přímé na truck nebo nepřímé v podobě státních subvencí a pak její (baterie) životnost při pravidelném rychlém nabíjení. U osobních eMobilů vždy výrobce potažmo prodejce upozorňují, že je záhodno rychle dobíjet jen občas, pravidelně pomalu třeba při stání vozu v garáži, ten truck má myslím shodný typ článků, jiný neumíme vyrobit ne? Takže já vidím řetězec, který by měl být z hlediska emisí/čerpání zdrojů osvětlen. Výroba samotného trucku, elektromotorů atd., těžba surovin a výroba baterie, následně započítána recyklace kolik % a v jaké kvalitě bude získáno prvků/likvidace, pokud recyklace nebude mít ekonomický smysl, užitná hodnota trucku (délka provozu, servis) a nakonec kompletní sešrotování. Vážně chce někdo tvrdit, že nebudou vypouštěny emise, že otroci nikde po světě nebudou muset za otřesných podmínek s 0 ekologickým přístupem těžit rudy (kobalt i lithium se musí nejprve chemicky izolovat, jinak v bateriích „nehrají”), skutečně je celá výroba trucku CO2, možná kompletně neutrální, k planetě šetrná? Já jen, že pokud není, pak zřejmě bude využito mnohem více zdrojů, než na výrobu běžného trucku se vznětovým motorem, který se excelentně likviduje za významného zisku znovupoužitelných prvků (u lodí to také jinak nejde, 100 000 kontejnerů/5 000 výletníků za pomoci baterií nikam nepřemístíte, proto se o tom moc nemluví a super ekologické země jako Švédsko, Norsko, Dánsko či Holandsko raději drží kušnu a dál vydělávají na rejdařství) a celý koncept boje s klimatem jde k šípku.