Mimozemský život | Meteorit | Evoluce

Pozemský i mimozemský život se mohl vyvíjet v kráterech po dopadech meteoritů

Řada vědců se domnívá, že prebiotickou evoluci na Zemi výrazně usnadnily (nebo dokonce nastartovaly) meteority obsahující různé základní stavební kameny života. A nyní se objevila další zajímavá hypotéza.

Tým badatelů dospěl k závěru, že meteority rovněž mohly vytvořit ideální podmínky pro vývoj života – což je mj. důvod, proč bychom při pátrání po jeho stopách ve vesmíru měli věnovat zvýšenou pozornost impaktním kráterům.

Tyto krátery byly bezprostředně po dopadu meteoritů nepochybně značně nehostinné. Nicméně po uplynutí určité doby již mohly být plné sedimentů, živin a dokonce i čerstvě vytvořených hydrotermálních průduchů.

„V podstatě vytvářejí oázy pro život,“ uvedl spoluautor nové studie a ředitel Institute for Earth and Space Exploration při Western University Gordon Osinski v tiskové zprávě.

Z tohoto důvodu Osinski doporučuje, abychom podobné „oázy“ hledali i v rámci našich misí na rudou planetu. „Na Marsu existují další impaktní krátery, které by bylo s ohledem na tyto úvahy dobré prozkoumat,“ konstatoval.

Titulní foto: Shane.torgerson, CC BY 3.0