Praga uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů.  Zdroj: Praga

Praga uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů.  | Zdroj: Praga

Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. Zdroj: Praga

Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. | Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

R1 pohání čtyřválcový závodní motor z Renaultu Alpine uložený uprostřed o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. Zdroj: Praga

R1 pohání čtyřválcový závodní motor z Renaultu Alpine uložený uprostřed o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. | Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. Zdroj: Praga

Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. | Zdroj: Praga

Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku. Zdroj: Praga

Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku. | Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

První kousky budou připravené k doručení zákazníkům v nejbližší době. Zdroj: Praga

První kousky budou připravené k doručení zákazníkům v nejbližší době. | Zdroj: Praga

I když si tak vůz zachoval svou původní siluetu, je v podstatě celý nový. Zdroj: Praga

I když si tak vůz zachoval svou původní siluetu, je v podstatě celý nový. | Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Životnost motoru je stanovena na 4500 kilometrů závodního tempa. Zdroj: Praga

Životnost motoru je stanovena na 4500 kilometrů závodního tempa. | Zdroj: Praga

Vůz přitom váží jen 643 kg (suchá hmotnost). V zatáčkách tak dokáže vyvolat přetížení až 3G. Zdroj: Praga

Vůz přitom váží jen 643 kg (suchá hmotnost). V zatáčkách tak dokáže vyvolat přetížení až 3G. | Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Nová R1 měří na délku 4130 milimetrů a není ani metr vysoká. Zdroj: Praga

Nová R1 měří na délku 4130 milimetrů a není ani metr vysoká. | Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

První závod se jede 27. března na okruhu Silverstone. Celkem bude nasazeno 12 vozů. Zdroj: Praga

První závod se jede 27. března na okruhu Silverstone. Celkem bude nasazeno 12 vozů. | Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Zdroj: Praga

Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. Zdroj: Praga
Zdroj: Praga
R1 pohání čtyřválcový závodní motor z Renaultu Alpine uložený uprostřed o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. Zdroj: Praga
Zdroj: Praga
38
Fotogalerie

Praga R1 je pěkně divoká bestie! Nový český závoďák řádí na britských okruzích

Česká firma Praga je známá především díky svým závodním strojům na okruhové závody. Novinka pro rok 2021 naznačuje ještě lepší výsledky.

Praga nedávno uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů. Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely.

I když si tak vůz zachoval svou původní siluetu, je v podstatě celý nový. Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku.

R1 pohání uprostřed uložený čtyřválcový závodní motor od Renault Alpine o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. Životnost motoru je stanovena na 4500 kilometrů závodního tempa. Vůz přitom váží jen 643 kg (suchá hmotnost). V zatáčkách tak dokáže vyvolat přetížení až 3G.

Nová R1 měří na délku 4130 milimetrů a není ani metr vysoká. První kousky budou připravené k doručení zákazníkům v nejbližší době. První závod se jede 27. března na okruhu Silverstone. Celkem bude nasazeno 12 vozů.

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud