Nehodu Sojuzu způsobil senzor, Roskosmos uveřejnil i video (aktualizováno)

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

31. 10. 2018 20:46

Zaujimave je aj info o tom ze dalsi start ktory by mal vyniest do vesmiru niekolko druzic Glonas nechce poistit ziadna poistovna, predosly neuspesny start stal poistovnu nieco cez 2 miliardy rublov, ziadna dalsia poistovna nechce riskovat taku poistnu udalost dokonca ani za poistne okolo 180 milionov rublov. Ono by sa mohlo zdat ze je to drobnost ale nie je, kazdy nepoisteny neuspesny start bude stat priamo korporaciu Roscosmos 2 miliardy rublov co je slusna ciastak.

12. 10. 2018 17:03

Ukazuje se, jako již cca 50 let, že ruská technika je nedostatečná a za zenitem. Totalitní monokulturní společnost nedokáže generovat finance a lidský kapitál na vytvoření takových projektů. Je načase, aby soukromý sektor přebral tyto vesmírné aktivity. V Rusku se to stane těžko. EU podporuje vesmírné projekty a díky kvalitnímu zdanění je zde prostor pro unijní investice do této oblasti, které odstartují pobídkami a dotacemi vesmírný byznys.

12. 10. 2018 13:14

Nemohu si pomoci, ale měl jsem zato, že 3-stupňová raketa znamená, že má 3 pracovní stupně, tzn. že dolétne mimo gravitaci země, tzn. dále do vesmíru, k planetám (2kosmická), mimo sluneční soustavu (3kosmická), zkrátka že se dostane až na rychlost 3tí kosmické rychlosti.
V článku popisovaný 3-stupeň?! je snad pouze záchranný systém a ten snad nemá nic společné, vyjma své primární a jediné funkce, s výstupem rakety do vesmíru.
Ale asi jsem hnidopich.

12. 10. 2018 12:00

Zatím stále lepší než USA. To by loď vybouchla a kosmonauti by byly po smrti.

12. 10. 2018 11:17

Stane se. Hlavně, že to nestálo lidské životy.

11. 10. 2018 19:25

Od doby co umřel koroljev neumí nic udělat pořádně

11. 10. 2018 16:22

Nastesti to dobre dopadlo (doslova). Sojuz je ultra spolehliva lod, ale leani do vesmiru je proste slozite a obcas nejaka nehoda nutne prijit musi.

CZECH NEWS CENTER | 11. 10. 2018 12:16

Crowdsourcing Najdete v tomto přehledu podobnou nehodu Sojuzu, která nastala po 5. dubnu 1975? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_spaceflight-... ... Nám se totiž zdá, že je to opravdu celých 43 let, kdy se Sojuzu naposled něco takového stalo. I když tenkrát to asi bylo o dost horší.Separation failure
5 April 1975
Soyuz 18aThe mission nearly ended in disaster when the rocket suffered a second-stage separation failure during launch. This also interrupted the craft's attitude, causing the vehicle to accelerate towards the Earth and triggering an emergency reentry sequence. Due to the downward acceleration, the crew experienced an acceleration of 21.3 g rather than the nominal 15 g for an abort. Upon landing, the vehicle rolled down a hill and stopped just short of a high cliff. The crew survived, but Lazarev, the mission commander, suffered internal injuries due to the severe G-forces and was never able to fly again.

11. 10. 2018 12:08

Je obdivuhodné, že pouze zaostalé Rusko s pouhými 140 miliony obyvatel lítá na ISS.V Rusku může nastat generační problém, málo mladých co nebudou tak tvrdě pracovat. Navíc mladí Rusové jsou v cizině vítáni. Tedy alespoň u nás v ČT oslavovali, že k nám přijelo pár Rusů pracovat díky našim pobídkám a kdo tedy zůstane v tom Rusku?

11. 10. 2018 12:00