Dnes je to přesně 20 let, co se movití cestující mohli naposledy proletět nadzvukovou rychlostí. V pátek 24. října 2003 odsloužil Concorde svůj poslední komerční let na lince British Airways z New Yorku na londýnské letiště Heathrow. Pak už následoval pouze krátký přelet do Filtonu, britského městečka poblíž Bristolu – právě tam se Concordy vyráběly, právě tam můžete poslední aktivní kus dodnes obdivovat v muzeu (z 20 vyrobených letounů je dodnes k vidění 18).
Concorde je legenda, nádherný stroj, technologický triumf. Poprvé komerčně letěl 2. března 1969 a v 70. letech se zdálo, že nadzvukové cestování bude zcela běžné. Ale náklady byly vysoké. Nějakou dobu platilo, že let Concordem znamenal hvězdný společenský status – na palubě se objevovaly filmové superstars, špičkové modelky, nejúspěšnější byznysmeni a sportovci. Ale když i Concodre zevšedněl, jediný praktický trumf – zkrácení cesty přes Atlantik na cca polovinu – neobstálo v kontrastu s několikanásobně vyšší cenou letenky.
Problémy s náklady postupně gradovaly, ale v roce 2000 to začalo jít skutečně z kopce. Červencová havárie u Paříže byla pro Concorde sice jediná, ale zásadně nalomila důvěru ve stroj. Útoky z 11. září 2001 poznamenaly celý letecký průmysl a když k tomu přidáte probíhající ekonomickou krizi, znamenalo to, že drahé lety Concordem byly téměř prázdné. Nevyhnutelné přišlo 10. dubna 2003, když British Airways a Air France společně oznámily odchod Concordů do důchodu.