Přesně před 30 lety se světu odhalila Škoda Favorit

Brněnský strojírenský veletrh se před třiceti lety – 16. září roku 1987 – stal dějištěm světové premiéry. Škoda po mnoha desetiletích představila svůj první osobní vůz s motorem vpředu: Favorit.

Rozhodnutí o vývoji Škodovky s moderní koncepcí přijala tehdejší československá vláda na samém konci roku 1982 a stanovila i termíny pro ukončení vývoje a zahájení výroby. Vývojové práce měly skončit nejpozději na konci června roku 1985, výroba pak měla odstartovat v roce 1987.

I dnes je Škoda Favorit stále hojně rozšířený automobil na silnicích v Česku i v řadě okolních zemí. Je tomu tak i přes to, že její výroba po zahájení v roce 1988 skončila po sedmi letech v roce 1995. Za tu dobu se vyrobilo téměř osm set tisíc kusů hatchbacků a přes dvě stě tisíc kombíků s označením Forman.

Podívejte se na komentovanou galerii, nebo si přečtěte víc v článku na webu AutoRevue.

Témata článku: Historie, Automobily, Doprava, Škoda, Výroba, Dějiště, Komentovaná galerie, Forman, Veletrh, Moderní koncepce, Osobní vůz, Světová premiéra, Desetiletí, Strojírenský veletrh, Česká republika, Okolní země, Motor, Škodovka

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • vzach 17. 9. 2017 18:32:09
    Copak asi tak znamená "hojně rozšířený"? Antikorozní ochrana asi nebyla...
  • Radek Holeček 17. 9. 2017 13:30:56
    Prosil bych autory článků, aby do nadpisů nedávali u časových údajů slovo...
  • 19jmsr56 17. 9. 2017 9:33:42
    Model 135 LX r. 1994 som kúpil ako jazdenku v r. 2003. Mal som ho do...
Určitě si přečtěte

Co je mechanismus z Antikythéry

Co je mechanismus z Antikythéry

Včera | Králík Ondřej | 2

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

** Země po většinu doby své existence zmrzlá rozhodně nebyla ** Podle nového výzkumu tomu však unikla jen o vlásek ** Kdyby totiž byla jenom o 15 procent dále od Slunce, tak by prý kompletně celá zamrzla

20.  9.  2017 | Mihulka Stanislav | 9