Převodovka jak z Kocourkova. Koenigsegg vyrobil 9stupňový automat, aby nad něj přidal umělý 6stupňový manuál

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 26

Názory k článku

avatar
29. 08. 2022 15:09

Fake výfuky, fake zvuk motoru, to už to bylo dlouho, ale fake manuální řazení, to je novinka. Co bude příště? Elektrické stahování oken spouštěné pomocí točení kličkou, aby se dosáhlo pocitu z manuálního stahování okna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2022 19:59

1 - jedná se o supersport, což velmi zjednodušeně znamená, že jde o závodní vůz, který může do běžného provozu. primárně se s ním nejezdí do kaufu na rohlíky, i když technicky to možné je 2 - převodovka má 6 spojek, proto je manuál šestistupňový. lze jej provozovat v závodním a cestovním módu, vždy 6 rychlostí, celkem 9. Automat používá všech 9.A to zajímavé má být, že tuto elektrohydraulickou převodovku lze používat i v manuálním módu, protože spojkový pedál dává skvělou zpětnou vazbu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 08. 2022 13:53

Kvrdlat furt s fofrklackem a pouštět si z repráků nahranej kravál motoru, je dnes zábava malého segmentu úchyláků...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 08. 2022 13:15

Koenigsegg tady uz nejakou dobu je, takze bud udelali "inkluzni" cistku ve vyvojovem oddeleni a nebo vi co delaji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2022 12:02

Přijde mi to jako oblbování řidiče. Jako dát do plně autonomního vozu volant, aby si s ním mohl člověk kroutit, když to má tak rád, ale auto si bude dělat co chce.
Spíš bych uvítal 6+X stupňové řazení, kde 1 stupeň by nastavil plně automatické řazení 6-ti stupňové převodovky (+ zpátečka apd.) a zbylých 6 stupňů by bylo pro podobné pseudomanuální řešení, ale stupně by přesně odpovídaly. Né, že si nastavím stupeň 3 a auto si to přepne na 4-ku kdy se mu zlíbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2022 20:30

Tohle je nadherne reseni, ktere dava dokonaly smysl. Kdo by se chtel dovedet vice, tak tady je popsano, jak k idee prisli, jak a proc prevodovka funguje atd.:
https://jalopnik.com/how-the-koenigsegg-cc850-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2022 20:27

Můj vůz váží o cca 300 kg méně a je přesně 28× slabší. Ale zato má poctivý 5kvalt, žádné vofuky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2022 20:15

Mě to teda nepříjde nijak z kocourkova, ale naopak velmi dobré řešení.Klasika ty reakce tady o ničení spojky atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2022 14:03

Za mě je to naprosto logické. Chtějí zachovat manuální řazení, ale nechtějí dát celé auto do rukou řidiče... Uřídit takové auto s pravým manuálem je prakticky nemožné pro běžné lamy, co si taková auta kupují.
Elektronika automatu bude chránit před prokluzem, smykem, aquaplaningem atd a v případě nějakého nesmyslu, co způsobí řidič zařazením, prostě úkon neprovede a třeba ho upozorní, ať zařadí zpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2022 13:16
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor