Převratný typ laseru vyhledává a eliminuje nádorové buňky. Přes kůži je zničí dřív, než se rakovina stihne rozšířit

Odborníci z University of Arkansas úspěšně vyzkoušeli nový druh laseru, který dokáže vyhledávat a likvidovat nádorové buňky pohybující se v krevním oběhu. A to přes kůži.

Přestože je tato technologie zcela neinvazivní, podle Vladimira Zharova – jednoho z autorů článku publikovaného v žurnálu Science Translational Medicine – „má potenciál významně inhibovat progresi metastáz“.

Základní myšlenka je jednoduchá: zničit nádorové buňky dřív, než vytvoří metastázy a rakovina se tak rozšíří dalších částí těla. V důsledku působení tepla laseru se na těchto buňkách vytvářejí bubliny, což nakonec vede k jejich destrukci.

Čím menší, tím lepší

„Používání laserů způsobilo revoluci v diagnostice i léčbě onemocnění. Nicméně velké rozměry laserů brání jejich využití v mnoha medicínských aplikacích na buněčné úrovni,“ konstatoval Zharov v roce 2017.

Současné výsledky jsou ovšem velmi slibné. U jednoho pacienta bylo touto cestou eliminováno celých 96 % nádorových buněk – navíc ještě v době, kdy laser nefungoval na plný výkon.

Zharov tvrdí, že jde o první zařízení daného typu, jehož účinnost byla demonstrována na lidech. Kromě toho může proskenovat litr krve za hodinu, což je mnohem víc než zvládnou konkurenční přístroje.

Diskuze (4) Další článek: Firefox už nechce být jen prohlížečem. Mozilla představila nové logo bez lišky

Témata článku: Zdraví, Technologie, Výzkum, Medicína, Laser, Rakovina, Buňky, Nádorová buňka, Buňka, Zharov, The BL, Arkane Games, Metastáza, Typ laseru, Kůže, Převrat, Typ

Resident Evil: Welcome to Raccoon City láká plnohodnotným trailerem

Nová filmová adaptace hororu má konečně pořádnou ukázku.

Resident Evil
Digitální mířidla udělají z palných zbraní zbraně proti dronům

** Američtí mariňáci si pořizují větší množství pokročilých digitálních mířidel SMASH 2000 ** Ta byla vyvinuta k tomu, aby zvýšila šance střelce zasáhnout cíl první ranou ** Umožňují střelci sledovat cíle a nabízejí jim optimální zamíření s přihlédnutím k pohybu cíle

eFootball je obrovským propadákem, Konami vydalo oficiální omluvu

Nový fotbálek je sice zcela zdarma, to ale na kvalitách zrovna nepřidává.

eFootballKonami