boxboxboxbox
boxboxboxbox
17. 1. 2025 • 10:35

Keď prišiel generál Lučanský vo väzení o život, tiež nefungovali kamery. V tom bude nejaká zákonitosť.

Petr Vojvo
16. 1. 2025 • 12:43

Skříňka nemá vlastní nezávislé napájení?
Proč ne přistáli na zeleném pásu vedle dráhy? Je k tomu určen.

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 1. 2025 12:45

Hlinda
Hlinda
15. 1. 2025 • 15:38
vransen
14. 1. 2025 • 8:10

Jako jestli jim odešla komplet elektrická síť jen pár minut před přistáním, tak chápu, že s tím se už asi nedalo nic dělat. Otázky spíš je, jak je něco takového možné, když jeden motor pracoval?

N8GD
13. 1. 2025 • 21:02

Nejsem si jistý, jestli je korektní uvádět "zakončit pouť v betonové zdi". No rozflákalo se.

Markusek
Markusek
13. 1. 2025 • 16:24

Betonový zátaras na konci dráhy pokud tam nebyl sráz do moře, nebo něco podobného je snad i na " Darwinovu cenu " . 🤔

Dusan
3. 1. 2025 • 16:59

Zasadni otazkou, ktera zatim vubec nebyla nastolena a bude muset na ni zodpovedet vysetrovani je v jakem stavu vubec to letadlo bylo, kdyz slo na to pristani. Mluvi se o problemech na podvozku, ale muselo toho byt vice. Zadny pilot by nepristal na takhle malinkatem lokalnim letisti bez predchoziho varovani jen proto, ze ma problemy s podvozkem. Nejdrive by poletoval kolem, zkusil ho vysunout manualne a pokud by to neslo, tak by nahlasil divert na lepe vybavene letiste co ma drahu standardnich rozmeru, protoze sedat bez podvozku a tudiz i bez brzd na 2700 metru dlouhou drahu co konci betonem neni neco do ceho se pilot pri smyslech pusti dobrovolne. Rekl bych, ze ve chvili pristavani se uz letadlo "rozpadalo" a jedina sance byla z poslednich sil to dotahnout co nejrychleji kamkoliv kde lze pristat dokud to alespon trochu leti.

Markoff
Markoff
2. 1. 2025 • 17:59

Inak vsimli ste si ze tie problematicke boeingy ci uz Max (Indonezia, Afrika) alebo udajne teraz (Korea) maju vzdy v krajinach s pochybnou urovnou pilotov? Ci skor nebude problem v urovni pilotov ako v samotnom lietadle, lietadlo mozno nemusi byt v poriadku, ale pilot s riadnym vycvikom to zvladne, ak vsak letite s Korejcanmi a podobne, tak sa potom niet co divit ze to dopada ako dopada, tiez ich profesionalita pri pristani Asiana Airlines Flight 214, kde to zaparkovali teda poriadne, to mali v kokpite len troch pilotov... Nastastie vtedy zazrakom zahynuli len jednotky ludi kvoli ich nekompetencii.

intago
30. 12. 2024 • 9:35

Je tu hodně divných věci. Až neuvěřitelne moc

Lord Owl
30. 12. 2024 • 8:02

Takže je nezabila technická závada (možná z příčin ptáků), ale betonová zeď. No tak to přeživší a pozůstalé nas...re.

lamasutra
30. 12. 2024 • 0:15

Divné, čekal bych výcvik pro dosedání bez podvozku s co nejmenší rychlostí a plným zatížením - palivo, ale zase nesmíte narazit, jinak se to rozlomí.
Viděl jsem ve zprávách rychlost nárazu do zdi, doslova pekelnou.
Piloti by měli analyzovat co se stalo a co asi špatně.

mattthew
mattthew
29. 12. 2024 • 23:26

Si predstavte tu ulavu tych ludi, ked uz dosadli, sice bez podvozku, ale celkom dobre na drahu a uz sa "len" smykali, si vraveli, ze jake mali stastie, ze to asi vsetci prezili a po 30 sekundach sa rozbiju a vybuchnu o stenu.

examinor
29. 12. 2024 • 21:49

Zda se mi to, nebo dosedl až někde ke konci dráhy?. Čekal bych buď oblet, nebo touchdown na prahu dráhy. Ne na konci. Vysunout podvozek lze i ručně ne?. Je to divný. Jako by neměli na výběr a museli dolu hned a za každou cenu. Ale i s jedním motorem se dá letět. Museli by prijit o oba.. A k tomu i o hydrauliku?.. Je to celé nějaké divné..

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 12. 2024 21:49

Mercury386
29. 12. 2024 • 21:17

už před 25ti lety dávali dokument o tom, že na konci ranveje bude vždy takový měkký beton, který to letadlo zachytí a nic tam neni, neni to snad nikde dodnes, ani v Praze

Jamil
29. 12. 2024 • 17:16

V minulom režime som musel ako každý študent absolvovať aj vojenskú katedru. Ja som bol pridelený k tzv. letištnej čate, kde som okrem iného absolvoval aj štúdium prevádzky systému RollStop. To bolo záchytné zariadenie lietadiel na konci pristávacej dráhy (mucholapka), ktoré sa či už automaticky alebo na pokyn obsluhy vztýčilo a zachytilo lietadlo, aby nedošlo k fatálnym následkom.
https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?t=68020
https://www.valka.cz/TFF-82-TFF-82A...nu-t210478

Doggg
29. 12. 2024 • 15:13

Laicky jsem si myslel, že na tohle je letiště připravené (čekal bych že přistání bez podvozku je celkem "běžné" riziko) a že bude existovat nějaká zóna dokluzu (jako mají kamiony v kopci)... Každopádne nic moc týden pro leteckou dopravu

mungo
mungo
29. 12. 2024 • 14:54

Čekám kdy se objeví ruská stopa.

Pepe0077
29. 12. 2024 • 13:41

V 285 km/h, bez hydrauliky, to nedava moc sanci na peziti.

Net.Xtreme
29. 12. 2024 • 13:33

Velmi nešťastně koncipované letiště, EMAS by se tu velmi hodil… tam, kde za ranvejí není možnost volného prostoru by byl potřeba. I tak mě překvapuje, jakou rychlost letadlo mělo na konci dráhy.

lacog
29. 12. 2024 • 13:29

Ten múr bol ich rozsudok smrti. R. I. P.

Určitě si přečtěte

Články odjinud