Keď prišiel generál Lučanský vo väzení o život, tiež nefungovali kamery. V tom bude nejaká zákonitosť.
bol to zlodej a zbabelec, neplet ho sem
Skříňka nemá vlastní nezávislé napájení?Proč ne přistáli na zeleném pásu vedle dráhy? Je k tomu určen.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 1. 2025 12:45
- ne, u starších letadel nemá- zelená plocha vedle dráhy není určena k tomu, aby se na ní přistávalo (krom toho, bez podvozku vždy lepší na dráhu, než do trávy). pás trávy kolem dráhy je pro pripady, kdy letadlo z dráhy vyjede, aby se snizila pravdepodnost poskození letadla a vetsi katastrofy.
Takový malý rozbor :https://dfens-cz.com/letadlem-do-zdi/
drens uz fusuje i do letadel?
To ještě existuje tyhle stránky?
Jako jestli jim odešla komplet elektrická síť jen pár minut před přistáním, tak chápu, že s tím se už asi nedalo nic dělat. Otázky spíš je, jak je něco takového možné, když jeden motor pracoval?
a on jim jeden pracoval? zatim vsechny zpravy mluvi o tom, ze nepracoval zadny.
Na některých záběrech, jak dotáčí na touchdown, jsem si všiml, že za pravým motorem je stopa horkých plynů, jako by stále spaloval. Vypadá to, že ten pravý motor úplně vypnutý být nemusel a mohlo by tomu napovídat i to otevření reverseru jen na pravém motoru po dosednutí. Jsou to jen mé domněnky, pochopitelně. Že něco nějak vypadá ještě neznamená, že to tak skutečně je.
Nejsem si jistý, jestli je korektní uvádět "zakončit pouť v betonové zdi". No rozflákalo se.
Betonový zátaras na konci dráhy pokud tam nebyl sráz do moře, nebo něco podobného je snad i na " Darwinovu cenu " . 🤔
To neni betonovy zataras, ale hlineny val, ktery by v nizsi rychlosti letadlo zastavil. Betonovu desku mel nahore, coz jakysi technicky vyznam melo, ale kdyz do toho narazilo letadlo ve velke rychlosti, tak tohle vsechno bylo holt spatne. Z nejakeho duvodu se s necim takovym asi proste nepocitalo a desitky let s tim nebyl problem. Maji to tak i na jinych, starsich, korejskych letistich (nekterych, ne vsech). Toto letiste bylo stare jenom par let.More tam je, ale az o trictvrte kilometru dal. Jinak teda nevim, proc to vztahujes k mori - i kdyby to letadlo skoncilo ve vode, tak je to lepsi nez kdyz se roztristi 🙂
on to defakto betonovy zataras byl - nemel jen betonovou desku nahore, on to byl vlastne betonova zed oplacana hlinou - beton tvoril zaklad konstrukce celeho toho valu.
To nevim, ale jak jsem videl fotky toho rozrazeneho valu, tak se mi zdalo, ze je to proste hlina. Ocelobetonove kusy se sice kolem valely, ale myslim ze byly akorat z te desky. Vzato kolem a kolem - proc by tam mela byt tak brutalni konstrukce..? Deska nejaky smysl dava, ale proc by to cele melo byt z betonu..?
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 1. 2025 17:11
Neni to jen hlina. Uvnit te veci jsou betonove stojiny, realne asi 30cm tluste zelezobetonove panely. Na "normalnich" letistich se tohle nedela s hlinenym kopeckem, natoz vyztuzenym betonovymi panely, ale naopak v provedeni "snadno znicitelnem", aby nedoslo k tomu, co nastalo zde.(A v Koreji je i letiste, kde ma takova hruza vysku pres 4m. Tady to melo vysku polovicni..)
Odkud to info pochazi?Jedine, co jsem se o tom docetl je, ze vyprojektovali tu 30 cm desku nahore a nekdy kolem roku 2020 (nepamatuju presne) ji tam nainstalovali. Destruktivne resena konstrukce anten byla az na ni. Ale u te uz o nic moc neslo..Ze se to na normalnich letistich (at uz to znamena cokoliv) nedela je houby platne, v Koreji jsem to sam videl i jinde. Konkretne na Yeosu, zhruba napul ceste mezi Muanem a Busanem.. Obecne mam podezreni, ze to tak v Koreji delaji na vsech letistich, kde by ty anteny musely byt hodne vysoko, aby byly v rovine s pristavaci drahou.
na internetu se dá dohledat grafika z korejský televize, kde byl průřez tou hromadou ... Ono je nejsmutnější asi to, že i když podle selského rozumu je mít tam tuhle krávovinu uplne nesmyslné, tak v souladu s předpisy to bylo
Zasadni otazkou, ktera zatim vubec nebyla nastolena a bude muset na ni zodpovedet vysetrovani je v jakem stavu vubec to letadlo bylo, kdyz slo na to pristani. Mluvi se o problemech na podvozku, ale muselo toho byt vice. Zadny pilot by nepristal na takhle malinkatem lokalnim letisti bez predchoziho varovani jen proto, ze ma problemy s podvozkem. Nejdrive by poletoval kolem, zkusil ho vysunout manualne a pokud by to neslo, tak by nahlasil divert na lepe vybavene letiste co ma drahu standardnich rozmeru, protoze sedat bez podvozku a tudiz i bez brzd na 2700 metru dlouhou drahu co konci betonem neni neco do ceho se pilot pri smyslech pusti dobrovolne. Rekl bych, ze ve chvili pristavani se uz letadlo "rozpadalo" a jedina sance byla z poslednich sil to dotahnout co nejrychleji kamkoliv kde lze pristat dokud to alespon trochu leti.
To neni malinke letiste, ale docela velke a moderni mezinarodni letiste. I kdyz pouzivane asi hlavne low-costama. Nejsem si jisty, jestli je v okoli nejake vhodnejsi, pro nouzove pristani.
Letiste, ktere ma jednu 2700 metru dlouhou drahu a v dobach sve nejvetsi slavy melo nejakych 900.000 pasazeru rocne, bych uplne neoznacil jako velke a moderni mezinarodni letiste. Realne bylo o malinko vyznamnejsi nez Brno Turany, coz je specialne na asijske pomery docela komicke.Zaloznich letist s lepsimi parametry kolem je spousta vcetne vojenskych. Ono je potreba si uvedomit, ze pro letadlo co by melo jenom problemy s vysunutim podvozku neni nejaky divert i na stovky kilometru problem, protoze pri cestovni rychlosti dopravaku ta palivova rezerva dokaze doletet opravdu daleko. A na vetsim letisti s beznou delkou drahy kolem 3800 metru, mohl stejny pristavaci manevr misto katastrofou skoncit usmevem pro kamery a gratulaci posadce.
No tak ja myslim, ze mel trochu jine primarni problemy, nez podvozek. Jestli mu ctyri minuty pred tim prestaly fungovat zapisovace, tak byl nejspis nejakou dobu bez proudu. To fakt neni na cestu do Busanu a uz vubec ne na Jeju. A o jinem vhodnejsim letisti nevim.Korea je hornata, clenita a silne zalidnena. Mista ala Brno se tam hledaji dost tezko. Proste je to relativne velke, moderni, mezinarodni letiste. Coz rikam zejmena kvuli tomu "malinkatemu, lokalnimu". Neni ani malinkate, ani lokalni.
Názor byl 6× upraven, naposled 15. 1. 2025 02:19
Inak vsimli ste si ze tie problematicke boeingy ci uz Max (Indonezia, Afrika) alebo udajne teraz (Korea) maju vzdy v krajinach s pochybnou urovnou pilotov? Ci skor nebude problem v urovni pilotov ako v samotnom lietadle, lietadlo mozno nemusi byt v poriadku, ale pilot s riadnym vycvikom to zvladne, ak vsak letite s Korejcanmi a podobne, tak sa potom niet co divit ze to dopada ako dopada, tiez ich profesionalita pri pristani Asiana Airlines Flight 214, kde to zaparkovali teda poriadne, to mali v kokpite len troch pilotov... Nastastie vtedy zazrakom zahynuli len jednotky ludi kvoli ich nekompetencii.
Tak podle toho co ukazují v pořadu Letecké Katastrofy je někdy kvalita pilotů opravdu zoufalá a je to všude. Občas se divím jak někdo takový vůbec mohl dokončit výcvik na simulátoru, kde by nouzové situace měli trénovat a zvládat bez nutnosti koukat do příručky. V tomhle případě ovšem selhalo i letiště. Nápad postavit na konci (či začátku) dráhy betonovou kostku, rušnou silnici, domy či benzínku je fakt "vynikající". Většinou je ale nehoda způsobena vlivem vícero problémů a až na konci vyšetřování se ukáže co bylo hlavní příčinou zde.
Netuším, kde berete přesvědčení o tom, že řešení nouzových situací s pomocí příručky je špatné. Samozřejmě, že má každá událost nějaké své "memory items", ale je naprosto běžné, že se QRH příručka pro takové postupy používá. Vede posádku osvědčenými postupy tak, že nikdo nemusí v nezáviděníhodných situacích, kde jde často o čas, znovu vynalézat kolo. Klíčová je tedy souhra posádky při řešení takové události.
V pripade mimoradnosti, se krome zakladnich memory items, opravdu postupuje tak, ze se vytahne prirucka s checklistem pro danou situaci a jede se hezky bod za bodem.
Asijske spolecnosti nemaji piloty, ale operatory. Po neblahych zkusenostech s mnoha havariemi v 70. a 80. letech asijske spolecnosti masivne presly na vyuzivani automatizovanych systemu s cilem minimalizovat vliv mene kvalitnich pilotu. Problem je, ze v pripade problemu uz na palube neni nikdo kdo by mel realne zkusenosti s pilotovanim letadla. Z tohoto duvodu zapadni spolecnosti naopak nuti piloty pouzivat elektronicke systemy jako pomocniky, ale v maximalni mire letat manualne. Diky tomu pak maji piloty, kteri dokazi i v pripade zavady na elektronice s letadlem pristat.Klasickym prikladem asijskeho pristupu je prave Asiana Airlines Flight 214, kdy pilot rozmlatil plne funkcni Boeing 777 pri pristani na velmi jednoduchem letisti za idealnich povetrnostnich podminek jen proto, ze nezvladnul zcela nekomplikovane manualni vizualni pristani, protoze mu chybel letistni glideslope, ktery byl zrovna v servisu. Duvod havarie byl, ze pilot byl do te miry zavisly na automatickych systemech, ze uz nedokazal sam pilotovat letadlo.
Bohuezel,prave cerpate z informaci z tech 80. let.Realita 21. století je uz uplne nekde jinde. a to i v té Asii.
som zvedavy ci to zastavene nahravanie potvrdia Americania, v zasade su pravdepodobne tri moznosti:a) skutocne prestali nahravat a Americania to potvrdiab) neprestali nahravat a ukazuju nekompetenciu Korejcanov, ktori si zabili kopec ludi*, ale Americania aby si nepohnevali svojich spojencov v Azii potvrdia verziu korejskej vladyc) neprestali nahravat a ukazuju nekompetenciu Korejcanov, ktori si zabili kopec ludi* a Americania vyvratia nezmysly korejskej vlady, aby nesabotovali svoj Boeing* co by nebolo nijako prekvapujuce ked sa pozriete na tuto nehodu ci indonezsku a africku havariu Boegingu 737 Max, s ktorymi havarovali nezapadni piloti, zatial co zapadni dokazali bezpecne letiet aj s nefunkcnym lietadlomVsimli ste si ze na problemy s lietadlom sa stazuju dotknute aerolinky, ale ostatne s nim evidentn enemaju problem?
Uz to potvrdili, netreba se poustet do fantasmagorickych teorii..
poprosil by som, kde najdem vyjadrenie NTSB, lebo vsade vidim len vyjadrenie korejskej vlady a co skutocne povedal NSTB bez tlmocenia korejskou vladou sa neda dohladat
nehledejte ve vsem spiknutí... vy tady ty svý pseudoteorie budete nejspis opakovat i poté, co uz bude celá událost vyšetřena, že? .)
Nebylo to nahodou tak ze zapani piloti mely letadla ktere byly vybaveny 2 snimaci? Ty levne africke mely snimac 1 a tak kdyz se pokazil nemely sanci.
Nebylo to tak.
Ty jsi teda expert.Byli bez elektřiny. A tím byli bez nahrávání. V 737NG nejsou zapisovače napojené na nějakou baterii, a pokud dojde k výpadku napájení z generátorů (at uz tech, co jsou u motorů, nebo na APU), přestávají zapisovače fungovat.na to nepotřebujete ani američany, ani korejce, ani spirituální teorie na zive - na to stačí přečíst FCOM od 737.
Je tu hodně divných věci. Až neuvěřitelne moc
Piloti museli vidět že se řítí proti zdi což nemohou přežít
Ja bych novinarum zakazal pouzivat slovo zed. Lidi jsou z toho pak zblbli 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 1. 2025 17:07
divne je len to aky vycvik maju korejski piloti, ked si nie su schopni poradit s krdlom vtakov a rucne vysunut podvozok, ani kombinacia tychto dvoch neznamena smrt u skusenych pilotov (vid rieka Hudson, vid vcerajske Norsko prip. vid pristatie Ryanair v Rime bez motorov), tam bola chyba jednoznacne v pilotoch, aj ked Korejci uz vinia Boeing z problemov s podvozkom a Jeju airlines dnes reportovali dalsie problemy s podvozkom u ineho letu
mohu sezptat - vy jste byl na palube toho letadla, ze tak presne vite, co meli udelat, co neudelali, a co se stalo?Ja jen, ze doted to neví ani vysetrovatele.
Takže je nezabila technická závada (možná z příčin ptáků), ale betonová zeď. No tak to přeživší a pozůstalé nas...re.
nejedna sa o betonovu zed ale val pre umiestnenie ILS, ale inak suhlasim ze tam nema co hladat a ak by tam nebol tak je tam minimalne dalsich 700m na spomalenie, ktore by fungovalo lepsie vzhladom k tomu ze tam uz nie je vsade betonsamozrejme hlavnou pricinou bude chyba pilota, kedze tam bolo tolko chyb ze az az, to ze pilota a pasazierov dizajneri letiska potrestali tym valom je uz len bonusna porovnanie Ryanairu v taliansku vleteli do oboch motorov vtaky a pilot zvladol pristatie bez problemov, detto to iste v Norsku vcera bez podvozku, lenze tak to dopadne ked lietadlo pilotuju Europania vs Korejcania nepripraveni na akukolvek improvizaciu
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 12. 2024 10:52
krasna ukazka toho, ze se nemate k necemu vyjadrovat, kdyz o tom neite.ona ta zed betonova byla.
Oh boze... Zed tam skutecne byla, ale az za valem, slaba, letadlo by ji pohodlne prorazilo. Ale narazilo do valu a ke zdi se dostaly az trosky.
bol to val, ktory mohol mat vnutri pod hlinou nejaky beton, odporucam naucit sa rozdiel medzi stenou (zdi) a valom, evidentne vam rozdiel unika
jak uz tady psal nekdo vedle - byla tam betnomnová konstrukce , takze vlastne ne jedna, ale hned dve betonove zdi, kolem kterych byla nakydana hlina.efekt na letadlo stejný.
Divné, čekal bych výcvik pro dosedání bez podvozku s co nejmenší rychlostí a plným zatížením - palivo, ale zase nesmíte narazit, jinak se to rozlomí.Viděl jsem ve zprávách rychlost nárazu do zdi, doslova pekelnou.Piloti by měli analyzovat co se stalo a co asi špatně.
Analyzovat by to měli hlavně ti, co nehodu vyšetřují. A až to vyšetří a budou známé příčiny nehody a její souvislosti, tak my, létající, bychom se z toho měli hlavně poučit, případně kritický postup dotrénovat.
ono sa zda, ze pilot chcel dosadnut co najhladsie a prehnal to s tym a mal s tym radsej dosadnut poriadne tvrdo uz davno a mal by podstatne znizenu rychlost a dlhsiu drahu na spomaleniepreco vsak nevysunul podvozok, ktory ide aj rucne a preco tiez nepouzili klapky a pod.druha moznost je ze chcel urobit dalsi prelet ale uvedomil si to uz neskoro, no uvidime z ciernych skriniek co sa stalo, kazdopadne je to na 100% chyba pilota, som si isty, ze ak by k tej situacii doslo v Europe tak by skoncila uplne inak (a tiez by tomu napomohlo ze nestaviame vrazedne valy na koncoch drah)
Podvozok - vraj sa snažili, ale ručne cez hydraulickú pumpu to trvá okolo 5 minút. S funkčnou hydraulikou pár sekúnd.Nevysunuté klapky a sloty - bez hydrauliky nevysunieš.Mňa v tom zaráža niečo iné - údajne piloti tesne pred tým vyslali "MAYDAY". Už pri pokuse o dosadnutie mali byť hasiči a záchranári v pohybe, dostali by sa k tomu vraku na konci runway možno o 3-4 minúty skôr - a to je pre záchranu podstatný náskok, ako v tom prípade, že tam dorazil oveľa neskôr.
Nouzové vysunutí podvozku u 737 se neprovádí nějakým pumpováním. Za sedadlem druhého pilota, po jeho levé ruce na zemi, jsou dvířka, za nimiž jsou tři táhla. Podobná těm, kterými se startuje sekačka. Každé na jednu podvozkovou nohu. Musí se vytáhnout, tím se odjistí podvozek, který svou vahou vypadne ven a snad i zajistí. Vztlakové klapky, alternate flaps se dají ovládat elektricky, ale tam to trvá opravdu dlouho.
Co Vas vede k tomu psani nesmyslu o "hydraulicke pumpe"? Je nutne si takhle vymyslet?Nouzove vysunuti podvozku je u vsech verzi B737 reseno mechanicky a je to zalezitost nekolika sekund..
Si predstavte tu ulavu tych ludi, ked uz dosadli, sice bez podvozku, ale celkom dobre na drahu a uz sa "len" smykali, si vraveli, ze jake mali stastie, ze to asi vsetci prezili a po 30 sekundach sa rozbiju a vybuchnu o stenu.
Nemyslim si, ze se jim ulevilo. Dokud letadlo nezastavi, mam strach i pri beznem letu.
Zda se mi to, nebo dosedl až někde ke konci dráhy?. Čekal bych buď oblet, nebo touchdown na prahu dráhy. Ne na konci. Vysunout podvozek lze i ručně ne?. Je to divný. Jako by neměli na výběr a museli dolu hned a za každou cenu. Ale i s jedním motorem se dá letět. Museli by prijit o oba.. A k tomu i o hydrauliku?.. Je to celé nějaké divné..
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 12. 2024 21:49
bud chcel na poslednu chvilu urobit dalsi prelet a uvedomil si to az neskoro ked uz dosadol (resp. nahodou vypol funkcny motor) alebo chcel dosadnut co najhladsie a drzal to nad drahou prilis dlho miesto aby tym prastil o drahu natvrdo hned na jej zaciatku, ale aspon by tym ucinne spomalil a mal kopec miesta (nehovoriac ze s tym mohol radsej prastit do travy)cele je to ale nepochopitelne, podvozok ide vysunut aj rucne a ak by mu vtaky znicili aj oba motory, tak pristat sa da aj bez motorov (vid Ryanair 4102 Rim alebo rieka Hudson) plus oni nevysunuli ani brzdiace klapky, proste boli pripraveni na klasicky let a pristavali na vzletovej rychlosti akurat bez podvozku, tam museli byt strasne zmatky v kabine, ktovie ci k tomu neprispel korejsky hierarchicky vycvik, kde copilot neodporoval hlavnemu pilotovi
už před 25ti lety dávali dokument o tom, že na konci ranveje bude vždy takový měkký beton, který to letadlo zachytí a nic tam neni, neni to snad nikde dodnes, ani v Praze
měkký beton 😃 jako vím jak to myslíš, ale představa, že to ve 150 lupnu do betonu ať už je tvrdej nebo měkkej mě moc jako pasažéra neuklidnila. Spíš bych to nazval jako velký molitan, hromada krabic, míčkovej bazén nebo tak nějak
EMAS funguje dost jinak, nez jak si to predstavujete. Jde o povrch, nikoli o prekazku. Mrknete treba sem, je to tam hezky popsano: https://skybrary.aero/articles/engin...ystem-emas .
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 12. 2024 07:27
no a hlavne EMAS je robeny na pristavanie s podvozkom, bez podvozku bude ucinnost daleko nizsia
EMAS, ten je ale primarny robeny na pristavenie s podvozkom, bez podvozku by zase tak moc nepomoholhttps://en.wikipedia.org/wiki/Engineere...tor_system
On tam neni beton. To je takova novinarska zkratka. Je tam 'normalni' val. Zed je az za nim, ale ta je jednak slaba a zadny problem by nezpusobila a druhak se k ni letadlo nedostalo. Kdyby tam ten val nebyl, tak mohlo letadlo klouzat po zemi jeste dobre trictvrte kilometru, dokonce castecne do kopce a pak by se dostalo k mori. Celkem zadne prekazky, jako budovy a tak, tam nejsou.Ten val ma asi zastavit letadla, ktera by se k nemu dostala nizsi rychlosti. Ale tohle se pohybovalo tak rychle, ze do valu prakticky narazilo a rozletel se jak kus valu, tak letadlo..Koukal jsem, ze to same maji i na jinych letistich v Koreji. Ne na vsech, ale na nekterych ano. Akorat tady mi prijde uplne zbytecny. Na ostatnich letistich aspon vypada, ze chrani obydlene oblasti. Tady jenom nejake sloupy s navigacnimi svetly..
V minulom režime som musel ako každý študent absolvovať aj vojenskú katedru. Ja som bol pridelený k tzv. letištnej čate, kde som okrem iného absolvoval aj štúdium prevádzky systému RollStop. To bolo záchytné zariadenie lietadiel na konci pristávacej dráhy (mucholapka), ktoré sa či už automaticky alebo na pokyn obsluhy vztýčilo a zachytilo lietadlo, aby nedošlo k fatálnym následkom.https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?t=68020https://www.valka.cz/TFF-82-TFF-82A...nu-t210478
18 tun by dnes nestačilo ani na moderní stíhače, ten Boeing by skrz to prošel jak tenisák pavučinou.
Ja som nič také netvrdil. RollStop fungoval podobne ako záchytné zariadenia na lietadlových lodiach. Tá "pavučina" bola na navíjacích lanách, ktoré sa dokázali odvinúť na desiatky metrov a tak spomaliť lietadlo. Možno k spomaleniu a zníženiu následkov by to pomohlo asi viac ako betónová stena. Ale možno sa mýlim.
Nebývá tam štěrk? Nerozumím kdo tam postavil tu zeď, to tam nebylo místo nebo co? Já byl na letištích často, tahle zeď mě fakt zarazila.
Neni to zed, ale val. Akorat byl, na tu rychlost letadla, prilis prudky, takze se rozlitnul jak val, tak letadlo. Zed (spis symbolicka) je az za valem, ale te se nic nestalo.
Z pohledu airlineru tohle neni reseni. Misto toho se pouzivaji specialni povrchy, ktere absorbuji energii. Pogooglete si 'EMAS" nebo rovnou mrknete treba sem: https://skybrary.aero/articles/engin...ystem-emas .Jinak rollstop se pouzival a pouziva pro vojenske ucely i na Zapade.
skor by mali zmysel haky ako u stihaciek, otazne je aky velky by musel byt ten hak na dopravne lietadlo a ci by ho cele neroztrhol a nespravil viac skody ako uzitku
Můžu se zeptat, co tak nutně potřebovalo tolik lidí řešit v Thajsku? Nebo si jen nechali vymýt mozek reklamou a napadlo je, že je dobrý nápad letět se tam ohřát, zatímco zamořují prostředí toxiny a hlukem? No tak se nakonec opravdu zahřáli. Korejcí by dobře měli vědět, co je karma a ta k nim byla ještě milosrdná, protože tohle je super smrt na rozdíl od toho, když někdo chcípá několik měsíců na rakovinu způsobenou toxiny ze spalování kerosinu nebo hlukem z leteckých motorů, jen proto, aby si pár duševních mrzáků mohlo dělat vánoční selfie na pláži
Bohužel svět je zamořen ještě mnohem horšími svivstvy. Třeba Alešem Jiráskem...
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 12. 2024 16:04
nic zleho na tom nevidim, aj ked teda letiet z Koreje do thajska na 3 noci naozaj velky zmysel nedava vzhladom k dlzke letu, ale kazdy nech si lieta kam chce, ked si to sam zaplatiaspon si teda pred smrtou uzili snad peknu dovolenku, vzdy lepsie nez zomriet cestou na dovolenku, ked si ju clovek ani neuzije
Laicky jsem si myslel, že na tohle je letiště připravené (čekal bych že přistání bez podvozku je celkem "běžné" riziko) a že bude existovat nějaká zóna dokluzu (jako mají kamiony v kopci)... Každopádne nic moc týden pro leteckou dopravu
Pristani bez podvozku se da provest spravne nebo taky hodne spatne. Tohle NEbyl ten prvni pripad.
Čekám kdy se objeví ruská stopa.
Proč by měla?
Proč by neměla?
Nebo rovnou severokorejská stopa. Ony se někde poblíž nenašly pasy ruských agentů Mišukina a Pičugy?
No rus je přeci tak hodňoučký a heboučký, bratr náš drahý, von takový věci ani neumí.
Rusi zostreľujú len svojich kamarátov. Južná Kórea je na opačnej strane vojny. Nepite tú pašovanú samohonku súdruh, škodí vám to.
V 285 km/h, bez hydrauliky, to nedava moc sanci na peziti.
Kdyby přistáli na začátku dráhy a nenarazili, tak to vypadalo jako hodně šancí na přežití.
Velmi nešťastně koncipované letiště, EMAS by se tu velmi hodil… tam, kde za ranvejí není možnost volného prostoru by byl potřeba. I tak mě překvapuje, jakou rychlost letadlo mělo na konci dráhy.
Dost by pomohlo, kdyby nemeli ty ILS anteny na nesmyslnem kopecku, vystuzenem 30cm betonu. Protoze letadlo nekolidovalo s tou - taky dost drsnou - obvodovou zdi.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 12. 2024 07:31
oni tam priestor maju, keby ste si pozreli satelitne mapy, tak ak by tam nebol ten val, tak maju dalsich 700m na klzanie, je tam uz len trava a nepouzivana cestaprirodzene primarna chyba bola na pilotovi neschopnom vysunut podvozok rucne, nespomaliacim lietadlo klapkami a dosadajucim niekde za polovicou drahy, to ze za tych okolnosti mu tam este postavili vrazedny val, aby ho potrestali je uz len ceresnicka na torte
Ten múr bol ich rozsudok smrti. R. I. P.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.