Bezpečnější a méně nehod než člověk. Takže ok.
Až mi zakážou jezdit autem se spalovacím motorem, které řídím já, tak se jim na to vyprdnu úplně a budu jezdit jen na kole (mimo silnice) a vlakem. Pokud nám tedy dovolí na těch kolech jezdit. Je to přeci také nebezpečné!
Mimo silnice to možná půjde, ale ze silnic nejspíš budou muset cyklisté a chodci pryč, aby se autonomním autům snížila (i nepřímá) nehodovost.
Řidič správně nenakonfiguroval výšku svého auta, takže si autopilot myslel že to v pohodě podjede.
Kdyz nechce ridit, tak proc si kupuje auto? At jezdi vlakem, nebo busem...
Ne každý bydlí na nádraží 😉
Stale to rikam, ne? Kdyz dve delaji totez, neni to vzdy totez. Tesla a Uber jsou sunty, co se tyce autopilota. Podle mne ma Google system daleko lepe pripraveny. Nechapu, ze soud nenaridi nejaka opatreni. Jako treba naucit auto samo plynule zastavit na krajnici, kdyz nejsou ruce na volantu nejakou delsi dobu. Nebo aspon zpomalit.Nicmene, celkove se ukazuje, ze smrtelnych nehod neni zas tolik jako u normalnich ridicu. Ze se spise jedna o zneuziti autorizeni, kdy ridic da auto a mezitim si kramuje (hleda) neco v aute a vubec nesleduje. Normalne by to resil tak, ze zastavi na krajnici.
Až na to že:a) Tesla zastaví, když řidič nedrží volant a nezareaguje a několik výstražných varovaní, aby převzal řízeni,b) na tuhle nehodu to nemělo žádný vliv, protože řidič držel volant.
A proto je lepší když člověk řídí sám 😉 nic proti ale volantu a řadičky bych se nevzdal. A to že jezděj dlouhé cesty a nechtěj řídit tak za to si mohou sami nemají být líní 😂🤣🤣. Takže aj chce kdo chce tesla za to nemůže může za to lidská blbost 😂😂😂
Já bych řekl že je to pozitivní informace. Tj to že autopilot nic neudělal. Tedy už to není ten případ, kdy autopilot udělá blbost (např odbočí do betonových svodidel) a nehodu přímo způsobí. Teď už jí "jen" nedokázal nezabránit. Já to beru jako posun správným směrem. Navíc ten člověk co seděl za volantem a plně se věnoval řízení, situaci vyhodnotil stejně jako ten automat, tedy že není potřeba nijak reagovat. Tedy automat nebyl o nic horší než ten člověk za volantem.
Tak obet bude urcite rada, ze ji ten system zabil svoji pasivitou, nikoli aktivnim zasahem. :o))))
To je otázka, jestli opravdu autopilot nic neudělal. Když neudělal nic při podobné nehodě před 3 lety, tak to třeba nebral ani nyní jako nebezpečnou situaci, když se mu už tenkrát nic nestalo. Prostě autopilot to asi přežil tehdy i teď, protože nemá asi "hlavu" tam, kde běžný řidič nebo cestující. Ale mohlo by to být ještě horší. Co byste asi řekli o řidiči, který zastavil až 0,5 km od nehody nebo ještě dále? Asi že od nehody ujel nebo se pokusil utéct. Takže co když ten autopilot, tedy vlastně budoucí robotaxikář ve výcviku, je už tak dokonalý, že opravdu odjel od nehody? A možná pak po zastavení z auta uprchl, aniž by poskytl posádce 1. pomoc nebo informace k vyšetřování? Co když to vyšetřovatelé nebudou moci úplně dořešit, dokud ten uprchlý Tesla software nenajdou? 😉
Fakt blbé by bolo keby normálne došla na koncovú adresu, deti čakajú tatina a auto ho prinesie bez hlavy :-O
Ta varianta se záměrným ujetím od nehody by ovšem znamenala, že by si "autopilot" uvědomoval své pochybení či provinění. Což by asi znamenalo, že to vozidlo by mohlo mít určitou formu vědomí. E. Musk už v minulosti vyjadřoval určité obavy z vývoje umělé inteligence (AI). Mohl by si informaci o nějakém takovém významném pokroku v oblasti AI schovávat "na horší časy" pro budoucí potencionální investory, až je bude zase potřebovat?
Bily naves, stejne jako u predselych nehod, jako bila bariera. Bila = denni svetlo.
Člověk nikdy nebude, pokud za něj řídí auto, mít pořád stoprocentní pozornost, navíc pokud to třeba "autopilot" občas na dálnici někam nesmyslně strhne, tak i kdyby měl, nemusí to stačit.Ne každý má trošku technický cit, aby pochopil, že tohle nechat řídit je prostě hazard. Nevidí to statické objekty, u ničeho pořádně neví, co je co, natož aby chápalo situaci. Tohle nechat řídit? Tohle je legální nechat ovládat auto? Tesla by měla nést zodpovědnost a brzo by si to rozmyslela, ale spíš by to mělo být legální montovat, až to bude umět jezdit (a ne se jen tvářit že umí), jako skutečný řidič. On to občas může odnést i někdo jiný, než majitel.
Jenom blázen nebo hazardér by sedl do takového vehiklu! Každý svého štěstí škůdcem!
To každou nehodu, kde má někdo zapnutý tempomat a nedává pozor na cestu vyšetřuje národní úřad pro bezpečnost v dopravě?
Jestli to nebude tim, ze to co popisujete vy, nemas tim, o cem je clanek zadnou souvislost.
No, má Tesla povolen provoz autonomních aut?
Měl zapnutý trochu chytřejší tempomat u, kterého výrobce uvádí, že řidič musí mít po celou dobu jízdy ruce na volantu a sledovat situaci před ním. Řidič tohle očividně neudělal a havaroval. Dle mého názoru je to prostě klasické nevěnování se řízení vozidla. Až bude Autopilot inzerován jako, že dokáže řídit vozidlo bez dozoru a bude tak napsáno v podmínkách tak to bude jiná situace.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 5. 2019 11:23
Je dobré tomu chytřejšímu tempomatu říkat "autopilot"? Není to klamavá reklama?
Klamava reklama by bylo deklarovat schopnost rizeni bez nutnosti korekce, v USA musi byt kazda firma extremne opatrna v tom co napise a co uvede, plati tam totiz zvykove pravo. Tj co by jednou bylo aplikovano by bylo mozne pouzit i v dalsim pripade
Letadla mají autopilota, tak proč tam jsou piloti teda? Jestli to nebude tím, že autopilot je prostě asistent. A to jak v autě, tak v letadle.
Každý rok zemře jenom v USA 40.000 lidí během dopravních nehod.
Z toho 10 jich má na svědomí autopilot...
a to ještě nevjeli do tunelu...
Hodil by se nejaky clanek, kdy autopilot sam zatavil a zabranil jinak nevyhnutelne srazce.
tohle nikoho nezajima.bohuzel
Takova situace nemuze nastat. Tudiz neni divu, ze o ni neexistuji zadne clanky. A ze v ramci betatestu autonomniho rizeni na lidech je Elon ochotny poustet do medii jinak dost odvazne lzi..
vsichni ti mrtvi by meli byt adepty na darwinovu cemu
Mě zaujala věta "zapnul Autopilota asi deset sekund před kolizí".V tomto směru je tady základní otázka - byl autopilot za těch pár sekund již plně při "smyslech", aby dokázal detekovat blížící se nebezpečí?Se mi zdá, že i deset sekund po zapnutí je dost málo na to, aby autopilot měl přehled o svém okolí. Navíc zabránění nehody/kolize je podle mě založeno na predikci - vyhodnocování stavu dříve než k tomu vůbec dojde. K tomu potřebuje mít informace o několik sekund, několik metrů dříve, aby zjistil možné překážky (auta), jejich pozici a především trajektorii těch aut, aby pak předpověděl následující situaci (kam to auto asi může jet nebo že se najednou dalo do pohybu nebo změnilo směr).Tedy, kdyby měl autopilota zapnutého neustále, tak je otázka, zda by autopilot dokázal detekovat křižovatku i kamion a následně vyhodnotil, že kamion představuje riziko.Lidsky se to dá představit asi takto. Řidič se plně věnuje řízení a má přehled co se děje (autopilot je zapnutý neustále), tudíž se nehodě může vyhnout. A vedle spolujezdec (také řidič), který ovšem provozu nevěnuje pozornost (autopilot off). Spolujezdec se najednou začne věnovat děním kolem sebe (autopilot on). Dokázal by spolujezdec za těch deset sekund zareagovat, pokud by mohl, na blížící se nebezpečí?
Názor byl 2× upraven, naposled 19. 5. 2019 00:36
Předpokládal bych, že senzory auta vyhodnocují okolí i v době, kdy "autopilot" není aktivní, takže po jeho zapnutí by nemělo docházet k žádný prodlevě.
Kdyby se plně věnoval řízení, tak by žil... Svěřil svůj život počítači, tak je mrtvej...
Záznam konverzace řidiče těsně před havárií.Řidič: "Sakra venku je tak hezky, bodl by kabriolet."Tesla: "Jistě, zařídím..."🙂
KITTe, kabriolet ...
"Zopakovala také, že dle jejích výsledků je jízda v režimu Autopilota bezpečnější než bez něj"Pokud v obou případech porovnávali situaci, kdy pustím volant a zavřu oči, tak bych tomu i věřil.
Tohle je vtipné, protože Tesla je notoricky známá účelovou statistikou, která neodpovídá realitě.http://www.safetyresearch.net/Library/NHTSA_Autosteer_S... ... https://www.greencarreports.com/news/1107109_teslas-own-n... ...
Byl bych rád, kdyby mi někdo místo mínusů oponoval fakty;)
v pohode, par uhorelejch lidi pokrok nezastavi. a par hlupaku, co si myslej ze autopilot ridi za ne, taky. ale problem je, ze to pojmenovali autopilot. tim ty lidi zabili a ty jejich baterky, taky nic moc. volim dyzl, ten nehori.
problem je, ze keby to pomenovali "asistent brzdenia" tak ten asistent funguje presne naopak ako tesla autopilot. Asistent brzdenia funguje tak, ze ak ty nezabrzdis, zabrzdi on. Autopilot funguje tak, ze ak on nezabrzdi, mas zabrzdit ty :)
Jedna dyzlova oktava shorela primo pred okny rodicu. Nasel bych i fotky, jak s tim hasici bojovali...
Coz samozrejme neznamena, ze lithiove baterky nejsou proti tomu ohnive peklo.
S tímhle naprosto souhlasim. Největší chyba je v názvu toho asistenta a na tom se to všechno točí. Pohon do toho netahám, ten může být jakýkoliv.
pro vasi informaci, tesla hori v prumeru 10x mene nez spalovaci auta
No, počítat to nebudu, ale jistý bych tím zase tak nebyl. Dej si to do poměru. Něco mně říká, že je to trochu jinak.
Prej ho Musk nainstaluje do Brněnského metra. Enjoy. :-/
A příští rok Vám bude dělat taxíka:)
To by bylo super, pořád bezpečnější, než živý řidič :)
"Vyšetřovatelé zjistili, že Jeremy Beren Banner zapnul Autopilota asi deset sekund před kolizí." - to je drsne. To spis vypada jako sebevrazda.
nemohol ale vediet ze autopilot nezafunguje. i ked teoreticky to mohol mat vyskusane.
Ale měl vědět, že se má věnovat řízení. ..
Řekl bych to takto...i nejlepší start-upy kromě goole a facebooku apod., jsou zadlužené a ztrátové...a no a nejen |Uber ale i tesla ztrácí prudce na akciovém trhu...
Autopilot dost na ho... když nevidí kamion...
Hele to se naučil od lidi. Znáš to, když hledas klíče od auta, seřveš celou rodinu, hledas úplně všude, i tam kde bys je nikdy neodložil. A pak ti nasraná manželka upozorní, že je máš celou dobu v ruce. Bohužel si na to nepřišel sám a už je pozdě. V tomhle lepším případě seš za debila. V případě autopilota seš mrvej.
Se nediv, kdyz je to tempomat.
Jen ti majitelé Tesly to nějak odmítají pochopit😀 A samozřejmě největší část viny je na Tesle jako takové. Jednak tomu tempomatu s line asistentem říká "autopilot" a za druhý.. Dneska umí po dálnici jezdit samo kde co... Ale pouze Tesla vůbec "nehlídá" jestli má řidič ruce na volantu...
V první řadě by měly mít všechny přívěsy kamionu instalované ochranné rámy zabraňující podjetí!
suhlas. ale v tychlosti 110km/h by to nepomohlo.
minuskari by mali odovzdat vodicaky, pretoze svojou slabou schopnostou rozpoznavat realitu su nebezpecni pre ostatnych
v 110 mozno nie, ale keby to soferoval clovek a nechcel sa akurat cielene zabit, tak brzdna draha zo 110 je kolko? 40m? 50? Ked nevidis na 50m kamion, tak odovzdaj vodicak a chod si dat zoperovat oci. Keby hned na 20m zabrzdil minimalne na 60 a pri 60 by sa mu s teslou a spravne urobenym navesom "nic nestalo" Na tumas https://www.youtube.com/watch
samotna brzdna draha je povedzme tych 50m, ked zapocitas reakcnu dobu, tak + dalsich 20m, pri nepozornosti viac. davili sme sa o konkrentom pripade, ked pri 110 vrazi pod nakladak. ale suhlasim, ze blbcovi co sa spolieha na alphaverziu autopilota treba odobrat vodicak.
Kdyby jsi nepindal blbosti. Kamiony dávno podjezdove zábrany mají dokonce je to kontrolovano na STK, jenže nemůžeš cekat ze kdyz je to 5ti milimetrovy plech, který zadtavi dvoutunove auto jedouci o 50 km rychleji nez ten kamion, se prober a zopakuj si trochu fyziku. Kdyz je na dálnici povolenych 130 km/h a nekdo tam jede 180 tak se nemůže divit ze skonci pod kamionem kdyz ten muze jet maximálně 90 km/h. Hold chlapci a děvčata chce to taky premyslet o ostatních a ne jen na svoje ego ue jste king, kdyz jedete jako prasata a myslíte si ze Vam se nemůže nic stát.
Petře ty jsi jiný magor :(. Ta tesla podle tebe jela 180? Kde jsi to vyčetl? Dle mého na autopilta ani nejde překročit povolenou rychlost což je v USA 110. Tady máš důkaz že ne všechny kamiony mají zábrany na podjetí ty chytrolíne. https://www.google.cz/maps/@33.8849141,-116.509... !3m6!1e1!3m4!1sPVfk53s5vNbBGP-lg9pzVQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=cs
Oprava odkazu https://1url.cz/SM4rR...
To by pak ale nešly dělat parádičky v akčních filmech.Zdar Max
v usa mozu na dialnici vchadzat z bocnej cesty kolmo na dialnicu? genialne bezpecne riesenie. chalanko sa zrejme hral s telefonom, co ho stalo zivot, ako mnohych inych co sa hraju s telefonom a nedavaju pozor na cestu
Viceprouda silnice jeste neni dalnice. Nota bene v USA, kde termin highway nasemu dalnice odpovida minimalne.
110km/h a 4 pruhy nebude uplne typicka okreska. a ak su niekde taketo podmienky, tak tam klasicka neznacena krizovatka, nema co robit
stačí ísť len kúsok do PL a uvidíš to tam tiež.to, že sme u nás zvyknutý že dialnica = mimoúrovňová križovatka neznamená, že to tak je všade.
to ze to niekde je, neznamena ze je to spravne. u nas je pri takychto krizovatkach i na okreskach znizena rychlost na 60-70
Clovicku ze u sebe v Buranove stanovis ze je neco spravne a neco ne, jeste neznamena ze to tak je.
potreba trollenia je psychiacka choroba, vies o tom? bez sa liecit jeblinka
mne osobne ten PL systém rýchlostných ciest príde lepší ako u nás, kde sa trvalo na dialnici aj v prípade napríklad D3 (kde to aj tak budú robiť v návrhovom profile na 80kmh, čo je šialenosť ked popri nej pôjde okreska s povolenou 90kmn; druhá vec je, že dopraváci tam aj tak schvália 130kmh aby to nevyzeralo podozrivo).Postavili na čo mali prachy, tak je tam bohužial aj úrovňové križovanie. My sme postavili nula nula prd dialnic s úžasnými úrovňovými križovatkami. Ja by som mal radšej 2x toľko RC aby som nestál v zápchach na socialistických okreskách.
Jenomže takhle měla dálnice podle našich dřívějších norem vypadat. To, co mají (spíše historicky měli) v Polsku, jsou běžné silnice, jen čtyřproudové. U nás byly místy k vidění rovněž, třeba na Ostravsku (byl to pro mně před lety šok, čtyři proudy a středem nic, nebo jen řetěz).
Noa co, tesla za to nemůže...ridic tomu šel naproti
jo, hlavne ze ked som minule pisal, ze toto sa stane zas, tak ste mi dali 50 minusov. No a mame to tu. Muskovi treba autopilota zakazat!
tobě bych zakázal internet.
ano, ano, to by pomohlo minulym aj buducim obetiam betaverzie autopilota. Lebo este ich zopar bude.
Řidič porušil platný zákony a nevěnoval se řízení. Kdyby pustil volant v Golfu, tak se o ten kamion rozšvihá taky. Autopilot Tesly je asistent, který nenahrazuje řidiče. Tenhle řidič to nerespektoval a dostal ho přírodní výběr. Pokud to nechápete, tak máte s tím řidičem více společného než si myslíte.
vyrobca golfu ale netvrdi ze ma autopilota. Musk to tvrdi. Ak mas davat rovnaky pozor ako keby si ty soferoval, nepotrebujes ten software, dokonca je kontraproduktivny. V tomto stave by mal byt povoleny len na testovanie, ale aj tam ako sme videli u isteho pana s volvom dokaze zabijat. Takze zakazat, testovat, testovat, testovat a az to naozaj bude bezpecne, povolit vybranym vodicom do ostrej premavky. Ale nie ako to ma tesla ze vsetkym teraz.
Tomu řidiči nikdo neřekl, že smí pouštět volant a že nemusí sám řídit. I kdyby Musk tvrdil, že jeho auto umí řídit kompletně bez zásahu člověka, tak ten řidič zatím stále ještě nesmí dělat za volantem nic jiného než se věnovat řízení. A pokud se mu nevěnuje a zabije se, tak je to jeho chyba a nikoho jiného.
cize ak si tempomat nastavim na 50kmh, a polisi mi nameraju 72kmh, tak ja som kkt? Nie vyrobca auta?
Kdo bude platit pokutu? Ty nebo výrobce auta? Ty jsi zodpovědný za to, co to auto dělá a je úplně jedno jaké to auto to je nebo jakými systémy je vybaveno.
Ano. Diky nasim zakonum a protezovani represi to budes v kazdem pripade ty jako usvedceny ridic ci jako provozovatel vozidla.
Ano.Tempomat běžně nebrzdí. Takže z dostatečně prudkého kopce překročí nastavenou rychlost. Zodpovědný je řidič. Občas si to chce přečíst a porozumět, co ten tempomat vlastně doopravdy je a jak se chová.
Další, který leze Muskovi do zadnice. Je naprosto nesmyslné a proti přirozenosti požadovat po člověku, aby měl ruce na volantu a plně se věnoval jízdě, když neřídí. Je to naprosto špatně.
Mně je úplně jedno, co vám připadá nesmyslné nebo co vám připadá, že je špatně. Zákony platí pro všechny bez ohledu na to, co vy si o tom myslíte nebo jaký z nich máte pocit. Pokud v důsledku jejich nedodržování přijdete k újmě, tak je to vaše blbost. Tak to prostě je, nechápu o čem se pokoušíte diskutovat.
Musk aktivně podporuje řidiče v tom, aby autopilota používali a věnovali se jiným věcem než je řízení.
to druhe nikdy nepovedal
autopilot sa ucit tak, ze sam situaciu nejak hodnoti a ak clovek intervenuje, tak sa cela cela situacia odosle na presetrenie, nejak sa to vyhodnoti a system sa aktualizuje. tymto sposobom by sa postupne mali vychytat muchy. ak ale clovek miesto toho swajpuje chudinky na tinderi, tak holt niekedy zbytocne zomrie.
umyvacka riadu sa uci tak, ze nejak hodnoti situaciu a..blablabla.. Keby ti umyvacka rozbila 5 zo 100 vlozenych riadov, tak by si sa asi hneval na vyrobcu, ze.. Muskov autopilot sa nema co ucit, on ma byt hotovy vyrobok, ty ho mas zapnut a kludne onanovat pri oblubenom porne a nie sledovat cestu. Akonahle tam je "musis byt pripraveny okamzite prevziat riadenie" tak to nieje ziadny autopilot, ale oyeb na zakaznika.
Pokud budeš umyvačku používat podle platných předpisů, tak ti nerozbije ani jeden kus, protože jí něco takového tvým předpisovým jednáním nebude vůbec umožněno.
:) krasna prihravka na smec... ked bude v navode umyvacky napisane, ze skonrolujte riad a v pripade ze je spinavy, umyte ho rucne, tak taku umyvacku si strc do riti ;) chapes uz?
Já chápu. A ty určitě chápeš, že tě nikdo nenutí si takhle hloupou umyvacku koupit a už vubec tě cokoliv, co je napsané v návodu, nezbavuje povinosti se řídit zákony.
Svoje názory můžeš pdopřit skutečnými fakty ze skutečného manuálu: https://www.tesla.com/sites/default/files/model... - autopilot začíná na straně 79. Budu čekat.
hned druha vec co to ma Collision Avoidance Assist nefunguje, takze znova, zakazat mu to, pokutovat ze si z ludi robi testovacich kralikov a ked to bude fungovat ako ma povolit. Koncim na tuto temu.
Nemůžeš si to aspoň přečíst pořádně? Přečíst, co ten asistent má doopravdy dělat a jak pracuje? A třeba pak dojít i k následujícím odstavcům, kterých je tam několik? Opravdu se chceš dál naprosto hloupě hádat?"Warning: Automatic Emergency Brakingis designed to reduce the severity of animpact. It is not designed to avoid acollision."
To ovšem nemá vliv na to, že ten systém Tesly nefunguje ani podle toho, jak je tam psáno, ani se nepokusil snížit rychlost nárazu. Prostě přehlédl překážku velikosti kamionu, což je dost alarmující.
Dvojnasobny o*eb. Takyyo autopilot len uspi vodica. Aj v clanku popisali, ze s aktualnou vybavou senzorov to ma problem rozoznat stacionarne prekazky. Takze to kludne moze napalit do cohokolvek, co stoji na ceste. (pokazene/havarovane auto, diviak, atd..) To mi znie ako naozaj vhodnyyl doplnok do auta.
ja v aute pouzivam adaptivny tempomat a uz to je na dialnici velka pomoc, ked to brzdi a pridava za mna. pritom ale davam pozor ako pri beznom riadeni, napr ked sa blizi nejaka potencialne nebezpecna situacia(obiehanie aut v pravom), tak drzim nohu nad brzdou.pozorny som rovnako, ale som viac oddychnuty, pretoze nemusim mat nohy stale na pedaloch.
adaptivny tempomat nemam, mam normalny. Na dialniciach sa ale s tempomatom da jazdit len ked je mala premavka, ked je stredna uz nie, lebo kamiony chodia 90, ty mas ist v rovnakom pruhu ako kamiony 130. Ok.. dobehnes kamion, predbehnes, paradicka, nie? NIE! lebo tam prichadzaju auta, ktore sa z nejakeho dovodu rozhodil ist nad 130. Takze musis furt jak pako sledovat spetak, a bud zrychlit alebo spomalit. Keby vsetci chodili tak ako maju = 130, tak ta nikto nikdy nedobehne a normalne mozes ist s tempomatom a nemusis sa pedalov dotknut od vyjazdu na dialnicu az po zjazd.
na vodicov co porusuju predpisy ja jebem. takze idem si svojich mierne nad 130(podla gps).spatak samozrejme musis sledovat v kazdom pripade 🙂
principialne nemusis, lebo jediny kto ta moze predbehnut su policajti, sanitka a poziarnici. Este som nikdy policajtov sanitku ani poziarnikov, ktori by ma chceli predbehnut na dialnici nestretol :) Ostatni ta nemaju pravo predbiehat ak ty ides 130. Lenze ked niekto musi ist 180 tak tych 50kmh rozdiel je uz tak velky, ze imho pri kratkom pozreti do spetaku nevies odhadnut, za kolko sa k tebe priblizi a potom su z toho nehody. Nehody sposobuju najcastejsie vodici, ktori idu vyrazne rychlejsie alebo pomalsie ako ostatni.
Principiálně si znovu zopakujte autoškolu ať tady nemusím reagovat na takový šílenosti.A pak si ještě jako bonus každé ráno před zrcadlem říkeje"nemam to jen na okrasu musím to používat "(to ve spojitosti s nazorama na Teslu).
Já tedy jezdím s tempomatem i po městě. Kousek rovné a volné ulice - a šup, ať šlape na plyn on 🙂.
zly priklad.lepsi by mohol byt: mam umyvacku ktora zvlada 100% funkciu umyvacky ,ale mozem si tam zapnut ZATIAL experimentalnu funkciu umeleckeho malovania na taniere, s tym ze podmienka je sediet pri tom a sledovat ako to kresli. a ked to zacne robit blbosti, zkorigovat to, cim sa umyvacka postupne zdokonaluje v umeleckom malovani na taniere.
musk to nepropaguje ako experimentalnu funkciu ale ako hotovu vec pripravenu pre kazdeho. Buduci rok stym chce spustit taxiky. Ved trochu rozumu uz poberte a neopakujte furt to iste. Ked vymyslaju novu stihacku, tak maju testovacieho pilota, kym nieje stihacka hotova. potom tam moze lietat aj bezny pilot. Musk dava nedorobenu technologiu beznym vodicom.
musk to samozrejme ako hotovu vec nepropaguje(nedavno na to mali par hodinovu prednasku, stoji zato pozriet cele https://www.youtube.com/watch). datum kedy bude autopilot plne autonomny stale posuva a az nedavno do aut zacali montovat HW ktory plnu autonomnost zvladne.zakaznik si priplaca na hw, ale soft este nieje konecny. az bude, zakaznik v prislusnym hw dostane plnu verziu.
stroje nikdy nebudou dokonale, budou delat chyby, ale presto jich mohou delat mene nez clovek a zachranovat tak zivoty
Stroje mohou dělat i mnohem více chyb, než člověk. Asi to souvisí spíš s konkrétní činností, která má být prováděna. U jednoduchých činností jsou stroje už nějakou dobu asi bezchybnější, než lidé. Ale když chtěl třeba Elon Musk použít více robotů ve výrobě Tesla Model 3, tak nakonec musel použít více živých pracovníků, protože ty stroje dělaly při určitých činnostech více chyb než lidé. Protože se nedařilo ty problémy s automaty ve výrobě odstranit, tak museli upravit linku a použít místo strojů více živých pracovníků. Koneckonců i tato nehoda je možná důkazem, že funkce "autopilot" se z té přechozí podobné nehody před 3 lety zatím nedokázala "poučit", podobně jako ten zesnulý člověk, který na funkci "autopilot" před další podobnou nehodou zase spoléhal jako jeho předchůdce?
tesla autopilot ma v prumeru mene nehod nez je prumer lidskych ridicu, takze se da rici, ze zvoty zachranuje uz nyni v coucasne nedokonale verzi
Jestli to nebude i tím, že Tesla autopilot asi moc neřídí v těch podmínkách, které pro něj nejsou vhodné, zatímco lidé řídí i za obtížnějších podmínek, které by autopilot nezvládl? Není tedy úplně vhodné srovnávat průměné počty nehod, pokud v určitém typu provozu nedokáže autopilot řídit bezpečně, zatímco člověk v takovém provozu většinou řízení zvládne, přestože někteří jedinci přitom také dělají chyby vedoucí k nehodám.
Stroje při komplexních činnostech nikdy nebudou bezchybné už jen proto, že je vymýšlí a programuje chybující člověk. Ale zatímco člověk dokáže improvizovat, stroj ne a asi to tak ještě dlouho bude.
Zapomněli Tesle dát do paměti jak vypadá kamion z boku. 😉
Autopilot Tesla by to měl vědět už asi tak 3 roky, kdy takto naboural poprvé s Tesla S. Ovšem to je asi ta nevýhoda, že se zřejmě ze svých předchozích chyb neumí poučit (narozdíl od lidí), a tak je prostě opakuje?
Pobavil som sa 🙂 Kolko ludi sa uz poucilo z toho, ze vbehli pod naves v rychlosti 110km/h?
Že by všichni, co přežili, a pak asi mnoho z těch, co takovou nehodu viděli ve zprávách nebo o ní asi četli?
A copa že pod tím návěsem přesto končí dnes a denně?
Zas tak moc kabrioletů dnes a denně takovým způsobem asi nevzniká? Kromě toho tahle nehoda pod návěsem neskončila, protože Tesla byla podle té originální zprávy zhruba 1600 stop za místem střetnutí, tj. cca 487 m. Takovou vzdálenost ujede vozilo při rychlosti 90 km/h zhruba za 20 sekund. Také asi překročil tamní max. povolenou rychlost 55mph, když v době střetu jel rychlostí 68 mph. Vypadá to, že ješte desítky sekund po nehodě "autopilot" normálně "řídil", což by asi žádný řidič po takové nehodě nedokázal. Skoro se zdá, že tu nehodu ani ztrátu střechy žádný systém opravdu hned nezaznamenal, když zastavil až tak pozdě?
No ale proč se vůbec zastavil? Jel v režimu autopilota, překážku nezaznamenal. Nová doba, nebude dlouho trvat, než auto s mrtvým řidičem za volantem pojede ještě dvě hodiny samo , než si někdo všimne že je mrtvý. A až si toho někdo všimne, bude třeba dobré to auto nějak zastavit. Což půjde jen nějakým najetím před něj a doslova vybržděním - snad nemá Tesla naprogramované vyhnutí se a odjetí pryč při vybržďování.
Jestli není lehčí monitorovat životní funkce řidiče a v případě potřeby zavolat záchranku, dojet do nemocnice nebo podle naprogramované logiky vhodně zastavit.
Tak už to tam maj 😂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.