svopex
svopex
15. 8. 2019 • 10:18

Bezpečnější a méně nehod než člověk. Takže ok.

HeyJoe
21. 5. 2019 • 11:19

Až mi zakážou jezdit autem se spalovacím motorem, které řídím já, tak se jim na to vyprdnu úplně a budu jezdit jen na kole (mimo silnice) a vlakem. Pokud nám tedy dovolí na těch kolech jezdit. Je to přeci také nebezpečné!

ipxip
20. 5. 2019 • 16:29

Řidič správně nenakonfiguroval výšku svého auta, takže si autopilot myslel že to v pohodě podjede.

Meki
20. 5. 2019 • 11:07

Kdyz nechce ridit, tak proc si kupuje auto? At jezdi vlakem, nebo busem...

peter.mlich
peter.mlich
20. 5. 2019 • 8:04

Stale to rikam, ne? Kdyz dve delaji totez, neni to vzdy totez. Tesla a Uber jsou sunty, co se tyce autopilota. Podle mne ma Google system daleko lepe pripraveny. Nechapu, ze soud nenaridi nejaka opatreni. Jako treba naucit auto samo plynule zastavit na krajnici, kdyz nejsou ruce na volantu nejakou delsi dobu. Nebo aspon zpomalit.
Nicmene, celkove se ukazuje, ze smrtelnych nehod neni zas tolik jako u normalnich ridicu. Ze se spise jedna o zneuziti autorizeni, kdy ridic da auto a mezitim si kramuje (hleda) neco v aute a vubec nesleduje. Normalne by to resil tak, ze zastavi na krajnici.

Dann99
19. 5. 2019 • 17:41

A proto je lepší když člověk řídí sám 😉 nic proti ale volantu a řadičky bych se nevzdal. A to že jezděj dlouhé cesty a nechtěj řídit tak za to si mohou sami nemají být líní 😂🤣🤣. Takže aj chce kdo chce tesla za to nemůže může za to lidská blbost 😂😂😂

Nargon
19. 5. 2019 • 14:22

Já bych řekl že je to pozitivní informace. Tj to že autopilot nic neudělal. Tedy už to není ten případ, kdy autopilot udělá blbost (např odbočí do betonových svodidel) a nehodu přímo způsobí. Teď už jí "jen" nedokázal nezabránit. Já to beru jako posun správným směrem. Navíc ten člověk co seděl za volantem a plně se věnoval řízení, situaci vyhodnotil stejně jako ten automat, tedy že není potřeba nijak reagovat. Tedy automat nebyl o nic horší než ten člověk za volantem.

Michal Ostrihoň (tairikuokami)
Michal Ostrihoň (tairikuokami)
19. 5. 2019 • 13:25

Bily naves, stejne jako u predselych nehod, jako bila bariera. Bila = denni svetlo.

nameless1
19. 5. 2019 • 13:08

Člověk nikdy nebude, pokud za něj řídí auto, mít pořád stoprocentní pozornost, navíc pokud to třeba "autopilot" občas na dálnici někam nesmyslně strhne, tak i kdyby měl, nemusí to stačit.
Ne každý má trošku technický cit, aby pochopil, že tohle nechat řídit je prostě hazard. Nevidí to statické objekty, u ničeho pořádně neví, co je co, natož aby chápalo situaci. Tohle nechat řídit? Tohle je legální nechat ovládat auto? Tesla by měla nést zodpovědnost a brzo by si to rozmyslela, ale spíš by to mělo být legální montovat, až to bude umět jezdit (a ne se jen tvářit že umí), jako skutečný řidič. On to občas může odnést i někdo jiný, než majitel.

Tomáš Procházka (cojavim)
19. 5. 2019 • 8:45

To každou nehodu, kde má někdo zapnutý tempomat a nedává pozor na cestu vyšetřuje národní úřad pro bezpečnost v dopravě?

Shal
19. 5. 2019 • 4:43

Každý rok zemře jenom v USA 40.000 lidí během dopravních nehod.

Viktor Prudič
Viktor Prudič
19. 5. 2019 • 2:36

a to ještě nevjeli do tunelu...

Jan Smetana
19. 5. 2019 • 2:22

Hodil by se nejaky clanek, kdy autopilot sam zatavil a zabranil jinak nevyhnutelne srazce.

Kuba12345678
19. 5. 2019 • 1:27

vsichni ti mrtvi by meli byt adepty na darwinovu cemu

Vindis
19. 5. 2019 • 0:27

Mě zaujala věta "zapnul Autopilota asi deset sekund před kolizí".
V tomto směru je tady základní otázka - byl autopilot za těch pár sekund již plně při "smyslech", aby dokázal detekovat blížící se nebezpečí?
Se mi zdá, že i deset sekund po zapnutí je dost málo na to, aby autopilot měl přehled o svém okolí. Navíc zabránění nehody/kolize je podle mě založeno na predikci - vyhodnocování stavu dříve než k tomu vůbec dojde. K tomu potřebuje mít informace o několik sekund, několik metrů dříve, aby zjistil možné překážky (auta), jejich pozici a především trajektorii těch aut, aby pak předpověděl následující situaci (kam to auto asi může jet nebo že se najednou dalo do pohybu nebo změnilo směr).
Tedy, kdyby měl autopilota zapnutého neustále, tak je otázka, zda by autopilot dokázal detekovat křižovatku i kamion a následně vyhodnotil, že kamion představuje riziko.Lidsky se to dá představit asi takto. Řidič se plně věnuje řízení a má přehled co se děje (autopilot je zapnutý neustále), tudíž se nehodě může vyhnout. A vedle spolujezdec (také řidič), který ovšem provozu nevěnuje pozornost (autopilot off). Spolujezdec se najednou začne věnovat děním kolem sebe (autopilot on). Dokázal by spolujezdec za těch deset sekund zareagovat, pokud by mohl, na blížící se nebezpečí?

Názor byl 2× upraven, naposled 19. 5. 2019 00:36

DDRatm
19. 5. 2019 • 0:19

Záznam konverzace řidiče těsně před havárií.
Řidič: "Sakra venku je tak hezky, bodl by kabriolet."
Tesla: "Jistě, zařídím..."
🙂

lazywriter
18. 5. 2019 • 23:35

"Zopakovala také, že dle jejích výsledků je jízda v režimu Autopilota bezpečnější než bez něj"
Pokud v obou případech porovnávali situaci, kdy pustím volant a zavřu oči, tak bych tomu i věřil.

goodbodyt2
18. 5. 2019 • 22:26

v pohode, par uhorelejch lidi pokrok nezastavi. a par hlupaku, co si myslej ze autopilot ridi za ne, taky. ale problem je, ze to pojmenovali autopilot. tim ty lidi zabili a ty jejich baterky, taky nic moc. volim dyzl, ten nehori.

_Bubo_Bubo_
_Bubo_Bubo_
18. 5. 2019 • 22:13

Prej ho Musk nainstaluje do Brněnského metra. Enjoy. :-/

Net.Xtreme
18. 5. 2019 • 22:04

A příští rok Vám bude dělat taxíka:)

m.m
18. 5. 2019 • 21:49

"Vyšetřovatelé zjistili, že Jeremy Beren Banner zapnul Autopilota asi deset sekund před kolizí." - to je drsne. To spis vypada jako sebevrazda.

martiiX
18. 5. 2019 • 21:34

Řekl bych to takto...i nejlepší start-upy kromě goole a facebooku apod., jsou zadlužené a ztrátové...a no a nejen |Uber ale i tesla ztrácí prudce na akciovém trhu...

Martin Motyčka
Martin Motyčka
18. 5. 2019 • 21:28

Autopilot dost na ho... když nevidí kamion...

DavidCZE
18. 5. 2019 • 21:22

V první řadě by měly mít všechny přívěsy kamionu instalované ochranné rámy zabraňující podjetí!

dpcstb
18. 5. 2019 • 21:21

v usa mozu na dialnici vchadzat z bocnej cesty kolmo na dialnicu? genialne bezpecne riesenie.
chalanko sa zrejme hral s telefonom, co ho stalo zivot, ako mnohych inych co sa hraju s telefonom a nedavaju pozor na cestu

Pindulin
18. 5. 2019 • 20:08

Noa co, tesla za to nemůže...ridic tomu šel naproti

roob
18. 5. 2019 • 19:48

jo, hlavne ze ked som minule pisal, ze toto sa stane zas, tak ste mi dali 50 minusov. No a mame to tu. Muskovi treba autopilota zakazat!

Walkeer_CZ
18. 5. 2019 • 19:42

stroje nikdy nebudou dokonale, budou delat chyby, ale presto jich mohou delat mene nez clovek a zachranovat tak zivoty

vilik
18. 5. 2019 • 19:23

Zapomněli Tesle dát do paměti jak vypadá kamion z boku. 😉

Určitě si přečtěte

Články odjinud