Příběh Johannese Keplera: Pod křídly Tychona Brahe a pozdní léta

Názory k článku

žabotlam  |  10. 08. 2018 22:21  |  Android Chrome 66.0

Tycho se prej na hradě posraI a pak z toho umřel protože ho císař nechtěl pustit na záchod, je to pravda?

kerensky  |  11. 08. 2018 12:10  |  Microsoft Windows 10 Chrome 68.0.3440.106

Dobrý článek.

11. 08. 2018 12:10 | Microsoft Windows 10 Firefox 61.0

Co je zač ten "Tychon"?
Ten člověk se jmenoval "Tycho", a v tomhle případě je skloňování cizího jména "Tycha".
Ale Tychon je naprostý nesmysl!
Tady už to píší snad náctiletí studenti?

-drb-  |  12. 08. 2018 01:26  |  Microsoft Windows 10 Chrome 68.0.3440.106

V článku mne zaujalo tvrzení "všechny planety obíhaly kolem Slunce, ale to (včetně oněch planet) následně obíhalo kolem Země. Zajímavá (a ztřeštěná) myšlenka!".Tohle je poněkud mylné tvrzení. Ano, nám to připadá jako ztřeštěná myšlenka, ale v Tycho i Kepler postupovali čistě vědecky. V té době byl vysloven předpoklad, že země je středem vesmíru, což oni sami brali jako vstupní bod poznání a když pozorování odporovalo původnímu předpokladu, zkusili změnit předpoklad, jestli to vyjde lépe. Kepler to následně počítal.Přitom to nejde brát, že to bylo zpátečnické a mylné dogma (geocentrismus), což tedy ani není v článku řečeno, ale jen myšlenku dále rozvádím - tehdejší poznání prostě vyšlo s pozorování kolem sebe. Že to někteří dogmatici překroutili, nehraje vůbec žádnou roli. To se koneckonců děje neustále (a podotýkám, že náboženství v tom nehraje ani zdaleka hlavní roli, pro někoho možná překvapivě).

12. 08. 2018 08:15 | Macintosh OS X Chrome 69.0.3497.32