AsiJá
AsiJá
21. 7. 2020 • 14:10

Já budu nejvíce pobaven, až se jim to povede. Ale především mě bavíte zde vy, co vidí vše rudě a antizeleně. Za jedna, stroj posílí svoji stealth, současná má pouze dobrou účinnost proti radarovým paprskům, ale díky spalování má výraznou tepelnou a zvukovou stopu(zde se píšu o typické podzvukové rychlosti). Protože jste omezenci, určitě jste nečetli o možnosti přenosu energie prostřednictvím rádiových vln, tu mimochodem USA testuje na svých raketoplánech(armádních-jiné nemá)

blackmetal8
20. 7. 2020 • 21:49

Celé to je jen otázka měrné hmotností hustoty energie v baterii. Až třeba někdy bude srovnatelná s chemickým palivem, elektrostíhačka bude mít rozhodně navrch proti klasice s tepelným motorem. Ale to je asi ještě dost vzdálená budoucnost.

Vladimír Molík (Zvoník 54)
20. 7. 2020 • 17:06

Angláni si dělají z lidí pr.el. Což jste to nepochopili?

vik_tor_b
20. 7. 2020 • 17:02

Vzhledem k uvazovanemu pohonu je jasne ze s realizaci projektu Tempest britsky chalifat nepocita. V roce 2035 buxe jiz kompletne prezbrojen na noze na rezani hlav a jizdni velbloudy

Vlasta Holeček
Vlasta Holeček
20. 7. 2020 • 17:01

Píšete absolutní nesmysly! Tohle letadlo rozhodně nebude "létat na elektřinu", to tedy ani náhodou.
Možná že nějaké fámy mohly vzniknout v souvislosti s potřebou velkého množství elektrické energie pro laserové zbraně, které by letoun měl nést, ale představa že by mohla být nějaká nadzvuková třicetitunová mašina poháněná jinak, než proudovými motory na chemické palivo je směšná!

radon
20. 7. 2020 • 16:07

je fajn, že ty nakadahové reaktory, co sem tahá SG1 přes hvězdnou bránu najdou konečně nějaké využití.

quadonix
20. 7. 2020 • 15:43

Zajímavý projekt, baterie jaké jsou dnes by stíhačka neunesla, ale mohla by za sebou ve vleku táhnout na napájecím kabelu Zeppelin s bateriemi. 😁😁😁

Petko01
20. 7. 2020 • 14:55

Je docela překvapivé, že si diskutující nedokážou představit a) elektricky poháněnou turbínu a za b) jiný elektrický zdroj než akumulátorovou baterii. Je mnoho jiných zdrojů, kde je problémem výrobní cena paliva, případně náklady na síť stanic pro auta, ale to přeci u vojenského letounu nebude problém. Zde může mít nějaká baterie na palubě smysl pouze pro krátkodobé okamžité navýšení výkonu

AjaFreeman
AjaFreeman
20. 7. 2020 • 14:38

To jako, že turbíny nahradí elektrickým motorem a budou pohánět kompresor před spalovací komorou (klasickou na klasické paliva)? Si asi neuvědomují, že na té hřídeli se přenáší megawatty!

Katikakus
Katikakus
20. 7. 2020 • 14:27

Tak tomuhle nesmyslu muze uverit jenom clovek rozumu naprosto mdleho, bez zakladniho vzdelani. Sakra, redakce, to tam nemate nikoho, kdo by mel alespon prumerne iq a dokoncenou stredni skolu?

intago
20. 7. 2020 • 14:16

Dělal jsem mechanika v Topu na Mig 21 všech variant a takovouhle blbinu jsem ještě neslyšel

acrux
20. 7. 2020 • 13:47

Že by se BAE zapomnělo zmínit o vlastnictví malého fúzního reaktoru? Nic jiného takovou věc neuživí.

D. S. (Destr1)
20. 7. 2020 • 13:20

Prosím pěkně, ta realita je zde: https://www.rolls-royce.com/media/press-releases/2020... ...
Je to jen elektrický starter a generátor, zabudovaný do plynové turbíny stihacího stroje... Tedy ne: nebude to létat na baterky. :)

jjfb
20. 7. 2020 • 13:13

Tak jediná možnost, jak by "elektrický" pohon by mohl ve stíhačce fungovat, je jaderný reaktor, který by ohříval vzduch a turbínu. Jenže jaderný pohon letadel se zkoušel a nebylo to nic moc, stále je to moc velké a těžké zařízení. Snad ty teotetické thoriové reaktory, co by se měly vejít i do aut... Ale to by se Greenpiss a další asi zcvokla, kdyby to někdo navrhoval...

Roman Langer (RomanL)
20. 7. 2020 • 12:51

Ne, fakt NEMOHL. Už si prosím vás takové kachny nechte od cesty... 😝

peterbiely
20. 7. 2020 • 12:46

Palivove clanky na: vodik/etan/metan. Serte uz na tazke baterie, lahke akumulatory su utpoia!

jirik66
20. 7. 2020 • 12:43

Trošku předběhli dobu, takovou technologii ještě nemáme. Ale elektrický pohon je velmi vhodný pro malé tiché drony určené ke speciálním akcím, které za tmavé noci v malé výšce dokáží proniknout hluboko na území nepřítele a provést přesně cílený útok na nějaký důležitý cíl. Pokud jde o stíhačky vsadil bych spíše na vodík.

jehoVista
20. 7. 2020 • 12:40

A co to ma byt za typ pohonu? Vrtulovy stihac na baterky by nedohonil ani veterana z druhe svetove.

Bzuci
20. 7. 2020 • 12:39

Zajímalo by mě, jak chtějí elektřinou pohánět stíhačku.
Elektromotor s rychlou vrtulí to asi nebude. Elektromagnetické urychlování proudu částic ve vzduchu je zase extrémně neefektivní.

Martin Kozak
Martin Kozak
20. 7. 2020 • 12:29

Protože největším problémem těch pár kusů stíhaček je nepřátelskost jejich motorů k životnímu prostředí...

slabam
20. 7. 2020 • 12:22

Jako ne blízkou obranu letiště by to mohlo být dobrý. Ale na to už máme stacionární obranu a tohle dál než 20 km nedoletí.
A děsím se aregumentu, že zbraň má být šerná k životnímu prostředí.

Saiyans K
20. 7. 2020 • 12:22

Takže k vyřazení z provozu by stačila elektromagnetická bomba (pulz) v okolí ...

Franta 123
20. 7. 2020 • 12:15

"... Takový systém by měl některé nepopiratelné výhody. Například by byl šetrnější vůči životnímu prostředí. ..."
Chachacha
Na první pohled (nejen) evropskejch ekomaniaků možná. Na druhej pohled už to tak slavný není. Už jen potřeba velkýho množství baterií, jejich výroba, životnost, častý výměny, likvidace, ...

Uurban
20. 7. 2020 • 12:06

A na Mars se bude létat na víkend...
Je otázka, co se tím vlastně přesně myslí, ale čistě elektrický motor o takových výkonech by spolykal obrovská množství energie, které na tak malém stroji půjdou těžko vyrobit nebo uskladnit.

Určitě si přečtěte

Články odjinud