Připravovaný britský stíhač Tempest by mohl být poháněn hybridním elektrickým či kompletně elektrickým systémem

Názory k článku

Uurban  |  20. 07. 2020 12:06  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

A na Mars se bude létat na víkend...
Je otázka, co se tím vlastně přesně myslí, ale čistě elektrický motor o takových výkonech by spolykal obrovská množství energie, které na tak malém stroji půjdou těžko vyrobit nebo uskladnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 07. 2020 12:15 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

"... Takový systém by měl některé nepopiratelné výhody. Například by byl šetrnější vůči životnímu prostředí. ..."
Chachacha
Na první pohled (nejen) evropskejch ekomaniaků možná. Na druhej pohled už to tak slavný není. Už jen potřeba velkýho množství baterií, jejich výroba, životnost, častý výměny, likvidace, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 07. 2020 12:22 | Microsoft Windows 7 Chrome 83.0.4103.116

Takže k vyřazení z provozu by stačila elektromagnetická bomba (pulz) v okolí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
slabam  |  20. 07. 2020 12:22  |  Microsoft Windows 7 Firefox 77.0

Jako ne blízkou obranu letiště by to mohlo být dobrý. Ale na to už máme stacionární obranu a tohle dál než 20 km nedoletí.
A děsím se aregumentu, že zbraň má být šerná k životnímu prostředí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 07. 2020 12:29 | Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

Protože největším problémem těch pár kusů stíhaček je nepřátelskost jejich motorů k životnímu prostředí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bzuci  |  20. 07. 2020 12:39  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

Zajímalo by mě, jak chtějí elektřinou pohánět stíhačku.
Elektromotor s rychlou vrtulí to asi nebude. Elektromagnetické urychlování proudu částic ve vzduchu je zase extrémně neefektivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jehoVista  |  20. 07. 2020 12:40  |  Linux Firefox 76.0

A co to ma byt za typ pohonu? Vrtulovy stihac na baterky by nedohonil ani veterana z druhe svetove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirik66  |  20. 07. 2020 12:43  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.97

Trošku předběhli dobu, takovou technologii ještě nemáme. Ale elektrický pohon je velmi vhodný pro malé tiché drony určené ke speciálním akcím, které za tmavé noci v malé výšce dokáží proniknout hluboko na území nepřítele a provést přesně cílený útok na nějaký důležitý cíl. Pokud jde o stíhačky vsadil bych spíše na vodík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peterbiely  |  20. 07. 2020 12:46  |  Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Palivove clanky na: vodik/etan/metan. Serte uz na tazke baterie, lahke akumulatory su utpoia!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 07. 2020 12:51 | Microsoft Windows 10 Chrome 84.0.4147.89

Ne, fakt NEMOHL. Už si prosím vás takové kachny nechte od cesty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jjfb  |  20. 07. 2020 13:13  |  Microsoft Windows 10 Firefox 78.0

Tak jediná možnost, jak by "elektrický" pohon by mohl ve stíhačce fungovat, je jaderný reaktor, který by ohříval vzduch a turbínu. Jenže jaderný pohon letadel se zkoušel a nebylo to nic moc, stále je to moc velké a těžké zařízení. Snad ty teotetické thoriové reaktory, co by se měly vejít i do aut... Ale to by se Greenpiss a další asi zcvokla, kdyby to někdo navrhoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 07. 2020 13:20 | Microsoft Windows 10 Firefox 78.0

Prosím pěkně, ta realita je zde: https://www.rolls-royce.com/media/press-releases/2020... ...
Je to jen elektrický starter a generátor, zabudovaný do plynové turbíny stihacího stroje... Tedy ne: nebude to létat na baterky. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
acrux  |  20. 07. 2020 13:47  |  Linux Chrome 71.0.3578.80

Že by se BAE zapomnělo zmínit o vlastnictví malého fúzního reaktoru? Nic jiného takovou věc neuživí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
intago  |  20. 07. 2020 14:16  |  Android Chrome 72.0

Dělal jsem mechanika v Topu na Mig 21 všech variant a takovouhle blbinu jsem ještě neslyšel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  20. 07. 2020 14:27  |  Microsoft Windows 7 Chrome 83.0.4103.116

Tak tomuhle nesmyslu muze uverit jenom clovek rozumu naprosto mdleho, bez zakladniho vzdelani. Sakra, redakce, to tam nemate nikoho, kdo by mel alespon prumerne iq a dokoncenou stredni skolu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AjaFreeman  |  20. 07. 2020 14:38  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.132

To jako, že turbíny nahradí elektrickým motorem a budou pohánět kompresor před spalovací komorou (klasickou na klasické paliva)? Si asi neuvědomují, že na té hřídeli se přenáší megawatty!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Petko01  |  20. 07. 2020 14:55  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

Je docela překvapivé, že si diskutující nedokážou představit a) elektricky poháněnou turbínu a za b) jiný elektrický zdroj než akumulátorovou baterii. Je mnoho jiných zdrojů, kde je problémem výrobní cena paliva, případně náklady na síť stanic pro auta, ale to přeci u vojenského letounu nebude problém. Zde může mít nějaká baterie na palubě smysl pouze pro krátkodobé okamžité navýšení výkonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
quadonix  |  20. 07. 2020 15:43  |  Linux Chrome 84.0.4147.89

Zajímavý projekt, baterie jaké jsou dnes by stíhačka neunesla, ale mohla by za sebou ve vleku táhnout na napájecím kabelu Zeppelin s bateriemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radon  |  20. 07. 2020 16:07  |  Microsoft Windows 10 Chrome 84.0.4147.89

je fajn, že ty nakadahové reaktory, co sem tahá SG1 přes hvězdnou bránu najdou konečně nějaké využití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 07. 2020 17:01 | Microsoft Windows 7 Chrome 83.0.4103.116

Píšete absolutní nesmysly! Tohle letadlo rozhodně nebude "létat na elektřinu", to tedy ani náhodou.
Možná že nějaké fámy mohly vzniknout v souvislosti s potřebou velkého množství elektrické energie pro laserové zbraně, které by letoun měl nést, ale představa že by mohla být nějaká nadzvuková třicetitunová mašina poháněná jinak, než proudovými motory na chemické palivo je směšná!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vik_tor_b  |  20. 07. 2020 17:02  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

Vzhledem k uvazovanemu pohonu je jasne ze s realizaci projektu Tempest britsky chalifat nepocita. V roce 2035 buxe jiz kompletne prezbrojen na noze na rezani hlav a jizdni velbloudy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 07. 2020 17:06 | Android Chrome 73.0

Angláni si dělají z lidí pr.el. Což jste to nepochopili?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
blackmetal8  |  20. 07. 2020 21:49  |  Linux Chrome 84.0.4147.89

Celé to je jen otázka měrné hmotností hustoty energie v baterii. Až třeba někdy bude srovnatelná s chemickým palivem, elektrostíhačka bude mít rozhodně navrch proti klasice s tepelným motorem. Ale to je asi ještě dost vzdálená budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AsiJá  |  21. 07. 2020 14:10  |  Microsoft Windows 10 Firefox 78.0

Já budu nejvíce pobaven, až se jim to povede. Ale především mě bavíte zde vy, co vidí vše rudě a antizeleně. Za jedna, stroj posílí svoji stealth, současná má pouze dobrou účinnost proti radarovým paprskům, ale díky spalování má výraznou tepelnou a zvukovou stopu(zde se píšu o typické podzvukové rychlosti). Protože jste omezenci, určitě jste nečetli o možnosti přenosu energie prostřednictvím rádiových vln, tu mimochodem USA testuje na svých raketoplánech(armádních-jiné nemá)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor