Přistáli jsme na Měsíci. Dnes je to přesně 48 let. Připomeňte si misi Apolla 11

• NASA uvolnila úchvatné fotografie z mise Apolla 11
  • Zavzpomínejte na Neila Armstronga a jeho kolegy
  • Připomeňte si první krok člověka na Měsíci a další nezapomenutelné okamžiky
Projekt Apollo 11 byl reakcí na žádost prezidenta Johna F. Kennedyho, který chtěl, aby američtí astronauti do roku 1970 stanuli na Měsíci. Na obrázku je logo mise znázorňující orla na měsíci, lunární modul totiž dostal jméno Eagle, anglicky Orel.

NASA zveřejnila původní snímky pořízené během mise Apolla 11. Tedy té, která poprvé dostala člověka na Měsíc. Prohlédněte si je a připomeňte si toto velkolepé dobrodružství, které se stalo jednou z nejvýznamnějších historických událostí.

Témata článku: Vesmír, Historie, Astronomie, NASA, Měsíc, Raketa, Apollo, První krok, Kolega, Apollo 11, Krok, Let, Fotografie, Mise, Okamžik, Nezapomenutelný okamžik, Neil Armstrong, Příběh

• Michal Ficus 23. 7. 2017 7:31:05
    Kolik z vás u toho bylo ? Že jste všichni tak chytrý. Jeden jak druhej,...
  • kerensky 21. 7. 2017 12:13:06
    Pánové konspirátoři, jen jeden z nejjednodušších argumentů. Nenapadlo vás,...
  • shadow_warior 21. 7. 2017 7:08:58
    pro vsechny co neveri konspiracim nejvetsi dukaz je to ze se ani za 30...

Tisíce objevených exoplanet. Kdo ale vidí nás? A můžeme se před mimozemšťany schovat?

** Astronomové objevili tisíce exoplanet, které přecházejí před svou hvězdou a způsobují poklesy její jasnosti ** Mimozemské civilizace mohou vidět přechod maximálně 3 planet Sluneční soustavy před Sluncem ** Vědci vytipovali oblasti a planety, ze kterých je vidět přechod Země

Včera | Kubala Petr | 3

Přesně před 30 lety se světu odhalila Škoda Favorit

Brněnský strojírenský veletrh se před třiceti lety – 16. září roku 1987 – stal dějištěm světové premiéry. Škoda po mnoha desetiletích představila svůj první osobní vůz s motorem vpředu: Favorit.

17.  9.  2017 | Pecák Radek | 9

Denis Papin: Muž katastrof, který měl spoustu nápadů, ale dost smůly

** Spousta lidí si myslí, že Denis Papin byl jen „nějakej kuchař“ ** Ve skutečnosti však šlo o odborníka na všechno možné – zejména na katastrofy ** Mj. vytyčil zcela správný směr k prvnímu prakticky použitelnému parnímu stroji

15.  9.  2017 | Tronner Pavel | 2

Kremace žehem: sonda Cassini zítra shoří v atmosféře Saturnu

** Sonda Cassini po dvaceti letech ve vesmíru končí svou misi ** Od roku 2004 zkoumala Saturn a jeho měsíce ** V pátek odpoledne shoří v atmosféře planety, avšak data bude vysílat do poslední chvíle.

14.  9.  2017 | Kubala Petr | 1