„Mise Armageddon“ úspěšně odstartovala. Bruce Willis se však nezúčastnil

Oživeno 24. listopadu

NASA zahájila očekávanou misi DART, přezdívanou „Armageddon“. Raketa Falcon 9 od společnosti SpaceX dnes v 7:21 hodin našeho času vynesla do vesmíru sondu, která se pokusí vychýlit asteroid Didymos B, resp. měsíc Dimorphos.

Na start byl pozvaný i Bruce Willis, který v hollywoodském trháku Armageddon ztvárnil hlavní roli. „Nechtěli jsme si toto spojení nechat ujít,“ komentoval to administrátor NASA Bill Nelson.

Z dostupných informací nicméně plyne, že slavný americký herec se nakonec nezúčastnil.

Jeden člen realizačního týmu DART byl neustálým srovnáváním s inkriminovaným sci-fi snímkem již tak unavený, že svého času vydal prohlášení, v němž zdůraznil, že ve skutečnosti půjde pouze o test technologie „kinetického impaktoru“

„Myšlenka kinetického impaktoru rozhodně není jako ve filmu Armageddon, kde vzlétnete a v poslední hodině zachráníte Zemi,“ konstatovala v roce 2019 planetární vědkyně Nancy Chabot.

Diskuze (9) Další článek: Tenhle nenápadný batůžek skrývá kapsu na notebook a… cyklistický airbag