Proč jsme dosud neobjevili mimozemšťany? Podle nové hypotézy možná sami sebe zničili

Dva vědci z NASA nedávno předložili zajímavou odpověď na otázku, proč jsme dosud ve vesmíru nenarazili na žádné jiné inteligentní formy života: již nejspíš samy sebe zničily.

V zásadě jde o další variaci na slavnou hypotézu „Velkého filtru“, podle níž se jiné vyspělé civilizace s největší pravděpodobností „odfiltrovaly“.

Autoři nové – dosud nerecenzované – studie poukazují rovněž na to, že ať už mimozemšťany zlikvidovalo cokoliv, logicky k tomu muselo dojít dříve, než byli natolik vyspělí, aby mohli kolonizovat další světy. Což mj. znamená, že stejně špatně bychom relativně brzy mohli skončit i my.

Existenční katastrofa může být za dveřmi

„Předpokládáme, že existenční katastrofa může být za dveřmi, protože naše společnost s průzkumem vesmíru exponenciálně postupuje vpřed,“ argumentují a dodávají:

„Působí to jako Veký filtr: fenomén fenomén, který vyhladí civilizace dříve, než by se mohly setkat, což může vysvětlit vesmírné ticho.“

Jak se tomuto pochmurnému osudu můžeme vyhnout? „Klíčem k tomu, aby lidstvo úspěšně prošlo takovým univerzálním filtrem, je... identifikace destruktivních] atributů v nás samých a jejich předběžná neutralizace,“ konstatovali badatelé.

Titulní ilustrační foto: Serendigity, CC BY-SA 2.0