Proč jsme dosud neobjevili mimozemšťany? Podle nové hypotézy možná sami sebe zničili

Dva vědci z NASA nedávno předložili zajímavou odpověď na otázku, proč jsme dosud ve vesmíru nenarazili na žádné jiné inteligentní formy života: již nejspíš samy sebe zničily.

V zásadě jde o další variaci na slavnou hypotézu „Velkého filtru“, podle níž se jiné vyspělé civilizace s největší pravděpodobností „odfiltrovaly“.

Autoři nové – dosud nerecenzované – studie poukazují rovněž na to, že ať už mimozemšťany zlikvidovalo cokoliv, logicky k tomu muselo dojít dříve, než byli natolik vyspělí, aby mohli kolonizovat další světy. Což mj. znamená, že stejně špatně bychom relativně brzy mohli skončit i my.

Existenční katastrofa může být za dveřmi

„Předpokládáme, že existenční katastrofa může být za dveřmi, protože naše společnost s průzkumem vesmíru exponenciálně postupuje vpřed,“ argumentují a dodávají:

„Působí to jako Veký filtr: fenomén fenomén, který vyhladí civilizace dříve, než by se mohly setkat, což může vysvětlit vesmírné ticho.“

Jak se tomuto pochmurnému osudu můžeme vyhnout? „Klíčem k tomu, aby lidstvo úspěšně prošlo takovým univerzálním filtrem, je... identifikace destruktivních] atributů v nás samých a jejich předběžná neutralizace,“ konstatovali badatelé.

Titulní ilustrační foto: Serendigity, CC BY-SA 2.0

Diskuze (17) Další článek: Edge bude vstřícnější k dotekovým obrazovkám. Microsoft testuje dotekový režim

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mimozemský život, Filtr, Průzkum, Civilizace, Dveře, Mimozemšťané, Hypotéza, Katastrofa

Unikát, univerzál a výkonný dříč. Test tabletu a počítače Microsoft Surface Pro 9

Tablet Surface dotahuje Microsoft pomalu k dokonalosti. Jeho devátá generace využívající nejnovější procesory Intel Alder Lake je toho důkazem.

Surface ProTestyMicrosoft
Strategie The Settlers: New Allies odhalila datum vydání. Vyjde i na konzole a český překlad nemá chybět

Pokračování série The Settlers už jsme tady měli mít dlouhou dobu. Ubisoft ale nakonec celý projekt značně předělal a výsledek nám předvedl s novým videem.

The Settlers: New AlliesDatum vydání