Proč není Země oceánským světem? Asi za to mohla masivní hvězda v okolí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

15. 02. 2019 20:13

Radioaktivní prvky sice ohřívat mohou, ale řekl bych, že větší vliv bude mít záření od Slunce, navíc se Země zahřívá i sama od sebe v jádře jako důsledek tlaku. Jinak mi ta teorie přijde zbytečně složitá, nemůže to být tím, že tu té vody prostě není dost na to, aby zaplnila celý povrch?

15. 02. 2019 17:39

Když je vše na naší Zemi a vůbec ve vesmíru tak dokonale vyladěné, není možné vzít v úvahu taky možnost Tvůrce? Já vím, to je pro mnohé nemožná představa.

15. 02. 2019 14:54

No a proto je voda čím dál dražší.Vaše vodárny.

15. 02. 2019 14:16

Já bych řekl, že vodní planeta jsme. Jen to není tak moc vidět, protože spousta vody je mimo oceány. Vždyť si vezměme třeba lidstvo. Přibližně 70% těla je tvořeno vodou, průměrnou váhu člověka dejme cca 80Kg a na planetě je nás cca 7.5miliardy. Teď si to stačí vynásobit a rázem tu máme kvanta vody uložené v lidské popilaci. No a když si vezmeme další živočichy tak je to fakt dost vody, která musí zákonitě někde chybět.

15. 02. 2019 13:47

To jsou mi ale pohádky.

15. 02. 2019 12:32

Pokud jsem to dobře pochopil, pak se jedná o radioaktivní prvky které se nacházely v materiálu protoplanetárního disku, z něhož vznikla naše Sluneční soustava. Tím se tyto radioaktivní prvky dostaly i do složení planet a svým rozpadem je částečně zevnitř ohřívají. Existence tekuté vody na povrchu planet ale určitě závisí na mnoha faktorech. Při vzniku Sluneční soustavy a během éry formování planet dostali například naši nejbližší sousedé - Venuše a Mars - přibližně stejný podíl vody jako naše Země. A podívejte se na ně dnes - kde ta voda je? Radioaktivní prvky uvnitř planet je jen jeden faktor, a je skutečně velká otázka jak významný. Nicméně jeden ne zcela zanedbatelný význam mají tyto radioaktivní prvky pro naši civilizaci - kdyby je naše planeta neobsahovala, neměli bychom jaderné elektrárny ani atomové zbraně.