Starlink | Astronomie | Satelit

Projekt DarkSat zklamal: Astronomická pozorování komplikují i nejtmavší satelity Starlink

O problémech, které způsobují satelity Starlink astronomům z celého světa, jsme psali již několikrát. A nyní se zdá, že situace se navzdory snaze SpaceX jen tak nezlepší.

Scientific American totiž upozornil na to, že i méně reflexní satelity – například tzv. DarkSat – jsou stále dost jasné na to, aby výzkum oblohy komplikovaly.

„DarkSat bych nepovažoval za vítězství, ale za dobrý krok správným směrem,“ komentoval to astronom Jeremy Tregloan-Reed z University of Antofagasta v Chile.

Podle Meredith Rawls z University of Washington klíčový problém spočívá v tom, že pokud SpaceX tento problém nevyřeší, jiné společnosti by mohly následovat její precedens a spouštět vlastní satelitní konstelace bez ohledu na potřeby vědců.

V takové situaci by astronomům pravděpodobně nezbylo nic jiného, než začít vážně přemýšlet o nápadu Elona Muska. Ten v dané souvislosti navrhl vybudovat nové orbitální observatoře, které by se nacházely nad satelity blokujícími výhled.

Titulní ilustrační foto: Official SpaceX Photos, CC0

Diskuze (58) Další článek: AMD začalo nabízet kola. Celoodpružený model je vyloženě ostuda

Témata článku: Technologie, SpaceX, Výzkum, Starlink, Elon Musk, Astronomie, Satelit, Official SpaceX Photos, Astronom, Chile, Astronomické pozorování, Scientific American, Pozorování

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!