Projekt DarkSat zklamal: Astronomická pozorování komplikují i nejtmavší satelity Starlink

O problémech, které způsobují satelity Starlink astronomům z celého světa, jsme psali již několikrát. A nyní se zdá, že situace se navzdory snaze SpaceX jen tak nezlepší.

Scientific American totiž upozornil na to, že i méně reflexní satelity – například tzv. DarkSat – jsou stále dost jasné na to, aby výzkum oblohy komplikovaly.

„DarkSat bych nepovažoval za vítězství, ale za dobrý krok správným směrem,“ komentoval to astronom Jeremy Tregloan-Reed z University of Antofagasta v Chile.

Podle Meredith Rawls z University of Washington klíčový problém spočívá v tom, že pokud SpaceX tento problém nevyřeší, jiné společnosti by mohly následovat její precedens a spouštět vlastní satelitní konstelace bez ohledu na potřeby vědců.

V takové situaci by astronomům pravděpodobně nezbylo nic jiného, než začít vážně přemýšlet o nápadu Elona Muska. Ten v dané souvislosti navrhl vybudovat nové orbitální observatoře, které by se nacházely nad satelity blokujícími výhled.

Titulní ilustrační foto: Official SpaceX Photos, CC0

Diskuze (58) Další článek: AMD začalo nabízet kola. Celoodpružený model je vyloženě ostuda

Témata článku: Technologie, SpaceX, Výzkum, Astronomie, Starlink, Elon Musk, Satelit, Dar, Astronom, Scientific American, Astronomické pozorování, Pozorování, Štil, SpaceX Photos, Official SpaceX Photos, Chile, Precedens

Sci-fi epos Starfield přibližuje v novém videu nebezpečnou zónu Settled Systems

Galaxie vám bude otevřená, ale rozhodně nebude bezpečná.

StarfieldVideo
Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů