Projekt Neutron: Startup Rocket Lab plánuje novou opakovaně použitelnou raketu

Foto: Rocket Lab
Projekt Neutron: Startup Rocket Lab plánuje novou opakovaně použitelnou raketu | Foto: Rocket Lab

Americko-novozélandský startup Rocket Lab plánuje novou opakovaně použitelnou raketu. Ta by měla být technicky schopná dopravit na oběžnou dráhu i lidskou posádku.

Tzv. Neutron je podle vyjádření výše jmenované společnosti „šitý na míru mega konstelacím, misím do hlubokého vesmíru a lidským vesmírným letům“.

Se svou výškou kolem 40 metrů bude o něco menší než raketa Falcon 9 od společnosti SpaceX. Její autoři jí navrhli tak, aby mohla vynést užitečný náklad o váze 8 tun na nízkou oběžnou dráhu Země či o váze 1,5 tun na Mars nebo Venuši.

„Naslouchali jsme našim zákazníkům a zpráva je jasná – pokud jde o vytvoření konstelace, největší nemusí vždy znamenat nejlepší,“ uvedl startup. „Efektivní budování mega konstelací budoucnosti vyžaduje vypouštění více satelitů v dávkách do různých orbitálních rovin.“

Připomeňme, že předchozí raketa Rocket Labu – Electron – má na kontě již 18 úspěšných misí. A půjde-li vše dobře, jednoho dne by mohla být rovněž plně znovupoužitelná.

Diskuze (10) Další článek: Roboti dokážou člověka přesvědčit, aby víc riskoval

Témata článku: Technika, Vesmír, SpaceX, Startupy, Falcon, Raketa, Mars, Satelit, Venuše, Start-up, Lab, Rocket Lab, Rocket Laba, Electron, Neutron, Projekt, Oběžná dráha

Přehled aprílových vtípků 2021: Ajťáci se dnes opět neberou vážně

** Výběr nejlepších aprílových vtípků 2021 ** Článek postupně aktualizujeme ** Pokud sami nějaký objevíte, podělte se v komentářích

AprílBulvár a vtípky
Korona hra: zvládli byste pandemii lépe než naše vláda? Zkuste si to ve webovém simulátoru

** Máte pocit, že naše vláda nezvládá boj s koronavirem? ** Poradili byste si se situací lépe než Andrej Babiš a Jan Blatný? ** Zkuste si to v českém webovém simulátoru Korona hra!

COVID-19ČeskoHry
Týden Živě: On fakt dnes ještě někdo stahuje filmy z Ulož.to?

** Kauza Ulož.to a proč my dva už (moc) newarezíme ** Windows 10X existují, ale nabízí se otázka proč ** Nissan ukázal vizi kanceláře v podobě karavanu