Projekt Neutron: Startup Rocket Lab plánuje novou opakovaně použitelnou raketu

Foto: Rocket Lab
Projekt Neutron: Startup Rocket Lab plánuje novou opakovaně použitelnou raketu | Foto: Rocket Lab

Americko-novozélandský startup Rocket Lab plánuje novou opakovaně použitelnou raketu. Ta by měla být technicky schopná dopravit na oběžnou dráhu i lidskou posádku.

Tzv. Neutron je podle vyjádření výše jmenované společnosti „šitý na míru mega konstelacím, misím do hlubokého vesmíru a lidským vesmírným letům“.

Se svou výškou kolem 40 metrů bude o něco menší než raketa Falcon 9 od společnosti SpaceX. Její autoři jí navrhli tak, aby mohla vynést užitečný náklad o váze 8 tun na nízkou oběžnou dráhu Země či o váze 1,5 tun na Mars nebo Venuši.

„Naslouchali jsme našim zákazníkům a zpráva je jasná – pokud jde o vytvoření konstelace, největší nemusí vždy znamenat nejlepší,“ uvedl startup. „Efektivní budování mega konstelací budoucnosti vyžaduje vypouštění více satelitů v dávkách do různých orbitálních rovin.“

Připomeňme, že předchozí raketa Rocket Labu – Electron – má na kontě již 18 úspěšných misí. A půjde-li vše dobře, jednoho dne by mohla být rovněž plně znovupoužitelná.

Diskuze (10) Další článek: Roboti dokážou člověka přesvědčit, aby víc riskoval

Témata článku: Technika, Vesmír, SpaceX, Startupy, Raketa, Falcon, Mars, Satelit, Venuše, Electron, Rocket Lab, Neutron, Start-up, Projekt, Rocket Laba, Oběžná dráha, Lab

Programování elektroniky: Krabičko, sepni kontakt a stáhni firmware

Dnes si ukážeme, jak v Arduinu sepnout kontakt, o kterém nic moc nevíme, a jak dálkově aktualizovat firmware na čipech ESP8266 a ESP32.

Pojďme programovat elektroniku