Již několikrát jsme v rámci VTM informovali o ambiciózním projektu létajícího auta slovenské firmy AeroMobil. Dle zpráv z loňského ledna se zájemci měli dočkat funkčního produktu do konce roku 2023, nicméně to se nakonec téměř jistě nepodaří. Firma totiž po dvanácti letech oznámila ukončení svých aktivit. Zdroj:  AeroMobil

Již několikrát jsme v rámci VTM informovali o ambiciózním projektu létajícího auta slovenské firmy AeroMobil. Dle zpráv z loňského ledna se zájemci měli dočkat funkčního produktu do konce roku 2023, nicméně to se nakonec téměř jistě nepodaří. Firma totiž po dvanácti letech oznámila ukončení svých aktivit. | Zdroj: AeroMobil

„Společnost AeroMobil, která se posledních 12 let intenzivně zabývala výzkumem a vývojem v oblasti inovativních vozidel, je nucena ukončit svou činnost, protože se jí nepodařilo získat od investorů dostatečné finanční prostředky na pokračování svých výzkumných a vývojových aktivit.“ stojí v úvodu oficiálního prohlášení. Zdroj:  AeroMobil

„Společnost AeroMobil, která se posledních 12 let intenzivně zabývala výzkumem a vývojem v oblasti inovativních vozidel, je nucena ukončit svou činnost, protože se jí nepodařilo získat od investorů dostatečné finanční prostředky na pokračování svých výzkumných a vývojových aktivit.“ stojí v úvodu oficiálního prohlášení. | Zdroj: AeroMobil

Slovenské létající auto se od řady VTOL a eVTOL konceptů lišilo zejména tím, že mělo umožňovat cestování po pozemních komunikacích. Transformace z režimu letadla do automobilového módu trvala jen tři minuty; stroji měla stačit pro vzlet dráha dlouhá 400 metrů, pro přistání pak 300 metrů. Zdroj:  AeroMobil

Slovenské létající auto se od řady VTOL a eVTOL konceptů lišilo zejména tím, že mělo umožňovat cestování po pozemních komunikacích. Transformace z režimu letadla do automobilového módu trvala jen tři minuty; stroji měla stačit pro vzlet dráha dlouhá 400 metrů, pro přistání pak 300 metrů. | Zdroj: AeroMobil

Hybridní turbomotor pod kapotou s výkonem okolo 300 koní stroji s jedním pasažérem umožňoval ujet po zemi na jednu nádrž okolo 520 kilometrů a ve vzduchu dokonce až 740 kilometrů. Maximální rychlost na silnicích byla omezena na 160 km/h, ve vzduchu pak na 260 km/h. Zdroj:  AeroMobil

Hybridní turbomotor pod kapotou s výkonem okolo 300 koní stroji s jedním pasažérem umožňoval ujet po zemi na jednu nádrž okolo 520 kilometrů a ve vzduchu dokonce až 740 kilometrů. Maximální rychlost na silnicích byla omezena na 160 km/h, ve vzduchu pak na 260 km/h. | Zdroj: AeroMobil

AeroMobil se od svých počátků potýkal s neplněním časových harmonogramů. Podle původních předpokladů se měl na trh dostat kolem roku 2017, nicméně komplikace s homologacemi odsunuly termín až na rok 2023. Stroj se loni snažil získat evropskou leteckou certifikaci, po které měla následovat certifikace v zámoří. Zdroj:  AeroMobil

AeroMobil se od svých počátků potýkal s neplněním časových harmonogramů. Podle původních předpokladů se měl na trh dostat kolem roku 2017, nicméně komplikace s homologacemi odsunuly termín až na rok 2023. Stroj se loni snažil získat evropskou leteckou certifikaci, po které měla následovat certifikace v zámoří. | Zdroj: AeroMobil

AeroMobil během své existence vytvořil tři generace létajících prototypů a zaregistroval 14 patentů. K ukončení aktivit přispěla nálada na trhu rizikového kapitálu, pokles valuací společností v oblasti mobility a nedůvěra trhu k jiným konceptům než eVTOL. Zdroj:  AeroMobil

AeroMobil během své existence vytvořil tři generace létajících prototypů a zaregistroval 14 patentů. K ukončení aktivit přispěla nálada na trhu rizikového kapitálu, pokles valuací společností v oblasti mobility a nedůvěra trhu k jiným konceptům než eVTOL. | Zdroj: AeroMobil

Diskuse o získání kapitálu s různými investory v oblasti automobilového a leteckého průmyslu bohužel nebyly úspěšné. Firma tak ukončila své aktivity kvůli nedostatku financí na pokračování výzkumu a vývoje inovativních dopravních prostředků. Zdroj:  AeroMobil

Diskuse o získání kapitálu s různými investory v oblasti automobilového a leteckého průmyslu bohužel nebyly úspěšné. Firma tak ukončila své aktivity kvůli nedostatku financí na pokračování výzkumu a vývoje inovativních dopravních prostředků. | Zdroj: AeroMobil

Od roku 2010 získala společnost AeroMobil investice z celého světa ve výši přibližně 25 milionů eur. „Vzhledem k tomu, že vedení společnosti AeroMobil v těchto dnech vyčerpalo všechny možnosti, jak získat kapitál, je nuceno podat návrh na konkurz.“ uvádí firma v prohlášení. Zdroj:  AeroMobil

Od roku 2010 získala společnost AeroMobil investice z celého světa ve výši přibližně 25 milionů eur. „Vzhledem k tomu, že vedení společnosti AeroMobil v těchto dnech vyčerpalo všechny možnosti, jak získat kapitál, je nuceno podat návrh na konkurz.“ uvádí firma v prohlášení. | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu Zdroj:  AeroMobil

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu | Zdroj: AeroMobil

„Společnost AeroMobil, která se posledních 12 let intenzivně zabývala výzkumem a vývojem v oblasti inovativních vozidel, je nucena ukončit svou činnost, protože se jí nepodařilo získat od investorů dostatečné finanční prostředky na pokračování svých výzkumných a vývojových aktivit.“ stojí v úvodu oficiálního prohlášení. Zdroj:  AeroMobil
Slovenské létající auto se od řady VTOL a eVTOL konceptů lišilo zejména tím, že mělo umožňovat cestování po pozemních komunikacích. Transformace z režimu letadla do automobilového módu trvala jen tři minuty; stroji měla stačit pro vzlet dráha dlouhá 400 metrů, pro přistání pak 300 metrů. Zdroj:  AeroMobil
Hybridní turbomotor pod kapotou s výkonem okolo 300 koní stroji s jedním pasažérem umožňoval ujet po zemi na jednu nádrž okolo 520 kilometrů a ve vzduchu dokonce až 740 kilometrů. Maximální rychlost na silnicích byla omezena na 160 km/h, ve vzduchu pak na 260 km/h. Zdroj:  AeroMobil
AeroMobil se od svých počátků potýkal s neplněním časových harmonogramů. Podle původních předpokladů se měl na trh dostat kolem roku 2017, nicméně komplikace s homologacemi odsunuly termín až na rok 2023. Stroj se loni snažil získat evropskou leteckou certifikaci, po které měla následovat certifikace v zámoří. Zdroj:  AeroMobil
23
Fotogalerie

Projekt slovenského létajícího auta končí. Nezískal investory a místo do nebe míří do konkurzu

Již několikrát jsme v rámci VTM informovali o ambiciózním projektu létajícího auta slovenské firmy AeroMobil. Dle zpráv z loňského ledna se zájemci měli dočkat funkčního produktu do konce roku 2023, nicméně to se nakonec téměř jistě nepodaří. Firma totiž po dvanácti letech oznámila ukončení svých aktivit.

„Společnost AeroMobil, která se posledních 12 let intenzivně zabývala výzkumem a vývojem v oblasti inovativních vozidel, je nucena ukončit svou činnost, protože se jí nepodařilo získat od investorů dostatečné finanční prostředky na pokračování svých výzkumných a vývojových aktivit.“ stojí v úvodu oficiálního prohlášení.

Slovenské létající auto

Slovenské létající auto se od řady VTOL a eVTOL konceptů lišilo zejména tím, že mělo umožňovat cestování po pozemních komunikacích. Transformace z režimu letadla do automobilového módu trvala jen tři minuty; stroji měla stačit pro vzlet dráha dlouhá 400 metrů, pro přistání pak 300 metrů.

Hybridní turbomotor pod kapotou s výkonem okolo 300 koní stroji s jedním pasažérem umožňoval ujet po zemi na jednu nádrž okolo 520 kilometrů a ve vzduchu dokonce až 740 kilometrů. Maximální rychlost na silnicích byla omezena na 160 km/h, ve vzduchu pak na 260 km/h.

AeroMobil se od svých počátků potýkal s neplněním časových harmonogramů. Podle původních předpokladů se měl na trh dostat kolem roku 2017, nicméně komplikace s homologacemi odsunuly termín až na rok 2023. Stroj se loni snažil získat evropskou leteckou certifikaci, po které měla následovat certifikace v zámoří.

Konec nadějného projektu

AeroMobil během své existence vytvořil tři generace létajících prototypů a zaregistroval 14 patentů. K ukončení aktivit přispěla nálada na trhu rizikového kapitálu, pokles valuací společností v oblasti mobility a nedůvěra trhu k jiným konceptům než eVTOL.

Diskuse o získání kapitálu s různými investory v oblasti automobilového a leteckého průmyslu bohužel nebyly úspěšné. Firma tak ukončila své aktivity kvůli nedostatku financí na pokračování výzkumu a vývoje inovativních dopravních prostředků.

Od roku 2010 získala společnost AeroMobil investice z celého světa ve výši přibližně 25 milionů eur. „Vzhledem k tomu, že vedení společnosti AeroMobil v těchto dnech vyčerpalo všechny možnosti, jak získat kapitál, je nuceno podat návrh na konkurz.“ uvádí firma v prohlášení.

Určitě si přečtěte

Články odjinud