Zahájení zkušebních letů Boeingů 737 Max na konci června vyvolalo naději, že by se tyto stroje mohly po více než roční odstávce vrátit na oblohu. Stávající zjištění americké Federální letecké správy (Federal Aviation Administration; FAA) však uštědřuje jednomu z největších výrobců letadel další ránu. Zdroj:  Boeing.com

Zahájení zkušebních letů Boeingů 737 Max na konci června vyvolalo naději, že by se tyto stroje mohly po více než roční odstávce vrátit na oblohu. Stávající zjištění americké Federální letecké správy (Federal Aviation Administration; FAA) však uštědřuje jednomu z největších výrobců letadel další ránu. | Zdroj: Boeing.com

FAA po několika zaznamenaných incidentech varuje letecké společnosti před nepříjemným problémem, spočívajícím v tom, že po startu může dojít k zaseknutí ventilu motoru a výpadku tahu. Jistě není nutné vysvětlovat, jak katastrofální následky může taková situace způsobit. Zdroj:  Boeing.com

FAA po několika zaznamenaných incidentech varuje letecké společnosti před nepříjemným problémem, spočívajícím v tom, že po startu může dojít k zaseknutí ventilu motoru a výpadku tahu. Jistě není nutné vysvětlovat, jak katastrofální následky může taková situace způsobit. | Zdroj: Boeing.com

Problém se týká Boeingů 737-300, 737-400, 737-500, 737-600, 737-700, 737-700C, 737-800, 737-900 a 737-900ER. Směrnice FAA vyzývá provozovatele těchto strojů ke kontrole vnitřní části ventilu, u kterého může dojít k zablokování v otevřené poloze. Zdroj:  Boeing.com

Problém se týká Boeingů 737-300, 737-400, 737-500, 737-600, 737-700, 737-700C, 737-800, 737-900 a 737-900ER. Směrnice FAA vyzývá provozovatele těchto strojů ke kontrole vnitřní části ventilu, u kterého může dojít k zablokování v otevřené poloze. | Zdroj: Boeing.com

Tento ventil se otevírá během vzletové fáze. Při dosažení letové hladiny a snížení výkonu motoru může dojít k jeho zaseknutí v otevřené poloze. Následkem toho pak může nastat ztráta výkonu jednoho či obou motorů bez možnosti jejich restartu. Zdroj:  Boeing.com

Tento ventil se otevírá během vzletové fáze. Při dosažení letové hladiny a snížení výkonu motoru může dojít k jeho zaseknutí v otevřené poloze. Následkem toho pak může nastat ztráta výkonu jednoho či obou motorů bez možnosti jejich restartu. | Zdroj: Boeing.com

Letecká správa vydala nouzovou směrnici po čtyřech podobných případech, při kterých došlo k vypnutí jednoho ze dvou motorů letadla. Následné vyšetřování ukázalo, že důvodem byla koroze vnitřních částí. Existují tak důvodné obavy, že by mohlo dojít ke stejné závadě na obou motorech současně. Zdroj:  Boeing.com

Letecká správa vydala nouzovou směrnici po čtyřech podobných případech, při kterých došlo k vypnutí jednoho ze dvou motorů letadla. Následné vyšetřování ukázalo, že důvodem byla koroze vnitřních částí. Existují tak důvodné obavy, že by mohlo dojít ke stejné závadě na obou motorech současně. | Zdroj: Boeing.com

„Koroze ventilů na obou motorech by mohla vést ke ztrátě výkonu bez možnosti restartu,“ zdůrazňuje FAA s tím, že taková situace může skončit vynuceným přistáním mimo letiště. Důvodem koroze je pravděpodobně dlouhodobá odstávka strojů způsobená pandemií COVID-19, během níž rapidně klesla poptávka po letecké dopravě. Zdroj:  Boeing.com

„Koroze ventilů na obou motorech by mohla vést ke ztrátě výkonu bez možnosti restartu,“ zdůrazňuje FAA s tím, že taková situace může skončit vynuceným přistáním mimo letiště. Důvodem koroze je pravděpodobně dlouhodobá odstávka strojů způsobená pandemií COVID-19, během níž rapidně klesla poptávka po letecké dopravě. | Zdroj: Boeing.com

FAA definuje, že kontrolu ventilu je nutné provést u všech letadel výše uvedených typů, pokud během sedmi dnů neabsolvovala alespoň jeden let. Jedinou výjimkou je situace, kdy je třeba letadlo přemístit na jiné místo, kde může být provedeno toto posouzení a případná oprava. Zdroj:  Boeing.com

FAA definuje, že kontrolu ventilu je nutné provést u všech letadel výše uvedených typů, pokud během sedmi dnů neabsolvovala alespoň jeden let. Jedinou výjimkou je situace, kdy je třeba letadlo přemístit na jiné místo, kde může být provedeno toto posouzení a případná oprava. | Zdroj: Boeing.com

Pro Boeing je to další špatná zpráva po krizi kolem letounů 737 Max, která začala v loňském roce. Počátkem července výrobce letadel potvrdil „významné dopady COVID-19“ na dodávky – ve druhém čtvrtletí roku 2020 se mu podařilo dodat zákazníkům pouze 20 letadel, což je o 30 méně ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Zdroj:  Boeing.com

Pro Boeing je to další špatná zpráva po krizi kolem letounů 737 Max, která začala v loňském roce. Počátkem července výrobce letadel potvrdil „významné dopady COVID-19“ na dodávky – ve druhém čtvrtletí roku 2020 se mu podařilo dodat zákazníkům pouze 20 letadel, což je o 30 méně ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. | Zdroj: Boeing.com

FAA po několika zaznamenaných incidentech varuje letecké společnosti před nepříjemným problémem, spočívajícím v tom, že po startu může dojít k zaseknutí ventilu motoru a výpadku tahu. Jistě není nutné vysvětlovat, jak katastrofální následky může taková situace způsobit. Zdroj:  Boeing.com
Problém se týká Boeingů 737-300, 737-400, 737-500, 737-600, 737-700, 737-700C, 737-800, 737-900 a 737-900ER. Směrnice FAA vyzývá provozovatele těchto strojů ke kontrole vnitřní části ventilu, u kterého může dojít k zablokování v otevřené poloze. Zdroj:  Boeing.com
Tento ventil se otevírá během vzletové fáze. Při dosažení letové hladiny a snížení výkonu motoru může dojít k jeho zaseknutí v otevřené poloze. Následkem toho pak může nastat ztráta výkonu jednoho či obou motorů bez možnosti jejich restartu. Zdroj:  Boeing.com
Letecká správa vydala nouzovou směrnici po čtyřech podobných případech, při kterých došlo k vypnutí jednoho ze dvou motorů letadla. Následné vyšetřování ukázalo, že důvodem byla koroze vnitřních částí. Existují tak důvodné obavy, že by mohlo dojít ke stejné závadě na obou motorech současně. Zdroj:  Boeing.com
8
Fotogalerie

Prokletí Boeingů 737 pokračuje: podle FAA může po vzletu dojít k samovolnému vypnutí motorů

Zahájení zkušebních letů Boeingů 737 Max na konci června vyvolalo naději, že by se tyto stroje mohly po více než roční odstávce vrátit na oblohu. Stávající zjištění americké Federální letecké správy (Federal Aviation Administration; FAA) však uštědřuje jednomu z největších výrobců letadel další ránu.

FAA po několika zaznamenaných incidentech varuje letecké společnosti před nepříjemným problémem, spočívajícím v tom, že po startu může dojít k zaseknutí ventilu motoru a výpadku tahu. Jistě není nutné vysvětlovat, jak katastrofální následky může taková situace způsobit.

Problémy Boeingů 737

Problém se týká Boeingů 737-300, 737-400, 737-500, 737-600, 737-700, 737-700C, 737-800, 737-900 a 737-900ER. Směrnice FAA vyzývá provozovatele těchto strojů ke kontrole vnitřní části ventilu, u kterého může dojít k zablokování v otevřené poloze.

Tento ventil se otevírá během vzletové fáze. Při dosažení letové hladiny a snížení výkonu motoru může dojít k jeho zaseknutí v otevřené poloze. Následkem toho pak může nastat ztráta výkonu jednoho či obou motorů bez možnosti jejich restartu.

Letecká správa vydala nouzovou směrnici po čtyřech podobných případech, při kterých došlo k vypnutí jednoho ze dvou motorů letadla. Následné vyšetřování ukázalo, že důvodem byla koroze vnitřních částí. Existují tak důvodné obavy, že by mohlo dojít ke stejné závadě na obou motorech současně.

Nebezpečí v oblacích

„Koroze ventilů na obou motorech by mohla vést ke ztrátě výkonu bez možnosti restartu,“ zdůrazňuje FAA s tím, že taková situace může skončit vynuceným přistáním mimo letiště. Důvodem koroze je pravděpodobně dlouhodobá odstávka strojů způsobená pandemií COVID-19, během níž rapidně klesla poptávka po letecké dopravě.

FAA definuje, že kontrolu ventilu je nutné provést u všech letadel výše uvedených typů, pokud během sedmi dnů neabsolvovala alespoň jeden let. Jedinou výjimkou je situace, kdy je třeba letadlo přemístit na jiné místo, kde může být provedeno toto posouzení a případná oprava.

Pro Boeing je to další špatná zpráva po krizi kolem letounů 737 Max, která začala v loňském roce. Počátkem července výrobce letadel potvrdil „významné dopady COVID-19“ na dodávky – ve druhém čtvrtletí roku 2020 se mu podařilo dodat zákazníkům pouze 20 letadel, což je o 30 méně ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud