Prokletí Boeingů 737 pokračuje: podle FAA může po vzletu dojít k samovolnému vypnutí motorů

Názory k článku

British04  |  28. 07. 2020 09:33  |  Linux Firefox 66.0

Stejné prokletí pronásleduje i Windows 10 :
https://i.pinimg.com/736x/cb/85/ac/cb85ac55103... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Walkeer_CZ  |  28. 07. 2020 11:05  |  Microsoft Windows 10 Chrome 84.0.4147.105

tenhle srot uz lidi vozit nebude...nikdy, alespon ne v zapadnich zemich, mozna tak nekde v africe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Spacer  |  28. 07. 2020 11:42  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

A čože sa stalo? Kontrolné a prevádzkové mechanizmy zverili AI?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radon  |  28. 07. 2020 12:37  |  Microsoft Windows 10 Chrome 84.0.4147.89

konkrétní ventil je špatná zpráva pro Boeing, ale obecně to info, že ty tisíce uzemněných letadel po světě dostávají po technické stránce zabrat a pak najednou do jednoho nastoupíte při cestě na dovolenou, to není dobrá zpráva pro nikoho ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
intago  |  28. 07. 2020 13:15  |  Android Chrome 72.0

To mi připomíná naše létání v AK Liberec. Vedro a pilot zapomněl otevřít palivo a když byl metr ve vzduchu chcípl motor vlečné.
Kámoška v Blaníku za ním na špagáte se vypla a přeletěla ho a přistála ok
Vypnutí motoru těsně po startu smrdí krchovem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2020 15:18 | Microsoft Windows 7 Chrome 83.0.4103.116

Na plachtění ideální

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Adam3,14  |  28. 07. 2020 21:38  |  Unknown Mozilla 67.0

Ze si toho nevsimli uz kdyz je schvalovali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2020 13:22 | Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

Radši nechci vědět, na co by přišli, kdyby se s podobnou úpornou snahou začali vrtat i v ostatních typech letadel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1  |  29. 07. 2020 15:50  |  Microsoft Windows 10 Firefox 78.0

Ono nejde o problem s letadlem, jde o problem nekterych verzi motoru CFM56. Proto taky ta siroka mnozina teoreticky ohrozenych verzi, ktera mimochodem vubec NEobsahuje MAX. Jsou tlam Klasiky a NG, MAX ne.
O jak vzacny problem se jedna ilustruje fakt, ze potize byly zaznamenany ve 4 (slovy ctyrech) pripadech z tech tisicu / desetitisicu letu, ktera tahle letadla kazdy den vykonaji.
Mozna kdyby Zive za kazdou cenu nechtelo psat co nejrychleji, ale redakce si nejdrive zjistila zakladni fakta, nevznikaly by podobne kontraproduktivni RYZE BULVARNI clanky s nulovou faktickou hodnotou a ctenari by pak nebyli tak extremne zmateni, jak ukazuje tato diskuse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ebik1  |  03. 08. 2020 01:10  |  Android Chrome 83.0

A zase překlad "bulvární" verze toho co se opravdu stalo.
Zaprvé, jak již zmínil někdo jiný, nejde o problém MAXů ale motoru použitého na předchozích letadlech.
Zadruhé, pravděpodobnost výpadku obou motorů je mizivá. Ze všech motorů tohoto typu byly zaznamenány 4 případy výpadku před vydáním tohoto nařízení.
Za třetí, chybí popis toho o co jde: v letadle se používá vzduch z kompresorů motorů k různým věcem, včetně udržení dostatečného tlaku v kabině. Kompresor je nezbytný pro správný chod motoru. Je to v podstatě několik větráků za sebou postupně zvyšujících rychlost/tlak vzduchu. Na vysoký výkon (při startu) se bere vzduch do letadla přibližně za prostředním větrákem, protože to stačí. Na nízký výkon (při udržování rychlosti a výšky) se bere přibližně od posledního, protože je tam vyšší tlak. Když se ale otevřou oba ventily najednou (vinou toho, že se jeden nezavře), tak se část kompresoru přemostí a dojde v něm k turbulencím, které vedou ke ztrátě tahu. Toto není "normální" mód selhání (popsaný v příručce), což je jeden z faktorů, kvůli kterým je potřeba takový motor nakonec úplně vypnout.
(Dostatečně) zvýšená pravděpodobnost selhání jednoho motoru sama o sobě stačí na vydání takového nařízení. Selhání obou motorů ve výšce 10km samo o sobě není katastrofické, pouze nechává pilotům na přistání jen jeden pokus, což může být problém, pokud dojde k dalším anomáliím. Z povahy problému je nepravděpodobné, že by došlo k selhání při vzletu (k problému dochází při snížení tahu motoru na výkon kdy dojde k přepnutí ventilů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor