Prototyp kola bez řetězu naznačuje budoucnost cyklistiky

Názory k článku

vzach  |  12. 07. 2018 16:33  |  Unknown Firefox 61.0

Tak kola s kardanem místo řetězu nejsou nic nového, ale tohle řešení asi dokáže měnit i poměry převodů, tzn. možná je to první kardan s přehazovačkou nebo spíše s jakousi převodovkou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
SkACe  |  12. 07. 2018 16:49  |  Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.99

Řetěz má účinnost 99%, tady se akorát místo řetězu a jeho válečků použila ložiska, jinak nevidím principiální rozdíl kromě zalomení směru otáčení 2x o 90°. Rozdíl maximálně v řádu 1/10 procenta. Princip stejný, jen je tu navíc celý hřídel, který rotuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2018 17:34 | Microsoft Windows 7 Firefox 57.0

Jde o náhradu řetězu hřídelí s vylepšením o to, že jedno ozubené kolo má místo pevných zůbu ložiska, čímž se mají snížit ztráty. Kdo studoval strojařinu ale ví, že ozubená kola nemají tvar zubů jen tak ledajaký, ale navržený tak, aby k přenosu síly docházelo po celou dobu na několika zubech zároveň. Toho v tomto novém řešení nelze dosáhnout. Zuby tu mají tvar části kruhu, takže k přenosu síly bude docházet jen na jednom, dvou zubech a ozubená kola budou silně namáhána. Ale vypadá to hezky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Alpha8520  |  12. 07. 2018 17:35  |  Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.99

Já hlavně doufám, že budoucnost cyklistiky je na cyklostezkách, ne na silnicích, kde většina "obtažených prd3lí" nedodržuje pravidla silničního provozu a způsobuje zmatek v dopravě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  12. 07. 2018 21:02  |  Microsoft Windows 10 Firefox 61.0

Njn, proste dali prehazovacku do kola. Dobry napad, ale je zde jeste lepsi moznost.
- Je mozne udelat loziska magneticka. A je mozne generovat primo proud a prenaset ho na kolo.
- A pripadne je tu dalsi slibna technologie. Moderni solarni panely maji ucinnost pres 40%. Pokud by to neslo cele elektricky, mozna by slo dat do kol panely a vyuzit je jako pridavny zdroj.
Kazdopadne, vsechno je to zbytecne, kdyz to kolo je zakonem zakazane. Na obrazku je jasne videt, ze to nema blatniky, svetlo, zvonek, odrazky ani blikacky. Tohle se nesmi na ulici ani silnici a ani mezi chodci na cyklostezce ukazat. Takze je to krap :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radon  |  12. 07. 2018 21:45  |  Linux Chrome 67.0.3396.87

Je zvlastni, jak dlouho ten stary vynalez s retezem preziva. Uz by to chtelo nejakou zmenu, ale pro mne, ktery jezdi predevsim mimo asfalt by byla nejvetsi vyhra, kdyby to bylo komplet zakrytovane a utesnene proti prachu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arctia  |  12. 07. 2018 22:08  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Stejna blbost jako predlonsky bezretezovy oboustranny prenos "silonovou" snurou s vydrzi 1000 km.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
BlackRock  |  13. 07. 2018 00:04  |  Microsoft Windows 7 Chrome 67.0.3396.87

Možná je to dobré pro babičku do rovinatého města, ale pokud jsou v kontaktu s kazetou jen jedno-dvě ložiska, tak nemůžou přenést točivý moment, který vyvine byť průměrný cyklista v příkřejším stoupání. Rám se zkroutí a ložiska začnou přeskakovat. Těch videí existuje několik, ale ani na jednom není vidět, že by se na tom někdo odvážil jet nebo nedejbože změnil převod. Ale na stojanu se to točí hezky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JP77  |  13. 07. 2018 00:46  |  Android Chrome 59.0

chybi porovnani ucinnosti s retezem a ucinnost plášťů na asfaltu. takhle v ucinnosti nevidim rozdil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2018 08:04 | Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.99

Nejedná se o žádnou technickou novinku bez ani s proměnným převodem.Řešení je tak vhodné pro některá silniční kola. Ale hlavně městká kola které už kardan často mají. Jinak takovou osu k zadnímu náboji nepotáhnete při profilování zadní stavby jen tak nepotáhnete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MacPhenom  |  13. 07. 2018 09:40  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Já bych hlavně chtěl budoucnost cyklistiky jinde než ve městě a na okreskách. Chování cykloteroristů je někdy až neuvěřitelné..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neilz  |  13. 07. 2018 09:52  |  Microsoft Windows 7 Chrome 67.0.3396.99

ten kdo to postavil asi nebyl zrovna nejchytrejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tealc666  |  13. 07. 2018 15:28  |  Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.99

O žádnou inovaci nejde to jen CeramicSpeed zadala studentíkům v kolorádu vivinout něco, kde bude velký odbyt na jejich ložiska (opotřebení=výměna=prachy).
Nic jiného v tom nehledejte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
harrym  |  13. 07. 2018 20:44  |  Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.99

Kdyby místo takových hovadin radši vymysleli použitelný pružinový střadač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2018 20:48 | Microsoft Windows 10 Firefox 62.0

Ta účinnost je mimo. U kolmých hřídelů se část výkonu ztrácí vlivem rozkladu sil (radiální a axiální složka) v uložení. Kolmé přenosy jsou navíc čtyři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JohnST  |  15. 07. 2018 21:33  |  Macintosh OS X Safari 11.0

Oproti retazi to nema ziadne vyhody.
Je to somarina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor