Prototyp kola bez řetězu naznačuje budoucnost cyklistiky

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 89

Názory k článku

Anonymizovaný  |  21. 04. 2019 09:44

No nevim, tohle zkoumaj uz mraky let a porad nic. Revoluce to bude, az ten prevod bude primo v tom kardanu samotnem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 04. 2019 10:24

za ten rok, co se mi bůhví proč tenhle článek pořád dokola nabízí, jako by to byla největší novinka, jsem neviděl fpraxi řazení převodů. Jen kamera kolem dokola, jinak nic. Takže to bude nejspíš naleštěný hliněný model, který prostě nefunguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2019 16:01

Zaujimave, ale pistalu by som si o to nechcel obtret. Ta by hned bola ako trhany tatarak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 02. 2019 09:37

Praktické to nejspíš nijak moc nebude, na druhé straně si ale dovedu představit, že zákazníky z řad hipsterů a podobných pozérů, kterým by náročnost na údržbu nevadila, by si to najít mohlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2019 16:09

Zabývat se ztrátami při čistém šlapání a kvůli tomu vyvíjet jiný systém přenosu sil je zbytečné v době, kdy si cyklisté z lenosti a pohodlnosti pořizují elektrokola a účinnost převodu je jim tak šumák. Spíš se řeší kapacita a výdrž aku. Pro levnější kola bez elektroberličky je to zas nákladná záležitost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 12. 2018 17:40

Nebude to fungovat. Resp. se to nerozšíří a to z jednoduchého logického důvodu(ů).
Jednak proto, že u této koncepce jde o přenos síly v 2x 90° zalomeném směru, kdežto u řetězu je přímý přenos v tahu, který (z mého laického pohledu) vydrží mnohem víc, než nová koncepce.
Ale hlavně s tím souvisí fakt, že řetěz zabírá mnoha články (dle velikosti pastorku), kdežto novinka vždy jen jedním bodem (zubem, ložiskem), takže logicky se opotřebuje 1 zub nãsobně(!) dříve, než řetěz a pastorek. Při stejné kvalitě materiálů obou konceptů.
Tipuji, že 1000 km toto nevydrží. Stěží 500, když například řetěz od Shimana (D-A) nevydrží (v horách) 1500 km.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2018 16:47

Řekl bych, že účinnost je aspoň 101 %

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2018 10:27

V čisté laboratoři možná v pohodě, při představě celého dne na šotolině, polní cestě, občas kalužina, bláto to za pár hodin hodím někam do škarpy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2018 19:55

O tomhle se mluví už roky a stejně to nikdo nedělá, nechápu kde to vázne, že by ňáký patenty? Přitom by to mohlo bejt i levnější díky tomu že to má míň dílů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 07. 2018 14:52

Měl bych strach, že když zařadím nejpomalejší převod a řádně šlápnu do pedálů, tak se ten zadní talíř odtlačí a zuby přeskočí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2018 21:33

Oproti retazi to nema ziadne vyhody.
Je to somarina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2018 20:48

Ta účinnost je mimo. U kolmých hřídelů se část výkonu ztrácí vlivem rozkladu sil (radiální a axiální složka) v uložení. Kolmé přenosy jsou navíc čtyři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 07. 2018 20:44

Kdyby místo takových hovadin radši vymysleli použitelný pružinový střadač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2018 15:28

O žádnou inovaci nejde to jen CeramicSpeed zadala studentíkům v kolorádu vivinout něco, kde bude velký odbyt na jejich ložiska (opotřebení=výměna=prachy).
Nic jiného v tom nehledejte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 07. 2018 09:52

ten kdo to postavil asi nebyl zrovna nejchytrejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2018 09:40

Já bych hlavně chtěl budoucnost cyklistiky jinde než ve městě a na okreskách. Chování cykloteroristů je někdy až neuvěřitelné..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2018 08:04

Nejedná se o žádnou technickou novinku bez ani s proměnným převodem.Řešení je tak vhodné pro některá silniční kola. Ale hlavně městká kola které už kardan často mají. Jinak takovou osu k zadnímu náboji nepotáhnete při profilování zadní stavby jen tak nepotáhnete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2018 00:46

chybi porovnani ucinnosti s retezem a ucinnost plášťů na asfaltu. takhle v ucinnosti nevidim rozdil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 07. 2018 00:04

Možná je to dobré pro babičku do rovinatého města, ale pokud jsou v kontaktu s kazetou jen jedno-dvě ložiska, tak nemůžou přenést točivý moment, který vyvine byť průměrný cyklista v příkřejším stoupání. Rám se zkroutí a ložiska začnou přeskakovat. Těch videí existuje několik, ale ani na jednom není vidět, že by se na tom někdo odvážil jet nebo nedejbože změnil převod. Ale na stojanu se to točí hezky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2018 22:08

Stejna blbost jako predlonsky bezretezovy oboustranny prenos "silonovou" snurou s vydrzi 1000 km.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2018 21:45

Je zvlastni, jak dlouho ten stary vynalez s retezem preziva. Uz by to chtelo nejakou zmenu, ale pro mne, ktery jezdi predevsim mimo asfalt by byla nejvetsi vyhra, kdyby to bylo komplet zakrytovane a utesnene proti prachu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 07. 2018 21:02

Njn, proste dali prehazovacku do kola. Dobry napad, ale je zde jeste lepsi moznost.
- Je mozne udelat loziska magneticka. A je mozne generovat primo proud a prenaset ho na kolo.
- A pripadne je tu dalsi slibna technologie. Moderni solarni panely maji ucinnost pres 40%. Pokud by to neslo cele elektricky, mozna by slo dat do kol panely a vyuzit je jako pridavny zdroj.
Kazdopadne, vsechno je to zbytecne, kdyz to kolo je zakonem zakazane. Na obrazku je jasne videt, ze to nema blatniky, svetlo, zvonek, odrazky ani blikacky. Tohle se nesmi na ulici ani silnici a ani mezi chodci na cyklostezce ukazat. Takze je to krap :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2018 17:35

Já hlavně doufám, že budoucnost cyklistiky je na cyklostezkách, ne na silnicích, kde většina "obtažených prd3lí" nedodržuje pravidla silničního provozu a způsobuje zmatek v dopravě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2018 17:34

Jde o náhradu řetězu hřídelí s vylepšením o to, že jedno ozubené kolo má místo pevných zůbu ložiska, čímž se mají snížit ztráty. Kdo studoval strojařinu ale ví, že ozubená kola nemají tvar zubů jen tak ledajaký, ale navržený tak, aby k přenosu síly docházelo po celou dobu na několika zubech zároveň. Toho v tomto novém řešení nelze dosáhnout. Zuby tu mají tvar části kruhu, takže k přenosu síly bude docházet jen na jednom, dvou zubech a ozubená kola budou silně namáhána. Ale vypadá to hezky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2018 16:49

Řetěz má účinnost 99%, tady se akorát místo řetězu a jeho válečků použila ložiska, jinak nevidím principiální rozdíl kromě zalomení směru otáčení 2x o 90°. Rozdíl maximálně v řádu 1/10 procenta. Princip stejný, jen je tu navíc celý hřídel, který rotuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2018 16:33

Tak kola s kardanem místo řetězu nejsou nic nového, ale tohle řešení asi dokáže měnit i poměry převodů, tzn. možná je to první kardan s přehazovačkou nebo spíše s jakousi převodovkou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor